Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Troef

• Lid sinds 15 december 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 20:30

Op mijn tablet heb ik K-9 mail als email client geinstalleerd en dit programma heeft de mogelijkheid instellingen van “elders” te importeren.
Op mijn PC werk ik met Thunderbird en van daar uit het adresboek exporteren geeft een Idif bestand ,dat Android niet begrijpt.
Is er een oplossing ?

Bewerkt (24 april 2013 14:47)

alex_h

• Lid sinds 12 december 2009
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 22:46

Heb je al geprobeerd om de contacten als een komma-gescheiden of tab-gescheiden bestand op te slaan (zie afbeelding)?
Een andere optie is om gcontactsync en morefunctionsforadressbook (inderdaad, zonder spaties) aan Thunderbird toe te voegen. Dit stelt je in staat je contacten vanuit Thunderbird te syncen met Gmail en vandaaruit weer met je tablet.

Gegroet,

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 23:02

Een LDIF bestand kun je niet veel mee. Vaak kun je ook xporteren als VCF of vcard. Die moet je wel kunnen importeren.

Troef

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2012
  • 17:26

Ik ben eindelijk zo ver ,dat het adresboek door gcontactsync te gebruiken op mijn tablet staat alleen in Office Suite !?
Hoe krijg ik het hier vandaan nu in maildroid ?

Bewerkt (24 april 2013 14:48)

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2012
  • 20:34

Maildroid: Rechts in het adresveld staat een pijl. Daarop drukken en als het goed is, verschijnen je contacten.
K9: Naast het adresveld zit een knop. Daarop drukken en de contacten verschijnen.

Bewerkt (24 april 2013 14:48)

Gegroet,

Troef

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2012
  • 09:12

Ik was te druk deze week om er goed naar te kijken, maar nu even samenvattend:
gcontactsync heeft geen adresboek in gmail gebracht, althans ik kan het niet vinden.
Nu heb ik het adresboek als Kommagescheiden bestand overgebracht naar de tablet en daar zit het nu in Office Suite.
Hoe krijg ik het nu naar gmail/Maildroid ? Overigens in Maildroid heb ik in de adresbalk geen pijl ?!
Heeft iemand nog een konijn in de hoge hoed ?

Bewerkt (24 april 2013 14:49)

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2012
  • 22:10

Sorry, ik was iets te kort door alleen maar gcontactsync te noemen. Doet het prima, maar om het aan de praat te krijgen (dus synchroniseren van Thunderbird naar Google) heeft mij ook heel wat geklungel gekost. Maar als hhet eenmaal werkt, staan je Tb-contacten ook in google en in je contacten-app op je tablet.

Op het risico af off-topic te raken (of zelfs of-forum), hier de korte uitleg:
Installeer eventueel ook de add-on “morefunctionsfor adressbook'. Dit zorgt er voor dat de indeling adresvelden in TB meer overeenkomen met die van Google (en outlook)

Ga dan naar Extra -> Add-ons en zoek gcontactsync op. Klik dan op de Opties-knop.
Er verschijnt nu een instellingen-menu. Kies hiervan de optie ‘Main’, waarna er een aantal synchronisatie-mogelijkheden verschijnen. Vink de optie ”Always update Gmail when a contact is updated in Gmail and Thunderbird“ aan en vink de optie ”Enable fetch-only mode etc“ uit.
Vink dan ook meteen de optie ”Parse names from Google contacts in First and Last names“ aan.

Heb je Morefunctionsfor adressbook ook geïnstalleerd:
Op het blad ”Adresses" kun je aangeven hoe de adresblokken samengesteld zijn. In principe hoef je hier niets aan te veranderen. Je kunt hier eventueel de optie aanvinken om de oude adresregels te verwijderen nadat deze geconverteerd zijn naar de adresblokken.

Een uitgebreide uitleg kun je vinden op Home : gContactSync Preferences
Kijk anders ook eens op het forum van www.Mozbrowsers.nl en dan onder Thunderbird, daar lopen diverse draajes over dit onderwerp.

Vwb betreft het pijltje, dat heb ik op onderstaande afbeelding verduidelijkt.

Gegroet,

Troef

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2012
  • 10:30

Alex_h bedankt voor je zeer uitgebreide “gebruiksaanwijzing” !
Ik ga er eens rustig mee stoeien en je hoort zeker van me.

Troef

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2012
  • 21:58

Even een eerste reactie:
-Thunderbird kent de Add-on “morefunctionsforadressbook” niet …??!!
-In gcontactsync heb ik geen Opties knop kunnen vinden en kan daar dus niet verder mee
- In Maildroid zit inderdaad een pijltje voor het adresboek, met 2 adressen uit een ver verleden.( ik heb gmail in geen jaren gebruikt)
Nu ga ik nog kijken in de “uitgebreide uitleg” zoals genoemd in de laatste reactie van Alex_h

Troef

• Berichten 28
  • Reputatie 0

Ik ben weer wat verder.
In Google/Gmail/Contacten staat nu het adresboek van Thunderbird, maar…. ale ik nu naar “opstellen”( nog steeds in Gmail) ga om een bericht aan te maken is er in de adresregel geen pijltje om een adresboek te openen !
Vraag blijft natuurlijk en hoe nu naar Maildroid op de tablet ?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.