Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

earlabs

• Lid sinds 09 juli 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2012
  • 13:33

Ik vraag me af of Google Maps alleen de kaart (met alle details weliswaar) of ook navigatie aanbiedt. Ik heb als voorbeeld een offline map van mijn eigen regio aangemaakt. Dan dataverkeer afgezet, wifi uitgezet, gps aangezet. Dan zoeken naar een straat binnen de regio. De navigatie blijft zeggen dat hij de routegegevens ophaalt maar dat is natuurlijk zinloos zonder dataverbinding.

Ik had me juist verheugd op een offline navigatie, als vervanger van TomTom…..

Ik heb overigens een SGS2, uiteraard met 4.0.

Bewerkt (24 april 2013 15:11)

Verwijderd_Account_14511

• Lid sinds 15 februari 2011
  • Berichten 228
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2012
  • 13:36

tis offline maps, geen offline navigatie. het was dus een vokomen zinloze “ upgrade ” van google maps

earlabs

• Lid sinds 09 juli 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2012
  • 13:39

Ja, temeer daar het in Labs volgens mij vorig jaar al kon. Weliswaar niet zo heel uitgebreid maar toch.

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 9 juli 2012
  • 13:56

Bolle1961;319771
tis offline maps, geen offline navigatie. het was dus een vokomen zinloze “ upgrade ” van google maps

Dat is niet zinloos, offline kaarten zijn juist heel handig. Het spaart dataverkeer en omdat je je kaarten niet hoeft te downloaden kan je ze sneller inzien. Bovendien kan je in ieder geval zien waar je ergens bent.

De routebepaling in Maps is erg geavanceerd en houd ook rekening met files. Daarom moet online de route worden opgevraagd en gebeurt dit niet offline. Als je al aan het navigeren bent kunnen kleine aanpassingen in de route wel offline gedaan worden.

earlabs

• Lid sinds 09 juli 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2012
  • 14:35

fifarunnerr;319775
Dat is niet zinloos, offline kaarten zijn juist heel handig. Het spaart dataverkeer en omdat je je kaarten niet hoeft te downloaden kan je ze sneller inzien. Bovendien kan je in ieder geval zien waar je ergens bent.

De routebepaling in Maps is erg geavanceerd en houd ook rekening met files. Daarom moet online de route worden opgevraagd en gebeurt dit niet offline. Als je al aan het navigeren bent kunnen kleine aanpassingen in de route wel offline gedaan worden.

Kan het daar niet mee eens zijn. File informatie is niet de kern van navigatie. TomTom en andere navigators hebben jarenlang prima zonder gepresteerd. Ze hebben volgens mij de routebepalende software niet lokaal willen maken. Ik vind dat een tegenvaller. Er is geen sprake van kopersbedrog want ze hebben het consequent over offline maps. Ik heb dat zelf ingevuld als offline navigatie.

Dus: is Sygic een goeie navigator voor Android als ik komende week naar Zweden rijd?

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 9 juli 2012
  • 15:06

Sygic is een prima keuze, heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 9 juli 2012
  • 15:21

earlabs;319783
Dus: is Sygic een goeie navigator voor Android als ik komende week naar Zweden rijd?
Sygic is een prima navigator, maar als je naar Zweden rijdt krijg je te maken met de Baustelle op de Teutoonse autobahn. Ga je via Travemunde / Trelleborg? Reken dan maar een uurtje extra, zo tussen Bremen en Hamburg is het nog steeds de ene vertraging na de andere en het laatste stuk is nog immer een twee-baans B-weg. De juli-weekenden (inclusief de vrijdag) t/m de eerste week van augustus mag je al helemaal wel mijden daar; dat valt midden in de Duitse schoolvakanties. Live informatie heb je niet met Sygic (of je moet een data-verbinding open houden; geen idee hoe goed dat werkt in Sygic).

Anyway, als je de boot af komt mag je wel op een minuutje of 10 rekenen voordat je GPS je positie weer opgepakt heeft of je moet toch een dataverbinding open zetten (voor aGPS). De maps voldoen, maar halen het niet bij TomTom.

Waar in Zweden gaat de reis naar toe?

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 9 juli 2012
  • 15:59

@Marvin:
Ik heb zowel een losse TomTom met abonnement voor nieuwste kaartupdates als Sygic op mijn SGS2, en eerlijk gezegd merk ik geen enkel verschil tussen beide, ook niet op kaartgebied. Beide worden regelmatig in binnen- en buitenland gebruikt (West Europa).

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

earlabs

• Lid sinds 09 juli 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2012
  • 16:48

Marvin;319792
Waar in Zweden gaat de reis naar toe?

Je maakt het wel heel aantrekkelijk :p. Het is niet de eerste keer dat we naar het Noorden gaan, maar wel al enkele jaren geleden. Dit keer onder andere naar Nöttja, alwaar ik in mijn eentje een hele week in een hut aan een rivier verblijf. S kijken of ik kan afkicken van de online wereld.

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10

@Tucker: ik heb ook beide, maar Sygic mist toch her en der wat kleine weggetjes die TT al wel heeft. Meestal volgt Sygic uiteindelijk wel (het zijn tenslotte ook TA kaarten!) maar met name in Zweden een paar weken terug liep ik hier en daar tegen wat verschilletjes aan. TT maakt tegenwoordig gebruik van community-fixes en Sygic blijkbaar (nog?) niet.

@earlabs: Nöttja, dat moest ik eerst even opzoeken . Ziet er lekker rustig uit, geniet er van! Als je eenmaal bij de boot bent, dan valt de stress vanzelf van je af. 't Komt alleen heeeeeeel snel weer terug als je op de terugweg in Duitsland weer van de boot rijdt :cry:. En ach, met een papieren kaart kom je er ook. Zo enorm ingewikkeld is het snelwegenstelsel daar nu ook weer niet

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.