Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ltb

• Lid sinds 09 december 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2012
  • 14:16

Een poos (1 of 2 weken geleden) geleden verscheen een nieuw icoontje in mijn statusbalk: een groen +-tekentje.
5176
Argeloos en een tikje nieuwsgierig druk ik er op.
Het ging om een bekende spammerij, ik kon bv een I-Pad winnen. Dan kom je er achter dat je je wel moet abonneren op iets waar ik geen behoefte aan heb, dus afgebroken. Dat was nog op mijn PC.
Ik was al weer verder toen ik me afvroeg, hoe een spam-mailtje een eigen alert-icoontje kon hebben.
Dus bij de volgende keer eerst vanaf mijn PC mijn Gmail geinspecteerd. Daar stond echter niets!

Deze spam duikt nu zo'n 5-10 keer per dag op, met wisselende inhoud, en met wisselende icoontjes. Vaak stellen in allerlei kleuren.
5178(Helaas kan mijn toestel niet erg goed scherpstellen op een spiegelend scherm.)

Hoe werkt dit?
Hoe kom ik hier van af?

Zie ook ander bericht “Ik ben kennelijk geinfecteerd”

Mogelijk verband:
Vorige week zette ik mijn telefoon uit en hing hem op mijn nachtkastje aan het infuus.
De volgende morgen deed hij niks meer. mbv de HTC helpdesk besloten tot een factory settings reset.
Tot mijn teleurstelling moest ik al mijn apps onieuw installeren, ondanks dat ik alles op de SD kaar zet waarbij dat mogelijk is.
Dan realiseer je je dat je vanalles mist waarvan je nauwelijks weet onder welke naam je het ooit gevonden had.
Sommge dingen die ik daarna heb geinstalleerd bleken niet te zijn wat ik meende, en heb ik inmiddels weel weggegooid. misschien bij deze one night stands iets opgelopen?

Bewerkt (24 april 2013 15:18)

LtB
HTC Desire 628 dual SIM
Android V.1
HTC Sense V.7.0

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 26 juli 2012
  • 14:38

Je bent op zoek naar de app die dit veroorzaakt, of naar een app die scant welke applicatie spam binnen haalt. Om die reden verplaatst naar Android Applicaties
Je kan eens proberen de app Airpush Detector uit de Google Play Store te installeren, en te scannen welke apps spam verzenden naar de notificatiebalk

ltb

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2012
  • 14:40

Bedankt. Ik zag nogal wat over malware, zodoende.
Overigens maak ik een heel ittitanTe spelfout in de titel :-)

LtB
HTC Desire 628 dual SIM
Android V.1
HTC Sense V.7.0

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 26 juli 2012
  • 14:41

Ik zou die airpush detector app even proberen.

je kan je titel veranderen door je eerste bericht te bewerken, en dan onder de knop ‘meer opties’

ltb

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2012
  • 16:31

nanders;325561
Ik zou die airpush detector app even proberen.

je kan je titel veranderen door je eerste bericht te bewerken, en dan onder de knop ‘meer opties’

Titel van draadje aangepast. Goed idee.

Die air push detector was een nog veel beter idee…
Hij vond twee applicaties (inderdaad recent) die zich makkelijk lieten verwijderen (een file manager en – verrek, ik ben de naam al kwijt…)

De derde (het meest recent) werd gevonden onder een naam com.lingstec.apps.scanerradio
Die bracht niet wat ik er in zag, maar liet zich al eerder niet verwijderen.
De naam in de apps lijst is Police Scanner.
Als je dan kiest voor app verwijderen, verschijnt een lineaire lijst waarin zowel bij Police als bij Scanner niets staat.
Het kreng verbergt zich dus.
Wat nu?
Ik geloof niet dat ik een folderstructuur durf te verwijderen. Zeker niet als ik geen filemanager heb die de folder ziet… :-(

LtB
HTC Desire 628 dual SIM
Android V.1
HTC Sense V.7.0

ltb

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2012
  • 12:59

ltb;325593
….
De naam in de apps lijst is Police Scanner.
Als je dan kiest voor app verwijderen, verschijnt een lineaire lijst waarin zowel bij Police als bij Scanner niets staat.
Het kreng verbergt zich dus.

:-(

Wat een nachtje slapen al niet doet.
Ik heb het kreng gewoon verwijderd, door in de lijst iet te zoeken naar “scan…” , niet naar “poli…” maar gewoon naar “com”
:-(
Dat was vanmorgen half negen. Sindsdien ( 4 uur later) geen spammetjes meer gezien.

Bedankt voor jullie hulp…

LtB
HTC Desire 628 dual SIM
Android V.1
HTC Sense V.7.0

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 13:12

Ook ik heb / had problemen met ongewenste Spam maar dank zij de verwijzing van Mod Nanders kwam ik met AirPush Detector en Lookout Network Detector erachter dat o.a. Free MP4 Player de grootste veroorzaker is van de SPAM.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom het op de Samsung Galaxy ACE 2 stikt van de door Free MP4 Player veroorzaakte SPAM terwijl ik op mijn Samsung Galaxy S3 zowat dezelfde apps gebruik en zeker ook de Free MP4 Player.
Op de S3 kom ik geen Spam tegen.

Blijft nu alleen de vraag, moet ik de app Free MP4 Player nu verwijderen om de Spam te voorkomen?
Dat zou jammer zijn want ik gebruik deze app nogal vaak om mijn MP4 filmpjes af te spelen.

Bewerkt (24 april 2013 16:03)

Samsung Galaxy S7

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 20 december 2012
  • 13:52

ben blij dat je de oorzaak gevonden hebt. :-)

ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat je op je S3 ook zulke spam krijgt. Die app zet blijkbaar een luik open waar op een gegeven moment gebruik van wordt gemaakt. Ik raad je zelf aan op zoek te gaan naar een andere player. Ik gebruik MX Player en volgens mij kan die ook mp4 draaien.

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 14:27

Ok, helder en ik wacht ook niet tot het luik opengaat.
Heb intussen d.m.v. van beide Spam programma's alle apps opgespoord en verwijderd die in de lijsten voorkwamen.

Nu nog naar alternatieve apps zoeken maar dat komt wel goed.

Bedankt weer voor je hulp.

Samsung Galaxy S7

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 14:51

Ik kende het programma wel zelf alleen nog nooit last gehad van spam, Tip niet zomaar allerlei apps installeren zelfs niet van de play store.
Ik heb scanners wel eens geprobeerd nooit wat gevonden, Dus wees voorzichtig met apps installeren of als je niet vertrouwd google het eerst.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.