Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jeebkes

• Lid sinds 05 december 2012
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 13 december 2012
  • 08:29

Hoi, ik had eens in de play store liggen neuzen en had de advanced task manager gevonden. Nu blijkt als ik die open dat er dus verschillende apps aan het bollen zijn op de achtergrond. Druk op kill en dan zie je dat alle aangevinkte apps gesloten worden. Druk ik daarna op vernieuwen zie ik dat direct weer ik weet niet hoeveel apps openstaan, zowel games als de appstore. Is dit normaal of weten jullie een andere app voor dit probleem?

Alvast bedankt

Groetjes,
Davy

Bewerkt (24 april 2013 16:01)

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 13 december 2012
  • 08:41

Dat is normaal en is hoe Android werkt. Android zet apps in slapende toestand in het geheugen zodat deze snel tevoorschijn komen wanneer ze worden opgeroepen. Indien er geheugentekort aan zit te komen sluit hij een paar apps af die niet worden gebruikt om ruimte te maken voor apps die wel worden gebruikt. Het ‘killen’ van dat soort apps op de achtergrond is dus niet nodig en kan zelfs averechts werken.

jeebkes

• Lid sinds 05 december 2012
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 13 december 2012
  • 09:30

Dus als ik het goed begrijp heb ik die task manager totaal niet nodig en kan ik die er gewoon terug vanaf zwieren.
Bedankt voor de snelle reactie .

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 13 december 2012
  • 09:42

Nou het kan je inzicht geven wat er allemaal actief is. Als je er slim mee omgaat en in combinatie met andere toepassingen kun je bijvoorbeeld de hoeveelheid programma's die op de achtergrond draaien beperken tot alleen het strict noodzakelijke, zodat je batterij wat langer meegaat (zie BatterijManagement “De AVS-Way” - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld) of als je om wat voor reden dan ook een app geforceerd moet afsluiten dan is de task killer handig.

ik zeg dus niet dat de task killer rotzooi is (wanneer goed gebruikt kan het handig zijn). Maar voor de doorsnee gebruiker is een dergelijke task killer niet noodzakelijk, en, bij verkeerd gebruik (=structureel zomaar alles ‘killen’) kan zelfs leiden tot niet goed functioneren van apps of minder lange batterijduur (omdat apps opnieuw in het geheugen moeten worden geladen = processorkracht = batterijverbruik)

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 13 december 2012
  • 16:30

Inderdaad een task killer/manager werkt juist tevergeefs voor jou accu , android kilt deze apps automatisch als er te weinig geheugen vrij is

bert.marjo

• Lid sinds 13 december 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2017
  • 18:27

Onzin, het stil zetten van apps kan wel degelijk positief zijn van invloed op het hele systeem. Het standaard op de achtergrond laten draaien om snel weer tevoorschijn te komen vreet zoveel geheugen dat het van invloed is op de prestaties. Dus de oplossing om de apps in de wacht te zetten weegt niet op tegen de snelheidswinst die er mee te behalen is.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren