Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 489
  • Reputatie 0
  • Admin Admin
  • 8 mei 2010
  • 15:53

Muziek op je SD kaart zetten en afluisteren via je favoriete muziek player? Ik zet al tijden mijn muziek niet meer op mijn SD kaart. Als ik dan een nummer wil beluisteren, dan staat hij weer niet op mijn telefoon. Die tijd is voorbij. Ik heb een account bij MP3tunes waar ik mijn gehele collectie muziek heb geüpload naar mijn zogenaamde locker. Vanuit deze locker kan ik muziek streamen naar mijn Squeezebox maar ook mijn HTC Hero. Dus waar je ook bent, je gehele muziekcollectie heb je altijd bij de hand. Via elke PC of Android toestel. Het is een kwestie van app installeren, inloggen en muziek luisteren maar. We noemen dat ook wel muziek opslag in the cloud.

Het eerste dat je moet doen, om je muziek naar je locker te uploaden, is je registreren voor een account bij MP3tunes. Een gratis account kan al vanaf 2GB opslag. Daarna is het tijd om je (gehele) muziekcollectie te uploaden naar je locker. Dit kan één voor één, via LockerSync (sync je muziek tussen pc en MP3tunes) via een browser plug-in of via een upload applicatie op je pc. Dan is het tijd om de Android app op je toestel te installeren en dan kunnen we streamen!

Het beginmenu is overzichtelijk en de verschillende opties zijn vrij duidelijk. Bij de instellingen kun je cover art laten cachen, de app laten syncen met je locker en de streaming rate instellen.

Muziek zoeken kan via de menu's Artists en Albums. Zoeken kan op song, artiest of album. Ook is er een mogelijk om Radio te beluisteren via een menu met een beperkt aantal opties. Let wel dat je eerst alles op je PC in stelt.

Dan is het nu tijd om de muziek aan te slingeren! Navigeer door de verschillende menu's en selecteer je artiest. Een long press op een nummer geeft je de mogelijkheid, het alsnog te dowloaden naar je SD kaart. Dit kan ook vanuit het menu tijdens het afspelen van een nummer. Via het menu Playlists kun je ook je lokale muziek (van je SD kaart) afspelen.

Het uploaden en instellen van je locker kost even tijd maar dan heb je ook je gehele muziekcollectie online om overal en op elke PC of device af te kunnen spelen. Wanneer je een nieuw nummer download op je toestel of PC, dan is het automatisch beschikbaar voor al je andere apparaten zonder dat je met allerlei kabels in de weer bent om de mp3's te synchroniseren. En daarnaast is het is altijd handig om een extra backup te hebben voor het geval de PC inclusief je gehele muziekcollectie sterft. Wanneer 2GB te weinig opslag is, kun je locker upgraden naar een betaalde versie. 50GB is dan $39.95 (€ 31.30) per jaar en goed voor zo'n 10.000 nummers. Voor mij was dit de moeite waard en nu stream ik overal en nergens mijn muziek (of anderen het willen horen of niet). Streamen in the cloud dus!

Website: MP3tunes
AndroLib entry: MP3tunes
Android Market: Zoekterm MP3tunes
MP3tunes Android Release Notes
QR code: MP3tunes

Bewerkt (22 april 2013 12:23)

Android World Domination

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2010
  • 16:05

kan je dan eigenlijk je muziek ook zonder internetverbinding afspelen?

DellaMorte

• Lid sinds 05 mei 2010
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2010
  • 12:39

Ik ben zeer benieuwd of het ook streamed via 3G.. Als je toegang tot wifi hebt zijn er legio mogelijkheden om je muziek te streamen.. En deze app zou ik alleen gaan gebruiken in bv de auto als het goed streamed via 3G..

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2010
  • 12:40

Wat kost een 16 GByte kaartje nog vandaag de dag? En hoe veel muziek heb je dat je daar niet voldoende op kan zetten? Ik wed dat het voor de meesten onder ons niet echt zinvol is…

iroQuai

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2010
  • 12:52

Hmm om nou 50 gb aan gedownloade (en daarmee illegale) muziek te uploaden op een server…. ik weet het niet hoor!

Edwin

• Lid sinds 28 juli 2009
  • Berichten 600
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2010
  • 17:46

Ga het eens uitproberen. En dan een goede in-ear headset vinden met mini-usb aansluiting.

Trouwens ook aangemeld voor de 10GB gratis. Moet dan nog wel behoorlijk gaan uitzoeken wat er wel en niet op moet komen. Heb ongeveer 23GB nu.

SGS5 - stock

Nexus 7 - stock
Tab 3 7" - stock
Tab 3 7" Lite - stock

Sharky

• Lid sinds 10 april 2009
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2010
  • 18:40

Marvin;20106
Wat kost een 16 GByte kaartje nog vandaag de dag? En hoe veel muziek heb je dat je daar niet voldoende op kan zetten? Ik wed dat het voor de meesten onder ons niet echt zinvol is…

Je wilt niet weten
Ga hem straks ff proberen kijken of het wat is.

Edit: 2GB is gratis maar dat is niet erg 400 nummers is ook meer dan genoeg(ik wissel om de 2 maanden)
Alleen jammer dat je per nummer moet uploaden of kan dat anders? en dan nog eens de titel en artiest moet gaan invullen.

Verder werkt het wel goed.

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2010
  • 22:01

Moet je dan zelf nog titel en artiest invullen? Dat zit toch al in de meeste MP3's keurig ingebakken in de identifier tags? Gemiste kans!

Overigens omschrijf je precies wat ik bedoel: 400 nummers op 2 GByte, da's 3200 nummers op 16 GB. Zo veel ga je niet in een weekje afluisteren. Ik zie het toch een beetje als een oplossing waar eigenlijk geen probleem voor is .

Sharky

• Lid sinds 10 april 2009
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2010
  • 23:18

Ehm ik luister dus wel zoveel per week aangezien mijn hobby dj is (ok 400 in een week is wel veel maar aan 100 kom ik wel )

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 489
  • Reputatie 0
  • Admin Admin

Via LockerSync kun je op je pc je muziek laten syncen met de server. Hoef je verder niks te doen.

Android World Domination

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.