Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2013
  • 15:21

Hoe werkt de teruggave binnen 15 minuten bij Google Play? Ik kan alleen vinden dat je als je binnen 15 minuten teruggave start vanuit de Play store dat je dan je geld terugkrijgt. Maar hoe? Wordt het geld pas afgeschreven na de 15 minuten en gebeurt er dus als je binnen 15 minuten teruggave start helemaal niets of wordt het geld meteen afgeschreven en wordt het na de teruggave teruggestort op je rekening?

Bewerkt (26 juli 2013 15:21)

adriaantje

• Lid sinds 18 oktober 2011
  • Berichten 139
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2013
  • 10:40

Als je binnen 15 minuten de geïnstalleerde app simpelweg terug verwijderd via diezelfde Playstore, gebeurd de teruggave automatisch.
Je krijgt dan zelfs een mailtje waarin dat wordt bevestigd.

Of het bedrag effectief van de rekening gegaan is kan ik niet bevestigen, maar ik denk van niet.
Feit is dat er geen kosten gemaakt worden die voor Uw rekening zijn.

Bewerkt (27 juli 2013 10:42)

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2013
  • 11:56

Oké, duidelijk, bedankt!

maniac2003

• Lid sinds 17 oktober 2011
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2013
  • 07:29

In de Play Store staat na aanschaf een knopje “teruggave starten” o.i.d. zoals adriaantje al vertelde krijg je netjes een mail van beide acties. Bij mij was er op de creditcard niets van te zien, de bestelling wordt immers geannuleerd.

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2013
  • 20:27

Ik vroeg me dit af omdat ik niet een gewone creditcard heb, maar zo'n 3v prepaid creditcard. Daar kan je niks op storten, dus dacht ik kan Google het daar ook niets op terugstorten. Ik heb net maar even de proef op de som genomen en het bleek ook met die 3v creditcard gewoon te werken. Eerst stond de app er in het afschrijvingenlijstje bij en stond er: “in behandeling”, maar een half uurtje later is hij gewoon van het afschrijvingenlijstje verdwenen en is er niks afgeschreven. Teruggave in de Play Store werkt dus ook met die 3v-kaartjes. Weten we dat ook weer

Bewerkt (30 juli 2013 20:29)

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 30 juli 2013
  • 22:08

In principe werkt het als een gewone creditcard betaling in de winkel. Op het moment van “betalen” wordt geverifieerd of je nog voldoende “krediet” hebt om betalingen te kunnen doen. Vervolgens wordt na de aankoop je creditcard (virtueel) belast. Je ziet wel vaker dat er een tijdslimiet aan verbonden wordt, in dit geval dus 15 of 30 minuten. Na de 30 minuten (of de tijd die google geeft) wordt je rekening pas belast.

Bewerkt (30 juli 2013 22:09)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 11:30

Aha, dat maakt het helemaal duidelijk. Thanks!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.