Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wean

• Lid sinds 12 september 2011
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 19 september 2013
  • 20:11

Hoi wat ik graag wil weten is, kun je apps die je nooit gebruikt zoals,play music; chaton; blurbcheckout; flip board;google playservices;hangouts;dropbox stopzetten zonder problemen te krijgen?

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 20 september 2013
  • 14:06

De meeste wel. Play Services wordt ook gebruikt om functies die niet in een oudere versie van het OS zitten beschikbaar te stellen aan nieuwere apps, die moet je eigenlijk wel laten draaien.

wean

• Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 20 september 2013
  • 19:53

Oke dank je,dus die andere kan ik via applicatiebeheer uitzetten?

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 21 september 2013
  • 16:04

Dat kan. Maar de vraag is: waarom zou je dat willen? Ze nemen geen extra energie, CPU cycles en/of geheugen…

wean

• Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 21 september 2013
  • 16:36

Oh dus het heeft geen enkele invloed op het energyverbruik?

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 22 september 2013
  • 21:22

Nee niet in het geheugen gebruik enzo wellicht alleen wat ruimte vrij gegeven en icoontje verbergen uit app drawer, ik heb ook apps uitgeschakeld op me S4 als chat on vele samsung S apps enzo alleen om minder iconen daar te hebben.

Ik gebruik ook al die apps niet van samsung enzo zoals scrollen met ogen enzo dit zet ik uit, dit kan dus wel weer batterij besparen.

Bij mij staat standaard uit op S4

Synchronisatie: Ik vind het niet nodig dat me email constant binnen is, ik werk in de it dus zit toch wel achter een pc vaak, verder whatsapp komt gewoon binnen en elke facebook melding vind ik ook onzin om binnen zien te komen
Hier door komen dus ook niet standaard me nieuwe agenda dingen binnen maar ik voeg zo goed als nooit iets toe in me agenda, ook chrome en contacten worden niet steeds gesynchroniseerd.
Dropbox gebruik ik wel maar ik wil niet dat elke foto die ik neem in me dropbox folder gezet word.

Gps: Ja alleen nodig voor navigeren lijkt me toch, daarna kan het gewoon uit is een grote batterij vreter.
Screen mirroring
Multi window
s beam
nfc
air view
air gesture
auto stand
blokkeer stand
slim sluimer
slim schuiven
bluetooth
slim pauzeren

Je kan zeggen waarom neem je dan een S4 nou verder is het een leuk toestel, maar al die gadgets gebruik ik niet heb het aan begin geprobeerd maar lukt niet echt met hoofd scherm laten bladeren in browser enzo.
Het is leuk en niet echt nodig steeds dus lekker uit en zo gaat batterij volgens mij ook nog wel wat langer mee, jou S3 zal niet al deze dingen hebben maar wel aantal.

wean

• Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 22 september 2013
  • 21:34

Hoi dank je voor uitleg,maar ik ben ibv de S4 mini ook een leuk maar moeilijk toestel voor een oudere generatie.

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 23 september 2013
  • 11:55

wean
Oh dus het heeft geen enkele invloed op het energyverbruik?
Het verbruik zal niet significant anders zijn als je de apps disabled nee. De meeste worden tijdens het booten in het geheugen geladen, doen heel even wat (ze registreren zich) en zijn daarna “dood” totdat je ze daadwerkelijk gebruikt.

In het algemeen is, zoals Carlos al schreef, de enige reden dat het icoontje niet meer in de apptray voorkomt. Maar ze worden niet weggegooid; geen winst in opslagruimte dus. Er bestaan overigens wel apps die laden en wel resources nemen die je misschien niet gebruikt - maar die zijn in principe niet juist geprogrammeerd. De genoemde apps zijn wat dat betreft echter wel behoorlijk gebouwd.

wean

• Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 23 september 2013
  • 20:00

oke duidelijk dank jullie

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.