Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Kan mijn in de Google Playstore gekochte apps niet herinstalleren en tevens nergens een contactmanier van Google vinden om mijn probleem te melden (8)

Sonaya

• Lid sinds 04 augustus 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 30 november 2013
  • 01:30

Hallo allemaal,

Ik heb mijn probleem reeds gepost op het Nederlandse googleforum (http://productforums.google.com/forum/?hl=nl#!category-topic/apps-nl/overige-diensten/fXcwBNyIGMw) Deze verwijst men middels een vaste post voor androidproblemen door naar het Engelse forum (http://productforums.google.com/forum/?hl=en#!categories/mobile/android-applications).

Daar staat bovenaan ook een vaste post waarin staat:

Please read this if you need help with Google Play
Here have been several posts recently regarding Google Play on Android devices. For issues with Google Play we highly recommend checking the Google Play Help Center and using Google Play's one-to-one support channels - you can reach the Google Play team by phone or email.
While we'd like to be able to address Google Play issues on this forum, the types of questions we're seeing about Google Play are often related to errors specific to the poster's particular device, network configuration, version of Android and version of the Play Store app. When you contact the Google Play team directly, they can obtain the necessary follow-up information to diagnose the issue.
If your question isn't covered in the Google Play Help Center, you can get answers directly from the Google Play team by emailing them or giving them a call so they can give you individualized support

Als je in de laatste zin dan op “emailing them” klikt, kom ik wéér op datzelfde helpscherm uit waar ik het al eerder over had. Dus dit: “….dan verschijnt er een pop-upscherm waarin ik 1 van de 3 opties kan aanvinken. Ik vink het aan en dan verschijnt daaronder weer een aantal FAQ-vragen, maar mijn vraag staat daar weer niet tussen! !”.

Ook vind ik daar nergens de optie om iets te posten, dus mijn vraag te stellen??? Of ben ik nou gek?? Bij andere forumonderwerpen wel maar bij deze niet.
IK KOM DUS ECHT NIET VERDER!!!

Dit is het probleem:

Een tijd geleden heb ik apps gekocht. Nu heb ik mijn tablet gereset en wil mijn gekochte apps er weer opnieuw opzetten. Ik ga op de PC naar Playstore en naar Mijn apps. De apps die al geinstalleerd zijn, bevatten een groen vinkje. Klik ik daarop, verschijnt er info over die app. De apps die niet geinstalleerd zijn bevatten een zwart vinkje. Als ik daarop klik, hoort er ook info over die app te verschijnen, maar dit gebeurt dus niet. Ik zie een zwarte roterende pijl en daarna kom ik automatisch weer helemaal bovenaan mijn scherm uit. Dit gaat maar door… Ik heb het al op 3 pc's geprobeerd, op mijn laptop en op de tablet zelf. Overal hetzelfde probleem. Ik heb ook al tig keer geprobeerd een contactmanier van Google te vinden, zonder resultaat. Elke keer kom ik in een FAQ terecht, maar mijn vraag staat daar niet tussen. Klik ik bovenaan op Contact, dan verschijnt er een pop-upscherm waarin ik 1 van de 3 opties kan aanvinken. Ik vink het aan en dan verschijnt daaronder weer een aantal FAQ-vragen, maar mijn vraag staat daar weer niet tussen! ! Ik probeer dit alles nu al een week, maar ik kom er niet verder mee. Is er soms een probleem met de site van Playstore?? En waar kan ik een contactmanier vinden (of bijv. een werkend hulpforum) zodat ik mijn probleem/vraag bij Google zelf kan melden? Ik word er echt stapelgek van.

Wat ook vreemd is; als ik op mijn tablet naar de Playstore ga en naar Mijn Apps ga, zie ik sommige gekochte apps niet die ik wél zie als ik op mijn pc bij de gekochte apps kijk. Ik sta maar met 1 account (dezelfde dus) ingelogd dus daar kan het niet aan liggen.

Nog een vraag; 1 van de gekochte apps die ik dus wil herinstalleren, betreft een wereld (of hoe je dat ook noemt) in Angry Birds Starwars. Als ik in de game zit en bij die wereld kom (Path of the Jedi) heb ik de optie om hem te kopen (terwijl ik die dus al heb gekocht!). Ik klikte daarop om te kijken wat voor opties ik zou krijgen, wie weet zou er komen te staan “u heeft dit al aangeschaft” o.i.d. Maar nee, als ik op Kopen klik, verschijnt een inlogscherm met mijn andere gmailaccount daarin vermeld en ik moet het wachtwoord intypen (die doe ik natuurlijk niet, want dan ga je verder in het aankoopproces). Waarom verschijnt alleen dAt gmailaccount en niet mijn andere??

Ik begrijp er allemaal niets meer van, jullie wel hoop ik

Grtz Sonaya

Bewerkt (30 november 2013 01:32)

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 30 november 2013
  • 06:53

Ik heb je ellenlange verhaal niet helemaal gelezen, want dat is echt niet te doen op het kleine scherm van mijn phone. Maar wellicht heb je hier iets aan: als je je betaalde Google Play apps op meerdere toestellen wilt gebruiken dan moeten die toestellen allemaal met hetzelfde Gmail account worden aangemeld.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Sonaya

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 30 november 2013
  • 10:50

Dank je, maar alle apparaten staan al onder dat account. Heb eerder apps geherinstalleerd zonder problemen. Maar als ie de gekochte apps op de pc al niet eens wilt openen…

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • Admin Admin
  • 30 november 2013
  • 12:52

De apps waar een zwart vinkje bijstaan zijn in-app aankopen. Die kun je dus niet via de Play Store installeren maar dat zul je via de geïnstalleerde app moeten doen. Om diezelfde reden zul je sommige aangekochte apps niet op je toestel in de Play Store zien staan.

Sonaya

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 30 november 2013
  • 13:59

pklijzing
…..Die kun je dus niet via de Play Store installeren maar dat zul je via de geïnstalleerde app moeten doen

Hoe dan? Want in die geïnstalleerde app, Angry Birds Star Wars dus, staat dat ik het moet kopen, terwijl ik hem al heb gekocht??

Thnx, duidelijk mbt dat het in-apps zijn.

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • Admin Admin
  • 30 november 2013
  • 14:06

Sonaya
1 van de gekochte apps die ik dus wil herinstalleren, betreft een wereld (of hoe je dat ook noemt) in Angry Birds Starwars. Als ik in de game zit en bij die wereld kom (Path of the Jedi) heb ik de optie om hem te kopen (terwijl ik die dus al heb gekocht!). Ik klikte daarop om te kijken wat voor opties ik zou krijgen, wie weet zou er komen te staan “u heeft dit al aangeschaft” o.i.d. Maar nee, als ik op Kopen klik, verschijnt een inlogscherm met mijn andere gmailaccount daarin vermeld en ik moet het wachtwoord intypen (die doe ik natuurlijk niet, want dan ga je verder in het aankoopproces). Waarom verschijnt alleen dAt gmailaccount en niet mijn andere??
Kijk eens in de Play Store via dat toestel met welk account je staat aangemeld (klik op de 3 streepjes linksboven). Ik denk dat je met een ander account bent aangemeld dat hetgeen waarmee je die in-app aankopen hebt gedaan.

Bewerkt (30 november 2013 14:06)

Sonaya

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 30 november 2013
  • 15:32

pklijzing
Sonaya
1 van de gekochte apps die ik dus wil herinstalleren, betreft een wereld (of hoe je dat ook noemt) in Angry Birds Starwars. Als ik in de game zit en bij die wereld kom (Path of the Jedi) heb ik de optie om hem te kopen (terwijl ik die dus al heb gekocht!). Ik klikte daarop om te kijken wat voor opties ik zou krijgen, wie weet zou er komen te staan “u heeft dit al aangeschaft” o.i.d. Maar nee, als ik op Kopen klik, verschijnt een inlogscherm met mijn andere gmailaccount daarin vermeld en ik moet het wachtwoord intypen (die doe ik natuurlijk niet, want dan ga je verder in het aankoopproces). Waarom verschijnt alleen dAt gmailaccount en niet mijn andere??
Kijk eens in de Play Store via dat toestel met welk account je staat aangemeld (klik op de 3 streepjes linksboven). Ik denk dat je met een ander account bent aangemeld dat hetgeen waarmee je die in-app aankopen hebt gedaan.

Nee, ik schreef ook Wat ook vreemd is; als ik op mijn tablet naar de Playstore ga en naar Mijn Apps ga, zie ik sommige gekochte apps niet die ik wél zie als ik op mijn pc bij de gekochte apps kijk. Ik sta maar met 1 account (dezelfde dus) ingelogd dus daar kan het niet aan liggen.

Dat is het enige account dat ik gebruik. In Playstore op mijn tablet sta ik gewoon ingelogd met het account waar ik de apps ook mee gekocht heb. In Playstore op de pc zie je die gekochte apps dus ook staan onder datzelfde account.

Bewerkt (30 november 2013 15:34)

Sonaya

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 4 december 2013
  • 13:41

Tsjonge..mijn apps zijn blijkbaar voor niks gekocht. Geen oplossing op forums en ook niet van de developer Rovio en Google is niet te benaderen. Dag aankopen! Zal toch niet de enige zijn lijkt me??

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.