Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dylantje

• Lid sinds 28 april 2010
  • Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 08:08

@boertje
PARROT CK3100 LCD

Bluetooth Handsfree Carkit LCD-scherm

Bewerkt (22 april 2013 12:31)

dylantje

• Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 08:14

@ marvin…

Had een nokio draaien op de tand, en die werkte perfect…..

Maar kan ik met die soleil instellingen in de parrot wijzigen???
Dus moet ik mijn pc dan pairen met hendsfree?
En dan die soleil draaien?
Weet je misschien ook hoe die instelling heet, of hoe ik daar kom??

Scoop643

• Lid sinds 24 juli 2010
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2010
  • 22:31

Volgens mij kan je met bluesoleil niet de instellingen van je parrot veranderen.
Zoals ik op de vorige pagina al aangaf de CK3100 (die heb ik dus ook) heeft geen A2DP

dylantje

• Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2010
  • 22:47

Maar oke..
Hoe kon het dan wel werken op mijn nokio??

Scoop643

• Lid sinds 24 juli 2010
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2010
  • 17:58

kon je met die nokia wel mp3 en navigatie geluid naar je carckit sturen? Misschien een apart tooltje gehad op je gsm.
Dat had ik ook met mijn HTC P3300, daar stond een tooltje op om dat te doen.

Bewerkt (22 april 2013 12:32)

dylantje

• Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2010
  • 18:51

Niks geen tool….

Radio op mute, als de jonge dame wat te vertellen had…
En natuurlijk het geluid via de speakers….

Ebn er vandaag nog druk mee geweest…
Parrot update gegeven maar nog niets …

Scoop643

• Lid sinds 24 juli 2010
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2010
  • 22:39

idd ik heb ook de parrot update geprobeerd maar heeft ook niet geholpen.

Blij het een vreemd geval vinden.

remco_k

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2010
  • 00:24

Na een maandje of 2 en na Android 2.2 maar eens een kikje.
Ik heb 2 HTC Desire's (vrouwlief het er ook eentje) en 3 carkits in 2 auto's. (don't ask )
1x Parrot CK v3.15 (ja, heel oud)
1x Parrot CK3100 LCD
1x Geintegreerde carkit van Peugeot (2,5 jaar oud)

Géén van alle ondersteund A2DP.
Geen van alle laat de navigatiestem van de HTC Desire over de speakers van de carkit (en dus de radio) horen. En dat wil ik juist wel graag.

Volgens sommigen in dit topic, andere topics en andere forums is dit niet mogelijk. Ik wil dat graag weerleggen zonder al te veel (onnodige?) discussie te veroorzaken.

Volgens mij kan het namelijk wel. En daar heb ik een praktijk voorbeeld voor. Hiervoor had ik een Nokia 5800 XM (Draait met Symbian). Waardeloze tel+OS imo, maar zo'n beetje het enige wat goed werkte was… komt ie: de navigatie stem die via BT over alle 3 de genoemde carkits ten gehore werd gebracht - soms mistte het eerste woord welliswaar - maar het werkte. Overduidelijk niet via A2DP en duidelijke kwaliteits restricties. Telefoon achtige stem zeg maar, terwijl de orginele navigatie stem beter klinkt. Logisch, want het is geen A2DP. Ik heb daar op de Nokia 5800 nooit iets aparts voor hoeven in te stellen of te installeren. Werkte gewoon out of the box. (als het pairen eenmaal was gelukt, wat een hell, vastlopers, lang leve Nokia smartphones… ahum).
Hoe dan ook: het is technisch mogelijk om navigatie stemmen over “alle” BT carkits te krijgen met andere telefoons. Het lijkt er alleen op dat het een keuze is die op het toestel wordt gemaakt.
Ik heb rond zitten kijken in de Bluetooth instellingen in de desire, en ook de geconnecte carkit langer ingedrukt gehouden. Ik krijg wel wat extra opties, maar die behelzen andere functies dan het geluid.
Mogelijk dat er nog een ander connectie type gekozen wordt door de carkits zelf waardoor de navigatie stem niet werkt icm de desire. Maar daar kan ik geen uitsluitsel over geven.

De vraag die hier wordt gesteld heb ik dus ook: Het zou mogelijk moeten zijn om de navigatiestem naar de carkit te krijgen, mbv een tool of setting.
Ja, er zal dan wat aan audio gesleuteld moeten worden, dus het zou resources kunnen kosten. Maar dat is het me waard. Dus als er in de tussentijd een tool of idee te voorschijn is gekomen, dan zie ik dat graag hier. En met mij wellicht diverse andere users.

Bewerkt (12 oktober 2010 00:24)

klabatzie

• Lid sinds 05 december 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 30 december 2010
  • 20:30

Ik heb het probleem ook met mijn pioneer DEH 7100BT in combinatie met de Desire HD als ik via radio luister doet hij geen navigatie stem omdat de radio de aux ingang bt audio gebruikt voor alles wat uit de telefoon komt. Als ik hem daar opzet heb ik wel navigatie stem maar geen muziek meer. Als oplossing heb ik nu maar de bt audio uitgezet op mijn telefoon en dus de gesproken aanwijzingen via de telefoon luidspreker en muziek via de radio

Bewerkt (30 december 2010 20:30)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.