Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Zorr0theOne

• Lid sinds 22 april 2009
  • Berichten 146
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2010
  • 13:45

Ben je veel onderweg? Verveel je je soms? Lig je in bed vaak te draaien? Op dat soort
momenten verlang je vaak naar een lekker muziekje, en zou het dan niet geweldig zijn om naar je favoriete radiozenders te kunnen luisteren met je Android-telefoon? Dat kan met een radiostream-player genaamd “Xiialive”. We hebben in diverse reviews al radioprogramma’s besproken als Radio BE en Radio NL en nog anderen in deze zelfde categorie. Maar wat maakt nou het verschil tussen deze applicaties?

Xiialive onderscheidt zich van alle andere radio applicaties die ik tot nu toe gezien heb door zijn grafische user interface die mij bij het voor het eerst starten van de applicatie versteld deed staan. Ik was namelijk Streamfurious en dergelijke applicaties voor radiozender gewend voor ik verliefd werd op Xiialive.

Zodra je de applicatie opstart kom je in het menu terecht waar je kunt kiezen uit:

• Top hits (meest gekozen zenders door Xiialive gebruikers)

• Genre (zoals het eigenlijk al aangeeft; de gewenste categorie muziek)

• Search (zoeken naar een zender d.m.v handmatige invoer)

• Favorites (je opgeslagen favoriete zenders in een lijstweergave)

• History de zenders die je tot nu toe beluisterd hebt in een lijstweergave)

• Tagged

Bovenin het scherm krijg je ook nog eens te zien hoe je netwerk snelheid op dat moment is. Onderaan vind je tevens de ‘settings’ knop om je player naar eigen hand in te stellen. In dit settings menu heb je de volgende opties:

• Visuele bewegingen

• Geluidsnotificatie

• Haptic feedback(vibratie) op bepaalde knoppen

• Full screen mode (status balk bovenin verdwijnt)

• Headset stop (playback wordt gestopt na het verwijderen van koptelefoon)

• Filter instelling voor bit-rates

• Filter voor audio type

• Pre-bufferlengte en afspeel-bufferlengte instelling

• Backup en restore van je instellingen incl. opgeslagen zender

Nadat je je instellingen gedaan hebt (hoeft niet perse) kan je je favoriete radiozender opzoeken via de search optie. Is jouw radiozender/stream niet te vinden dan kan je de url van de jou al bekende radiozender invoeren door naar ‘favorites’ te gaan en vervolgens ‘add new url’ aan te tikken.

Als je een radiozender hebt gevonden en je deze afspeelt dan zie je een grote + in het beeld en daarmee kan je de zender gelijk toevoegen aan je favorieten. Verder zie je bovenin het scherm een scrollende banner met daarop de naam van de radiozender die je op dat moment aanhet beluisteren bent. Daar weer onder krijg je de informatie te zien die de radiozender (als deze zender dat ondersteunt) meestuurt waaronder de track titel en albumnaam. Tevens wordt in dit zelfde venster de bitrate de codering het aantal khz en audiokanalen weergegeven. Rechts in weer ditzelfde venster zit een voor mij heel belangrijke optie nl; de ‘timer’ die je kan instellenvan 5 minuten tot één uur. Wat nou zo mooi is aan dit timer-systeem is dat hij niet zomaar uitvalt na de ingestelde tijd, maar je dus ook nog eens een fade-out kan instellen van het aantal gewenste minuten. Dit zorgt er dus voor dat de zender waarnaar je luistert beetje bij beetje in volume gaat afnemen tot het moment dat hij ook daadwerkelijk stopt met afspelen.

Het volume van de player is met een mooie streepjesbalk in te stellen. Let wel op want je hoofd volume wordt hierdoor niet beïnvloed. Mijn advies is dan ook je hoofdvolume dmv je volumeknoppen op maximaal te zetten.

Voor ik het bijna vergeet, er is ook een afspeel widget die bij het drukken op de play knop automatisch je laatst afgespeelde stream afspeelt. Druk je op de naam van de stream die afspeelt dan wordt het programma geopend en kan je eventueel weer een andere stream naar keuze kiezen.

Het enige nadeel aan deze applicatie is dat als je in het afspeelscherm zit er rechts bovenin een ‘back’ button zit die totaal overbodig is bij het Android OS, gezien de back knop die je toestel heeft. Voor de rest heb ik geen nadelen te melden over deze player.

-UPDATE-
Hier kun je zien de app aan het werk zien:
http://www.youtube.com/watch?v=qvv_loCOtEY

En hier hoe je handmatig url's moet toevoegen:
http://www.youtube.com/watch?v=J85viJL3854

Wil je meer weten en op de hoogte blijven van deze applicatie, ga dan naar de website van Xiialive.

Gratis versie met reclame banners: com.android.DroidLiveLite

Prijs: gratis versie: 2.1.0
4 ½ sterren app

Payed versie zonder reclame banners: com.android.DroidLivePlayer

Prijs: $3.99 versie: 2.1.0
5 sterren app

Bewerkt (22 april 2013 12:29)

PietPlakPleister

• Lid sinds 22 april 2010
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2010
  • 14:10

Mooie tool wat ik zo even getest heb is het super makkelijk in gebruik. Proggies die ik nu gebruik zijn minder handig voor in de auto. (teveel handelingen)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 25 juli 2010
  • 14:24

Werkt inderdaad erg goed, ook via mobiel internet. Heb de app Radio.nl gelijk weggegooid, die was 5 mb, XiiaLive is maar 1,2 mb ofzo. En daar kan je veel meer mee

Boender070

• Lid sinds 19 november 2009
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2010
  • 14:35

Mooie review ! De gratis versie is ff spoorloos in market place. Kan hem met mijn X10 mini pro nu niet vinden althans.

apieschapie

• Lid sinds 18 januari 2010
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2010
  • 14:38

Nou werkt niet op mijn hero! Unsupported format krijg ik elke keer als hij probeert verbinding te maken!

boebe

• Lid sinds 29 juni 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2010
  • 18:19

Nou werkt best goed.
Krijg alleen geen Nederlandse zenders.
Zo als 538 dat vind ik echt een domper en mocht dat zo blijven voor mij niet de moeite waard.

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 489
  • Reputatie 0
  • Admin Admin
  • 25 juli 2010
  • 21:28

Voeg Nederlandse stations toe via www.nederland.fm. Deze mobiele site opent de streams in Xiia.

Sent from my Nexus One using Tapatalk

Android World Domination

eversteegt

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2010
  • 22:37

Je moet ook helemaal niet Radio 538 willen luisteren, commercieel kudde-station . Nee hoor, grapje.

Ik gebruik zelf al een tijdje “a online radio” (kent ook een zooi aac+ stations). Toch ook deze maar eens uitproberen….

Zorr0theOne

• Berichten 146
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2010
  • 12:26

Voor iedereen die Nl streams wilt afspelen:

-Open je browser
-Ga naar nederland.fm
-Tik de zender naar keuze aan
-Bij openen met, kies XiiaLive
-Druk bij het afspelen van de stream vervolgens op de + knop en hij staat bij je favorieten

Zorr0theOne

• Berichten 146
  • Reputatie 0

Post aangepast: 2 Youtube filmpjes met app in werking, en hoe links toe te voegen

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.