Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

vinz3nt

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 29 december 2013
  • 15:01

Ik heb bij mijn vader 2 camera's opgehangen met bewegingsdetectie. Als er beweging wordt gedetecteerd dan stuurt de camera een mailtje naar mijn vader met screenshots erin. Dat werkt perfect. Ik heb voor de camera's een Google account aangemaakt en via imap kan de camera zo zelfstandig een mail versturen.
Als het mailtje echter aankomt op de telefoon is het een gewone mail die je niet altijd zal opmerken.

Wat ik eigenlijk zoek is een manier (app?) die zodra er een mail van de camera binnenkomt een sirene laat afgaan op de telefoon of zoiets.
Ik heb al zitten struinen in de Play store maar ik zoek denk ik niet met de juiste steekwoorden of zo.
Het moet toch mogelijk zijn om op basis van afzender of onderwerpregel mails af te vangen en die met een aparte actie op vol volume een sirene af te laten spelen?

weet iemand iets?

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 29 december 2013
  • 15:32

met de app Tasker kun je regels opstellen voor ongeveer alles, en waarschijnlijk ook wel een actie die volgt uit een email vanaf een bepaald emailadres of onderwerp. Het is wel even uitzoeken hoe het allemaal werkt maar uit je bovenstaande verhaal blijkt dat je daar wel handig in bent. Zie ook https://play.google.com/store/apps/details?id=net.dinglisch.android.taskerm&hl=nl

vinz3nt

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 209
  • Reputatie 0
  • 29 december 2013
  • 16:14

Ja tasker gebruik ik zelf erg veel, geweldige app.
Ik heb echter nog niet kunnen vinden om via een bepaalde mail een tasker actie te starten.

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 29 december 2013
  • 17:47

Bij Event -> 3rd party apps kun je K9 mail selecteren en daar een From/Subject/Receiving Account regel maken.

Ik heb het niet geprobeerd maar misschien is dat een tip. (K9 moet natuurlijk geïnstalleerd zijn)

edit: ik zie inderdaad ook niet hoe dit gaat bij een standaard email app

Bijlage:

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.