Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2014
  • 16:27

Hoi allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met whatsapp. Normaal werkt het zonder problemen, maar af en toe komen de berichten niet direct aan bij de ontvanger. Ik krijg wel twee vinkjes te zien, maar de ontvanger heeft de berichten dan nog niet ontvangen.
Hoe weet ik dat? Tijdens een gesprek zie ik de persoon opeens offline gaan terwijl we steeds berichten heen een weer aan het sturen zijn. Vervolgens sluit ik whatsapp af, lock en unlock de telefoon. Vervolgens open ik whatsapp en iedere keer komt dan de persoon online en begint te typen.
Ik dacht eerst dat het aan m'n telefoon lag, ik had een galaxy gio met diverse costum roms (Android 2.3), maar met m'n nieuwe motorola moto g met Android 4.3 heb ik hetzelfde probleem….

Het probleem komt en gaat zonder enige logica…

Het is zowel met mobiel internet als met Wi-Fi.

Kent iemand dit en weet iemand wat ik een aan kan doen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bewerkt (9 januari 2014 11:56)

Telefoon: Moto G6
Watch: Fossil Carlyle
Car: Isudar Android Car audio
Tablet: Asus TF300T (maar die is volgens mij al een tijdje dood…)

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 7 januari 2014
  • 16:37

Pas aub je titel even aan want “probleem met whatsapp” beschrijft je vraag niet volledig.

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2014
  • 18:10

Als het probleem zich voordoet altijd bij dezelfde persoon ligt het misschien aan die persoon en niet aan jou? of doet het zich bij meerdere (of alle?) personen voor?

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2014
  • 11:58

Het probleem doet zich bij meerdere personen voor.

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 30 januari 2014
  • 20:17

Niemand die hier een antwoord op heeft?

XieniX

• Lid sinds 29 mei 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2014
  • 10:36

Het gaat bij ook nog niet helemaal vlekkeloos, maar dat komt ook omdat ik aardig wat switch tussen zeer experimentele roms, en de ene heeft wat meer problemen als de andere natuurlijk.

Mocht je een back-up applicatie gebruiken (Titanium, Helium etc.) om Whatsapp terug te zetten, kan ik uit ervaring zeggen dat er soms iets fout gaat met de push berichten, dus nadat je in Whatsapp zelf een back-up heb gemaakt van je berichten, daarna even de boel geheel opnieuw terug zetten, je krijgt dan vanzelf een melding dat er gebackupte berichten zijn die je dan terug kan zetten.

Mocht je bijvoorbeeld hotspots gebruiken van bijvoorbeeld Ziggo, dan is dit een bekent probleem, bij mij blijft op een 1 of andere probleem de verbinding hangen op zo'n hotspot, zonder dat je daar een melding van krijg, dit schijnt met de router gedeelte te maken te hebben van de geleverde modems, ook sommige andere routers geven dezelfde problemen.
Je kan even enige tijd je WIFI en mobiele verbinding uitzetten en dan met alleen mobiel data en moet je even kijken of het probleem minder is geworden of geheel is verdwenen.

Ik ben er nog niet uit of dit een “Placebo” of “toeval” is maar het lijkt te werken de tool Push Notifications Fixer
Deze schijnt wat te wijzigen in je push notificaties naar je telefoon toe, het lijkt bij mij te werken, berichten komen minder vertraagd aan.

In bezit van Nexus 7 (2012), LG P880, allebei meestal voorzien van “Custom roms” .
En een Wolfgang AT-AS40D als Werk/Backup.

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2014
  • 16:55

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Echter heb ik dit probleem nu al 4 telefoons achter elkaar en steeds met whatsapp origineel en de berichten back-up opnieuw importeren.
De eerste telefoon was het bij diverse costum roms. Nu heb ik een moto g met kitkat erop en die heeft het ook….
Het is bij mij ook niet de inkomende berichten maar het versturen lijkt een probleem te zijn. Dit is met Wi-Fi maar ook met mobiele data.

Werkt die app voor jou voor het verzenden of ontvangen?

XieniX

• Lid sinds 29 mei 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2014
  • 20:38

Ik krijg in ieder geval de berichten weer binnen soms met wat vertraging.
Soms als ik wifi uitschakelde kwam alles achter elkaar binnen vandaag nog geen last van gehad.

Maar het is een probleem waar meer mensen last van hebben, niet alleen met whatsapp…

#Edit.
Aangezien ik zelf ook elke keer tegen dit probleem oploopt heb ik via Google wat meer informatie gevraagd .

2 interessante verhalen gevonden, wat ik uit het verhaal begrijp komt het doordat een poort te snel automatisch dicht word gegooid door je router of provider waardoor de berichten niet snel ontvangen worden.

What is the problem? The problem is that the heartbeat is sent with the following intervals: 
- every 28 minutes on mobile connection, 2g/3g/4g;
- every 15 minutes on wifi;
(You can see those values by dialing on the phone *#*#8255#*#* (with new play services you can dial *#*#426#*#* if previous don't work) . Those values are updated remotely through Google Checking mechanism, so if google want, they can easily update those values and all android devices will have new values in about 24 hours.)
Those are to much high values for most of the users in the world. Mobile carriers close inactive tcp connections much sooner, same as wifi routers (most wifi routers kill inactive connections after 5 minutes!). This cause delayed push notifications!
Hele verhaal is hier terug te vinden.

De 2e link zal ook bij jou niet echt helpen omdat je net als ik regelmatig een nieuwe installatie heb gedaan, daar hebben ze het over dat er via Hangout door opnieuw in en uit te loggen (er staan meer tips bij) het probleem opgelost kan worden.

Linkje hier…

Ik heb op dit moment toevallig weinig problemen dus echt testen kan ik het niet..

Bewerkt (31 januari 2014 21:25) | Meer informatie...

In bezit van Nexus 7 (2012), LG P880, allebei meestal voorzien van “Custom roms” .
En een Wolfgang AT-AS40D als Werk/Backup.

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2014
  • 08:02

Thnx voor je antwoord (sorry voor m'n late reactie…)
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel weer redelijk goed gaat (niet 100% goed, maar stukken beter), erg vreemd allemaal.

Met ontvangen heb ik geen probleem, het is echter het versturen waarbij ik het niet vertrouw.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.