Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Peter

• Lid sinds 14 april 2009
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2010
  • 19:19

Deze week is de app van de week een back-up tool. Je kent dat wel heb je net lekker je hele telefoon ingericht en wil je eigenlijk even testen met wat andere roms maar je wilt niet al je apps weer kwijt zijn. Als je, jezelf herkent in dit verhaal kan dit wel is de perfecte app zijn voor jouw.

Wat heb je nodig? Root acces! Je device moet dus wel geroot zijn. Dit komt omdat Titanium Backup een back-up maakt van je Apps, deze staat in de map /data en deze is normaal alleen lees & beschrijfbaar door de root user.

De app is erg uitgebreid je kan op veel verschillende manieren back-ups maken, wat ik zelf vooral het handigste was is dat je de back-ups ook op een bepaald moment kan laten uitvoeren. Zo is het mogelijk om elke zaterdag nacht al je apps + settings te back-uppen. Hierdoor kan je zelf rustig achterover leunen terwijl je zeker bent van een veilige back-up. Je kan van de back-up ook een update.zip maken, zodat je een nieuwe custom rom kan installeren en later deze update.zip (met dus al je apps + settings) terug kan flashen!

Het is zelfs mogelijk om de instellingen van je systeem te back-uppen, dit is nogmaals mogelijk omdat de app root rechten heeft en dus in de juiste mappen kan kijken waar alle instellingen staan opgeslagen.

Naast de gratis versie uit de Market is er ook een betaalde versie. Deze heeft iets meer functies waarvan de mogelijkheid om meerdere back-ups van 1 programma te hebben toch wel het handigst is. Op deze manier kan je dus meerdere settings verschillend back-uppen.

Kortom, heb jij een gerroot Android device en wil je zorgeloos rotzooien met verschillende roms door elkaar? Probeer dan zeker deze app is!

De betaalde versie is vanuit de app zelf te downloaden, en kan betaald worden met Paypal.

Download link:

Bewerkt (22 april 2013 12:30)

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2010
  • 19:51

Inderdaad een top-app, zeker als je veel wisselt tussen roms. Het grootste voordeel van de betaalde variant, vind ik dat je met 1 druk alle apps kan restoren, ipv per app : “installeren” en “ok” in te moeten drukken.

ps, betalen kan met PayPal ;-)

Peter

• Lid sinds 14 april 2009
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2010
  • 22:42

Ralph;29694
Inderdaad een top-app, zeker als je veel wisselt tussen roms. Het grootste voordeel van de betaalde variant, vind ik dat je met 1 druk alle apps kan restoren, ipv per app : “installeren” en “ok” in te moeten drukken.

ps, betalen kan met PayPal ;-)

Bedankt voor je toevoeging /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />, heb het Paypal gedeelte nog even toegevoegd aan me verhaal.

franklin

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2010
  • 11:54

Werkt uitstekend! Ik heb deze app ook gekocht een tijd geleden. Het voordeel daarvan was dat je een hele reeks van apps kunt restoren met 1 klik. Anders moet je alle apps afzonderlijk restoren wat redelijk tijdrovend is.

robnijs

• Lid sinds 23 februari 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2010
  • 13:03

Ralph;29694

Zelf gebruik ik MyBackup Pro, herstelt ook apps+data in 1 keer.
Ik weet niet of Titanium ook SMS etc. kan backuppen? Ik ben er bij de laatste keer flashen achtergekomen dat MyBackup zelfs mijn LauncherPro homescreen herstelt (afgezien van achtergrond) bij het herstellen van mijn persoonlijke data!

tommeke4

• Lid sinds 24 juni 2009
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 00:34

wat ik me alleen nog afvraag is hoe je die update.zip automatisch maakt, iemand enig idee?

* na even zoeken ben ik erachter

Raymongo

• Lid sinds 12 juli 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 13:29

Wat gebeurt er als je de systeem instelling restored in een nieuwe rom? Aangezien het instellingen van de oude rom waren ben ik bang dat deze niet compatible zijn en voor force closes kunnen zorgen.
Weten jullie of dit kan of heb ik het helemaal mis.

RoelErick

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2010
  • 23:13

Raymongo;30311
Wat gebeurt er als je de systeem instelling restored in een nieuwe rom? Aangezien het instellingen van de oude rom waren ben ik bang dat deze niet compatible zijn en voor force closes kunnen zorgen.
Weten jullie of dit kan of heb ik het helemaal mis.

Ik heb eigenlijk geen idee, maar misschien een tip:
Je kunt je apps en hun instellingen ook terug laten zetten via google, als zowel je oude als je nieuwe ROM dit ondersteunen. Instellingen/Privacy bevat de opties ‘Backup maken van mijn gegevens’ en ‘Automatisch terugzetten’, beide aanvinken. Ditkun je ook aanvinken na een wipe, als je je opnieuw moet aanmelden bij google krijg je daarna een schermpje waarin je dat aan kunt vinken.
Het lijkt me dat deze methode veiliger is dan via titanium, maar ik weet het niet zeker. Bij mij was het iig succesvol, ik heb een G1 (dream) en heb dit succesvol gebruikt om van cyanogenmod 5.0.8 naar CM6RC2 te gaan.
Oh, en apps werden volledig automatisch gerestored, zonder bij elke app om bevestiging van permissies te vragen.
En, een belangrijk aandachtspunt voor mij was om zo snel mogelijk na opstarten met de nieuwe ROM, Instellingen/CyanogenMod settings/Application settings/Install location op External te zetten (dat is de SD kaart) anders had m'n interne telefoongeheugen snel vol gelopen. Maar als jij een moderner toestel hebt met zat intern geheugen dan heb je dat probleem niet, denk ik.

Bewerkt (22 april 2013 12:31)

jhelder

• Lid sinds 09 februari 2010
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 23:30

Moet ik alle apps per stuk gaan backuppen? Kan ik niet 1 backup in 1 keer maken van alles???

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2010
  • 07:33

Jawel hoor, alleen restoren kan met de gratis versie alleen per stuk.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.