Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2014
  • 21:23

Vanavond zag ik op mijn S4 een pop-up met daarin de melding dat Whatsapp was verlopen en ik deze opnieuw moest downloaden.
Op zich niet zo gek want toen ik Whatsapp de laatste keer installeerde stond er ook bij dat Whatsapp nog 4 maanden gratis was en ik daarna iets van € 0,80 zou moeten betalen, althans dat staat me nog voor de geest.

Ik klikte op Download en moest daarna mijn 06-nummer ingeven, ook niet gek want ook dat is bij Whatsapp gebruikelijk en ik moest wachten op een SMS bevestiging.
Toen die onmiddellijk kwam werd ik al wat achterdochtig want daar stond een link in om te bevestigen.
Maar ja, het zou kunnen dus toch maar op de link geklikt.

Nu werd een pagina geopend waar bovenin toch wel duidelijk Whatsapp staat, zie bijlage, maar toen ik nog eens goed keek zak ik dat ik op het punt stond om een abonnement af te sluiten voor € 5,= per week.

Gelukkig dit op tijd gezien maar dat is toch puur misleiding.
Heeft iemand dit ook al ondervonden?

Bijlage:

Bewerkt (5 juni 2014 21:24)

Samsung Galaxy S7

eawert

• Lid sinds 26 januari 2012
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2014
  • 21:34

Lijkt me zeer nep!

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2014
  • 22:00

Het betreft een site genaamd Mr. App en die is gehuisvest in Curacao.
Het is de bedoeling dat je daar de nieuwste en exclusieve apps kunt downloaden, zie deze LINK…

Ik vraag me alleen af hoe je dit soort shit nu ongevraagd op je Smartphone krijgt?

Samsung Galaxy S7

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 juni 2014
  • 23:14

dat gebeurd mij ook geregeld waarschijnlijk heb je een of andere app gedownload of op een site geweest waarmee die rotzooi meekomt.
officieel mag zoiets natuurlijk niet, ze gebruiken ook nog eens de naam whatsapp!
meestal ga ik even na welke app ik als laatste geinstaleerd heb en dan weg met die app.
of probeer een ad blokker een zoals AirPush Detectoren zo zijn er nog meer op de playstore te verkrijgen.

Bewerkt (5 juni 2014 23:19)

0648460016

• Lid sinds 06 juni 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2014
  • 10:39

gisteren een melding ontvangen dat een niet afgesloten abonnement ingaat en € 5,00 gaat kosten.
mag wel uitschrijven, maar je moet inderdaad wel uitkijken dat je niet juist inschrijft.
Overigens moeten ze dus incasseren via de provider. Volgens mij ligt er een taak bij deze om die flauwekul te stoppen.

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 7 juni 2014
  • 17:02

Meestal, als je moet betalen voor een app, gaat dat via de playstore. Als je ergens anders naartoe wordt gebracht moet je dus al heel goed uitkijken.
En bij twijfel altijd eerst op je pc (!) googlen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

talkien

• Lid sinds 10 juni 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2014
  • 17:53

Dit is echt misleiding, helaas zijn wij er nu net achter gekomen dat wij voor 6 weken geïncasseerd zijn.
Bij het achterhalen hoe dit op het nummer van m'n dochter heeft kunnen gebeuren, kwam ze inderdaad met het verhaal dat er een countdown teller liep, waar ze binnen twee minuten haar mobiele nummer moest opgeven anders zou whatsapp niet meer werken.

Het is schande dat dit kan, ben erg benieuwd hoe tmobile op mijn schrijven gaat reageren. ik wil de volle dertig euro namelijk terug en de garantie dat dit in de toekomst nooit meer kan voorkomen.

waarschuwing aan iedereen , controleer je rekening, en/of kijk op www.payinfo.nl

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2014
  • 18:27

Het is zeker misleiding want in beide stappen dat je iets voor je neus krijgt staat het logo van Whatsapp prominent in beeld en ook de hele pagina laat in eerste instantie geen twijfel over dat het hierbij om Whatsapp gaat, exact dezelfde groene kleueren.
Ik ben alleen benieuwd wat Whatsapp daar zelf van vind.

Nu heb ik gelukkig de 2e pagina die ik voor mijn neus kreeg eerst heel goed bekeken en kwam toen erachter dat daar met kleine letters € 5,= per week stond.
Het ligt echter voor de hand dat een minder ervaren of alerte gebruiker daar niet op let en op de accepttoets klikt en dan ben je voorlopig te klos totdat men ontdekt dat er onterecht geld wordt afgeschreven.
Alleen, Is het wel onterecht want jij hebt immers door op de bevestigingstoets te klikken opdracht tot het afsluiten van een abonnement.

Om die reden zal het ook heel lastig zijn om bij T-Mobile verhaal te halen.
Zij fungeren immers alleen als incasso, net zoals je b.v. 900-nummers belt, die worden ook via jouw telefoonrekening door de provider afgeschreven terwijl hij er geen diensten voor heeft geleverd.
Hoe het nu echt zit weet ik ook niet.

Ben benieuwd op de reactie van T-Mobile.

Bewerkt (10 juni 2014 18:29)

Samsung Galaxy S7

sammynoot

• Lid sinds 17 april 2013
  • Berichten 160
  • Reputatie 10
  • 10 juni 2014
  • 18:35

Lijkt mij dat je geen product mag aanbieden met gebruik making van de naam en logo van een andere firma. Zo wordt de goede naam van whatsapp misbruikt.
Je denkt een abonnement bij whatsapp af te sluiten wat niet zo is.
Dus nee, ik weet wel zeker dat dit niet mag.

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20

Dat is dan een zaak tussen Whatsapp en die oplichters, daar kun jij als gebruiker geen enkel recht aan ontlenen.
Jammer, maar zo is het nu eenmaal.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.