Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

aaabc

• Lid sinds 18 januari 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2014
  • 18:25

Hallo,

Onlangs ben ik mijn oude telefoon kwijtgeraakt en heb gelukkig nu een Nexus 5 kunnen aanschaffen. Echter, nu wil ik een betaalde in-app (abonnement) aankoop doen. Hoewel ik een creditcard heb (dus geen probleem wat dat betreft), ben ik wel enigzins huiverig om deze aan mijn account te koppelen. Ik vroeg mij daarom af hoe veilig het is je CC nummer te koppelen aan je Google account, kan iemand die eventueel mijn telefoon heeft gestolen (ondanks dat ik nu een andere gebruik) dan bijv. mijn CC nummer zien? Ik vroeg me af hoe dit precies werkt? op internet heb ik niks kunnen vinden, is er iemand die mij kan adviseren (ik zal vast niet de eerste zijn die daarover twijfelt)?

Alvast bedankt,

Groeten,

aaabc

Gilles_Bonne

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 371
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2014
  • 22:08

Indien u nog nooit een creditcard met uw Google-account (Google Wallet) gekoppeld heeft, staat de standaardinstelling ‘Wachtwoord vragen elke 30 minuten’ aan. Hierdoor hoeft u zich geen zorgen te maken, zolang u uw wachtwoord van uw Google-account altijd goed geheim hebt gehouden.

aaabc

• Lid sinds 18 januari 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2014
  • 01:14

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het inmiddels gemerkt, wel vervelend dat dit de enige optie is en dat je niet vanaf je hoofdaccount kan bepalen welk toestel wel en niet gebruik mag maken van de creditcard. Jammer, hoop dat Google dat binnenkort aanpakt (kan me voorstellen dat meer mensen daarop wachten).

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.