Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ricvdl

• Lid sinds 22 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2014
  • 09:46

Hallo,

Ik heb sinds kort een Samsung S5. Ik kom van de iPhone. Daar ben ik altijd gewend dat mijn album covers goed worden getoond. Ik voeg ze altijd toe met mp3tag(windows app). Met de iPhone was dit nooit een probleem. Maar als ik de .mp3 bestanden nu naar mijn samsung kopieer. Zijn sommige albums het zelfde terwijl ze van een andere artiest zijn. Bijv. Michael Jacksons nieuwe album cover op het liedje van Choclate Puma Step Back.

Als ik via windows verkenner naar de bestanden op de Samsung ga, zie ik wel de juiste covers.

Ligt dit aan Android??

Bedankt voor de hulp alvast.

Bewerkt (22 juli 2014 11:40)

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 22 juli 2014
  • 11:28

Wil je je titel even aanpassen? (eerste bericht bewerken), want “Google Play Music” beschrijft niet echt je vraag

Ik denk zelf dat windows programma's niet goed de afbeeldingen in de tags wegschrijven. Zo hoef je in windows media player alleen een plaatje van het eerste nummer te definieren, en dan krijgt het hele album dat plaatje zonder dat deze “hardcoded” in de metadata staat. Als je de muziek dan in een ander programma opent krijg je mogelijk niet hetzelfde te zien. Hoe een iphone hier mee om gaat weet ik niet. Volgens mij, maar ik weet het niet zeker in jouw geval, doet android het als een van de weinige wel goed, alleen strookt dat niet met wat je gewend bent.

Er bestaan wel veel apps om mp3 metadata te editen en de juiste plaatjes alsnog toe te voegen, zoals deze: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ADnet

ik moet er wel bijzeggen dat ik zelf Play Music niet gebruik..

Bewerkt (22 juli 2014 11:30)

ricvdl

• Lid sinds 22 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2014
  • 11:46

Bedankt voor je bericht. Het ligt niet aan Windows, omdat het via mijn iPhone altijd heeft gewerkt. Windows ziet de afbeeldingen anders wel goed. Ik ben zelf op onderzoek gegaan wat het kan zijn en ik kan nu melden dat het niet aan Google Play music ligt, want de Music player van Samsung heeft het zelfde.

Het ligt aan Android zelf. Ik had namelijk een nummer van Michael Jackson met album (unknown) en een nummer van Choclate Puma met album(Unknown). Toen ik de album titels had gewijzigd ging het goed. iOS heeft dit niet, die leest de bestanden daadwerkelijk beter uit dan Android dat doet…

Maar verder geen probleem

Bedankt voor je bericht!

shannonjoan

• Lid sinds 02 april 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 april 2015
  • 22:04

sorrry, ik heb een vraagje,
hoe heeft u de album titels veranderd..?
xxx

shannonjoan

• Lid sinds 02 april 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 april 2015
  • 22:14

ohh, ik heb al een oplossing gevonden !
xxx

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.