Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ENNER

• Lid sinds 19 januari 2015
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2015
  • 12:15

OK, je hebt je telefoon gewoon op normaal, niet op trillen of stil. Als mensen mij bellen wil ik gewoon dat mijn ringtone overgaat, als mensen mij een SMS sturen wil ik gewoon dat het whistle geluid komt. Echter wil ik geen GELUID bij inkomende WhatsApp (groep)berichten.

Ik heb alles geprobeerd in de instellingen + op google gezocht. Overal staat: klik op Instellingen > Meldingen > Meldingsgeluiden (Geluiden afspelen bij inkomende en uitgaande berichten) uitvinken. Toch krijg ik elke keer een whistle geluid wanneer ik een WhatsApp ontvang. Toen dacht ik nou dan pak ik bij Meldingsgeluid > Stil. Maar wat gebeurd dan, als ik een WhatsApp ontvang, krijg ik geen geluid maar ook geen melding op mijn scherm, dat is ook niet wat ik wil.

Toen kwam ik zelf nog op het ID, ik ga een geluidsfragment maken waar geen geluid in zit en zorg dat ik dat kan selecteren bij Meldingsgeluid kiezen, echter moet ik nog even uitvogelen hoe ik dit doe.

Maar eigenlijk vind ik het ook van de zotte, Als je vinkje uitzet van ik wil geen geluid hebben bij een ontvangen of verzonden bericht, dan moet hij het gewoon doen.

Het bijzondere is, in iOS was dit geen probleem, werkte dit gewoon bij het uitzetten.

Iemand tips, over wat ik niet zie of hoe het wel moet?

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 maart 2015
  • 12:59

heb je ook al geprobeerd in de instellingen van whatsapp /medingen/meldinggeluid kiezen en dan kiezen voor geen!.

Bewerkt (1 maart 2015 13:00)

ENNER

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2015
  • 13:24

Ik citeer:

Toen dacht ik nou dan pak ik bij Meldingsgeluid > Stil. Maar wat gebeurd dan, als ik een WhatsApp ontvang, krijg ik geen geluid maar ook geen melding op mijn scherm, dat is ook niet wat ik wil.

Bij mij staat niet “Geen” maar “Stil”.

Ook frappant, het werkt wel wanneer ik bij Berichten > Meldingsgeluid > Stil zet en Groepsberichten > Meldingsgeluid > Standaardbeltoon, dan krijg ik inderdaad geen geluid bij gewonde berichten en wel een melding en uiteraard wel geluid bij groepsberichten + een melding.
Zet je echter bij groepsberichten > meldingsgeluid > Stil. Dan krijg je inderdaad geen geluid maar ook geen melding meer. Volgens mij heb ik een echte bug gevonden hehe .

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 maart 2015
  • 13:39

Ik weet niet om welk merk toestel het gaat maar op mijn htc one m8 werkt het probleemloos misschien handig om erbij te vermelden om welk type merk telefoon het gaat En welke adroid versie.

Kan inderdaad om een merkgebonden bug zijn.

Bewerkt (1 maart 2015 13:40)

ENNER

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2015
  • 13:42

Heb het ook getest met een HTC van een vriend van me, was precies hetzelfde probleem. Maar kan inderdaad merk/toestel verbonden zijn.

Ik heb een Samsung Galaxy Note 4.

Ben al bezig met WA support, benieuwd of ze reageren hierop.

ENNER

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2015
  • 14:14

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar support@whatsapp.com, ik hou jullie op de hoogte.

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 2 maart 2015
  • 21:05

Raarrrrrrr bij instellingen melding van whatsapp kan je bij groepsberichten je geluid idd op geen zetten en je led een kleurtje geven��� ik krijg geen geluidsmelding maar wel de led waarschuwing. Bij mijn weten is dit ook bij elk toestel gelijk. Iig bij mijn S3 en bij de S5

Bewerkt (2 maart 2015 21:05) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader

AW Forum Queen voor het leven

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 maart 2015
  • 21:20

die melding stil zit wel in de toestelinstellingen misschien dat je je daar mee vergist.

hieronder hoe het er bij mij uitziet in whatsapp.

Sonaya

• Lid sinds 04 augustus 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2015
  • 23:02

En??? Wat zei support? Ik heb hier hetzelfde probleem nl, óók met de S4.

Sonaya

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.