Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Textra

• Lid sinds 18 augustus 2014
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2015
  • 10:12

Van mijn Macbook wil ik het boek Boy 7, 472974413.3pub kopiëren naar mijn Medion tablet met als besturingssysteem Android. Ik heb het al per email verstuurd naar mijn emailadres op de tablet, maar heb geen idee wat ik verder dien te doen.

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 28 oktober 2015
  • 10:26

je hebt een app nodig die een pub boek kan lezen. Bijvoorbeeld https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aldiko.android
en dan de pub uit je email kopiëren naar een vaste locatie op je toestel.

Textra

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2015
  • 12:54

Bedankt voor je reactie Via mail heb ik het naar de tablet gestuurd. Het probleem is echter nu dat het een zip bestand is dat als ik het opgeslagen heb, dus tevens uitgepakt het in Es file Explorer in de Compressie Manager plaatst. Als ik vervolgens op 472974413,epub tik dan komen 2 mappen en 4 bestanden te voorschijn die allemaal een vraagteken als icoon hebben. Ik heb geen idee of ik dat alles en hoe ik dat naar Aldiko kan kopiëren. Aldiko heb ik inmiddels op mijn tablet geïnstalleerd.

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 28 oktober 2015
  • 13:55

een epub bestand is een zogenaamd container bestand waar verschillende mappen en bestanden in zitten. ES File Explorer heeft blijkbaar de mogelijkheid in deze container te kijken maar daar heb je niet zoveel aan.

Als het goed is kun je de epub met Aldiko openen. Aldiko interpreteert het epub bestand vervolgens en vertaalt het naar een leesbaar geheel.

Bewerkt (28 oktober 2015 14:01)

Textra

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2015
  • 14:32

In Aldiko klik ik op Bestanden en vervolgens op eBooks. Daar zie ik de mappen 472974413.epub, Macosx en Jack London. De laatste map staat al op de boekenplank, dus ik selecteer alleen maar de eerste 2 en klik vervolgens op importeren. Er gebeurt iets maar dat gaat te vlug om het te onderscheiden. Vervolgens ga ik terug naar Alkido en zie nergens iets staan van het nieuwe boek. Het alleen maar importeren van de map 472974413.epub heeft hetzelfde resultaa. Moet ik mij missichen eerst registreren en aanmelden?

Bewerkt (28 oktober 2015 14:33) | registratie

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 28 oktober 2015
  • 15:01

je hoeft je nergens voor aan te melden.

je zit op de goede weg volgens mij. Dat epub bestand hoef je niet uit te pakken he. Je moet dat als een bestand importeren, niet als een map.

Ik heb deze vraag tevens verplaatst naar het Android Applicaties forum omdat het nu vooral over een app gaat.

Bewerkt (28 oktober 2015 15:02)

Textra

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2015
  • 17:09

Met een ander boek heb ik het geprobeerd en dat lukt wel. Het moet dus aan het bestand (map) liggen.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.