Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2010
  • 22:00

Gebruikte SetCPU voorheen altijd om te overclocken en dat hoefde wat mij betreft al enige tijd niet meer, en had er dus verder niet naar omgekeken. Nu zag ik in een thread dat de nieuwere versie's profielen ondersteund. Je kan dus je CPU scalen op basis van laden, screen of en batterij levels. Ideaal dus om je CPU laag te houden als je scherm uit is, of om een lagere freq te draaien als je batterij voor bijv. 50% leeg is. Je kan dan dit soort profielen maken:

Ben benieuwd of hiermee wat beter met de batterij omgegaan kan worden en kijken wat we eruit halen.
Helaas kan het alleen voor geroote toestellen.

Bewerkt (22 april 2013 12:35)

Eljo

• Lid sinds 02 september 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 9 september 2010
  • 20:44

Het is al weer even geleden maar werkt dit nu ook echt?

Bewerkt (22 april 2013 12:38)

UmiDigi A1 Pro Android 8.1 native android one.

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 10 september 2010
  • 07:05

Ik had die nieuwe versie erop, maar met de screen off profiel krijg ik, als het toestel niet aan de lader hangt, m'n scherm niet meer aan.
Het ‘niet aan de lader hangen’ heeft weer te maken met het tweede profiel waarop het toestel meer cpu snelheid krijgt als hij aan de lader hangt (dan is stroomverbruik wat minder essentieel nl).
Ik ben er niet uitgekomen wat het nou is.
Ook de prio van het screen-off profieltje verhoogt maar zodra ik het toestel van de lader afhaal en m'n scherm aan wil doen vertikt hij het.

Verder…maar dat kan ook eventueel aan mijn toestel liggen…ontdekte ik dat de processor af en toe stopt…
Dus je scrolt ergens doorheen en op gezette tijden stopt het dan even om een seconde later weer verder te gaan.
Dit euvel heb ik niet meer sinds ik setCPU er weet af heb gehaald.

Bewerkt (22 april 2013 12:38)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.