Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

nikkirussel

• Lid sinds 13 januari 2014
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2016
  • 09:35

Beste forum gebruikers,

Ik heb de app Easy database app geinstalleerd, echter kom ik hier niet mee uit de voeten!
In de  beschrijving op google play van de app staat ook: "Hulp wordt aangeboden voor
mensen met minder kennis van data bases".

Helaas lukt het mij niet om hierin een database op te zetten.

Mijn vraag luid dan ook, wie heeft hiermee ervaring en wil dit met mij delen?

M.vr.gr. Nikki 

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 28 januari 2016
  • 10:35

Wat precies wil je met databases doen?
De vertaling lijkt gedaan te zijn met google translate dus het helpt als je je toestel instelt in het Engels zodat je de juiste termen te zien krijgt. Zo kun je het makkelijker googlen.

nikkirussel

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2016
  • 16:33

Wat precies wil je met databases doen? De vertaling lijkt gedaan te zijn met google translate dus het helpt als je je toestel instelt in het Engels zodat je de juiste termen te zien krijgt. Zo kun je het makkelijker googlen.

Ik wil er graag mijn dvd's in bij houden zodat ik niet per ongelijk een dubbel exemplaar koop.

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 29 januari 2016
  • 10:05

Nadeel van deze app is dat je gegevens lokaal staan, dus op je smartphone.
Als je een ander toestel koopt is het weg.

Misschien werkt zoiets beter https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sortitapps.movies
of iets als trakt.tv

Als je toch graag een soort eigen database wil roep maar dan zal ik kijken waar ik kan helpen.
Bijv wil je alleen titels opslaan, of ook nog genre en het jaar wanneer die is uitgekomen of zelf nog meer?

nikkirussel

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2016
  • 11:52

Nadeel van deze app is dat je gegevens lokaal staan, dus op je smartphone. Als je een ander toestel koopt is het weg. Misschien werkt zoiets beter https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sortitapps.movies of iets als trakt.tv Als je toch graag een soort eigen database wil roep maar dan zal ik kijken waar ik kan helpen. Bijv wil je alleen titels opslaan, of ook nog genre en het jaar wanneer die is uitgekomen of zelf nog meer?

In principe 3 kolommen, (heb ik in Excel ook), Titel, Datum, Nummer. (in Excel is hij uitgebreider)
Waarbij ik in de records onder titel een opmerking heb geplaatst met een afbeelding van de cover.
Ik heb dit verkleinde bestand (xls) op mijn telefoon staan en open ik met Polaris Office Viewer 5, echter
kan ik hierin niets wijzigen en weet ook niet of er een optie om de opmerking is te zien zoals in Excel.

M.vr.gr. Nikki

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.