Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jaswest

• Lid sinds 18 maart 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2016
  • 14:26

Avast geeft op m'n telefoon de melding dat het wachtwoord van de router te zwak is en versleuteld moet worden. Daartoe moet ik Avast SecurityLine VPN installeren.
Gek eigenlijk, want dat wachtwoord is 13 hoofd- en kleine letters en cijfers lang en m.i. wel deugdelijk.
Stel dat ik dat ga doen, heb ik er weer een onnodig programma bij, waarvan ik nog maar moet afwachten of ik er zelf nog wel wijs uit kan. En kan ik anderen in mijn omgeving (familie die zo eens langs komt) dat wachtwoord ook geven of kom ik er niet eens meer bij. 
Doe ik het niet, dan moet ik de eeuwige waarschuwing steeds weer negeren. Of kan ik dat ergens uit zetten?
Wat is wijsheid hierin?   

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 2 februari 2016
  • 09:06

ik vermoed dat de makers van Avast vinden dat je ook minimaal een leesteken moet gebruiken. Misschien gaat die waarschuwing weg als je een uitroepteken achter je wachtwoord zet.

ik zou zelf ook niet aan versleutelen met apps beginnen, helemaal niet als een app 'vindt dat ik dat moet doen'.

jaswest

• Lid sinds 18 maart 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2016
  • 12:19

Dank je wel, Nanders. Het is een idee om bij wachtwoorden nog één of meer tekens in te voeren. Meestal doe ik dat wel, maar je moet ook altijd weer iets nieuws verzinnen en dat was er hier bij ingeschoten. 
Maar ik heb een nog betere oplossing door een artikel in de C!T van oktober. Daar werd o.a. aanbevolen om op je mobiel helemaal geen viruscanner te hebben. Dat was simpelweg de oplossing om de melding te laten verdwijnen. 
Gek trouwens, op m'n pc heb ik ook Avast, maar hoewel de router met het betwiste wachtwoord daar aan vast zit, krijg ik tot nu toe daar geen melding van. Het zal dus wel los lopen met dat gevaar.
Evengoed kan ik het ww natuurlijk wel een keer veranderen als ik grootscheepse herzieningen doorvoer.  

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.