Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

whatsappvraagje

• Lid sinds 21 februari 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2016
  • 20:35

Hoihoi allemaal!

Ik heb even een, misschien domme, vraag. Mijn telefoon is vorige week kapot gegaan en nu heb ik net een nieuwe besteld. Nu vroeg ik me alleen eigenlijk af wat er is gebeurd met de whatsapp berichten die afgelopen week naar me gestuurd zijn! Komen deze gewoon binnen op mijn nieuwe telefoon wanneer ik whatsapp geïnstalleerd heb? (duimduimduim). Of zal ik die berichten nooit te zien krijgen? Ik houd uiteraard wel gewoon hetzelfde nummer.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Bewerkt (21 februari 2016 20:36)

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 februari 2016
  • 21:29

nee whatapp zet je berichten niet terug na het verwisselen van de simkaart naar een andere telefoon.

als je een backup naar je pc van je kapotte telefoon gemaakt hebt voor dat hij stuk ging  zou je daar de map whatsapp terug kunnen kopieren naar je nieuwe telefoon en daarna pas whatsapp installeren vanuit de playstore je krijgt dan een popup van whatsapp dat je een backup terug kunt zetten.

of je hebt ergens zelf online een backup van whatsapp die kan je dan ook op dezelfde manier terug zetten.

klik hier om naar een soortgelijk bericht van whatsapp te gaan daar staan ook instucties hoe je berichten kunt terug zetten.

whatsappvraagje

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2016
  • 22:10

Heel erg bedankt voor je snelle antwoord! Ik bedoelde alleen eigenlijk net iets anders (al kan het natuurlijk zijn dat dit voor wat ik bedoelde ook geldt). Het gaat me namelijk niet om de gesprekken en berichten die ik voordat mijn telefoon kapot ging al binnen gekregen had (ik heb me er al bij neergelegd dat ik die kwijt ben, backups maken is niet mijn sterkste kant), maar om de berichten die na het kapot gaan van mijn telefoon verstuurd zijn en dus nooit zijn aangekomen aangezien ik niet meer op whatsapp kan. Ik dacht namelijk zo: wanneer je je telefoon uit zet krijg je geen berichten binnen, maar op het moment dat je je telefoon weer aanzet en whatsapp opent zullen al de in de tussentijd verstuurde berichten in een keer binnenkomen. Zou er dus misschien geen kleine kans bestaan dat de berichten die nooit zijn aangekomen nog steeds ergens circuleren en ook aankomen wanneer ik whatsapp weer open (dit maal dus op mijn nieuwe telefoon)?

DJ-Galaxy

• Lid sinds 11 maart 2012
  • Berichten 404
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2016
  • 22:23

Dat hangt er dus vanaf hoe lang whatsapp blijft proberen om de berichten af te leveren.
SMSjes proberen het volgens mij 2 weken ofzo maar heb bij whatsapp geen idee.
Kon het ook niet vinden.

Bewerkt (21 februari 2016 22:48)

Groeten Dirk

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 februari 2016
  • 22:31

op het moment van stuk gaan kun je dus ook geen berichten versturen.

berichten die je vertuurd hebt voor het stuk gaan van je telefoon en waar je nog geen andwoord op hebt gekregen komen wel binnen bij die ander en als die ander jou een bericht stuurd op jou bericht zul jij die berichten binnen krijgen zodra je whatsapp weer installeerd alleen niet meer de conversatie die in die berichten stonden (ervoor) daar is een backup voor nodig om die conversaties weer te herstellen.

whatsapp bewaard geen berichten op een server/backup enz…van jou zodra deze afgeleverd zijn, die staan altijd op je toestel zelf.
en hoe lang de berichten nog getuurd worden na het verzenden weet ik ook niet precies zoals DJ-Galaxy ook al aangaf, kan een week zijn of twee of drie maar natuurlijk geen maand lijkt me.

wat is er stuk aan jou toestel? als alleen het scherm stuk is maar het toestel nog wel opstart kun je misschien de whatapp berichten nog herstellen.

Bewerkt (21 februari 2016 22:36) | extra info toegevoegt

whatsappvraagje

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2016
  • 22:54

Super bedankt allebei! Het klinkt in ieder geval veelbelovend als ze inderdaad een tijdje bewaard worden wanneer ze niet aangekomen zijn! Nu maar even duimen dat ze minimaal  2 weken bewaard worden, haha.

Hij gaat helaas niet meer aan! De bestanden die er op staan terug krijgen zal er dus niet meer inzitten.

whatsappvraagje

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2016
  • 21:47

Hmm, ik heb whatsapp net op mijn nieuwe telefoon gezet en hij ging inderdaad meteen mijn nieuwe berichten binnenhalen. Hij was best even een tijdje bezig om alles te downloaden, en toen ik op het moment dat hij klaar was whatsapp opende zag ik inderdaad mijn gesprekken staan met erbij hoeveel ongelezen berichten er waren. Helemaal blij natuurlijk, maar als ik dan op die gesprekken klikte verschenen er gemiddeld maar een stuk of 3 berichten! Zelfs als er stond dat er meer dan 800 ongelezen berichten waren… Als ik via instellingen naar netwerkgebruik ga staat er ook dat ik 1351 ontvangen berichten heb, maar whatsapp toont er in totaal echt maar een stuk of 10! Heeft iemand toevallig enig idee waar ze dan heen zouden kunnen zijn? Echt super raar dit! Ik heb al geprobeerd om mijn telefoon opnieuw op te starten, maar dat werkt niet veel verder gaat mijn kennis niet, haha.

Alvast bedankt voor het lezen

Miss

• Lid sinds 17 juni 2019
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2019
  • 09:28

Dat heb ik dus. Hoe kan ik de berichten redden? Ik heb niet alles gebackupt, helaas. Mijn scherm is stuk maar hij start wel op.

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2420
  • Reputatie 20
  • 18 juni 2019
  • 08:30

De wereld vergaat niet. Haal diep adem en leef verder.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250

Dat heb ik dus. Hoe kan ik de berichten redden? Ik heb niet alles gebackupt, helaas. Mijn scherm is stuk maar hij start wel op.
als er nog iets te zien is op je scherm maar de aanraking niet meer werkt probeer dan een usb muis om naar de instellingen van WhatsApp te gaan en zet backup maken naar drive aan en maak een backup.

bekijk het onderstaande filmpje vanaf 2 minuut 10 hoe je dat voor elkaar krijgt.

is je scherm zwart dan heb je pech!

Bewerkt (18 juni 2019 20:05)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren