Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sietske_v

• Lid sinds 14 oktober 2018
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 oktober 2018
  • 12:05

Ik heb een samsung Galaxy s9. Mijn eerste samsung toestel sinds, nou ja, toen je je telefoon nog open moest schuiven. Ik heb even ergens wat hulp bij nodig.

Ik wil mijn whatsapp graag zo instellen dat ontvangen foto's niet automatisch in de galerij komen. 

Dus ik zet het vinkje bij instellingen-chats-"media tonen in galerij" uit. So far so good. Maar hoe kan ik nu handmatig foto's alsnog opslaan? Als ik een foto ingedrukt houd komen er een hoop opties tevoorschijn (delen, doorsturen, etc) maar niet de mogelijkheid tot opslaan in galerij.

Overigens, als ik het vinkje wel aanzet, worden foto's alsnog niet opgeslagen in mijn galerij. 

Wie weet wat ik fout doe?

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 14 oktober 2018
  • 15:11

als je google foto's gebruikt open deze en klik links boven (hamburger menu) apparaat mappen/whatsapp images en zet back-up en synchronisatie uit.
mocht je toch een foto op willen slaan terwijl synchronisatie uit staat druk dan lang op een foto en kies rechtboven (drie puntjes) en kies nu back-up maken……tevens heb je dan ook meer opties.

Sietske_v

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 oktober 2018
  • 17:52

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik aleen niet Google foto's. Alleen de standaard galerij van samsung.

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 14 oktober 2018
  • 18:07

Kan zijn dat je eerst moet downloaden in Whatsapp bij instellingen/data en opslag/media automatisch opslaan en daar kun je kiezen wanneer er opgeslagen moet worden.

En soms wil het wel eens voorkomen dat als je een instelling verandert van een app je eerst het cache geheugen van betreffende app moet wissen voor dat verandering actief wordt.

Verder zou je dan even moeten wachten op iemand die de Samsung gallery app gebruikt, ik heb geen Samsung en kan je daar verder ook niet mee helpen.

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2018
  • 06:33

Als je de foto toch handmatig wil opslaan moet je naar de Whatsapp map op je intern geheugen>media>foto's>prive en kopieer je de foto's die je wilt naar een andere map

GerKuijn

Sietske_v

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2018
  • 07:24

Vergeef me mijn wellicht domme vraag, maar waar kan ik dit intern geheugen vinden?

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 15 oktober 2018
  • 11:59

Vergeef me mijn wellicht domme vraag, maar waar kan ik dit intern geheugen vinden?
intern geheugen is van de telefoon zelf (vast geheugen/niet uitwisselbaar) en extern kan bijvoorbeeld een micro sd kaart zijn die je in de telefoon stopt en ziet hem dan als extern geheugen of online geüploade, zie ook screenshot….pijl is extern (micro sd kaart) en nokia 6.1 is intern (vast geheugen) en online bijvoorbeeld een google account drive.

Bewerkt (15 oktober 2018 12:29) | screenshot toegevoegd

Sietske_v

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2018
  • 15:51

Ik heb de whatsapp map inmiddels gevonden bij mijn interne geheugen. Maar wat omslachtig zeg..
Dan laat ik liever alle media gewoon opslaan door whatsapp in mijn galerij. Zoveel foto's ontvang ik nu ook weer niet.

Daarvoor zet ik het vinkje weer aan. Ook bij data/opslag heb ik aangegeven dat alle media altijd gedownload mag worden. 

Alsnog verschijnen de foto's dan niet op mijn telefoon. Mis ik iets?

Heb al geprobeerd whatsapp opnieuw te installeren, dan werkt niet.

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2018
  • 17:04

Alleen als je vanaf nu nieuwe foto's krijgt zie je ze in gallerij

GerKuijn

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 15 oktober 2018
  • 17:08

Houdt in de gaten dat als je telefoon er mee ophoudt of andere problemen waardoor je het toestel niet meer kunt opstarten of je geen backup hebt je dan alle foto's/video's enz… kwijt bent.
Daarom gebruik ik Google foto's als backup.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren