Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Loetje81

• Lid sinds 09 mei 2019
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2019
  • 09:54

Goededag,

Vorige week is de s7 van mijn dochter gestolen. Na veel uit gezocht te hebben hebben we gekeken op de find my mobile app van samsung. Deze gaf geen locatie aan en is niet verbonden met het toestel.

Verloren zaak dus.

Gister was ik even aan het rotzooien met mijn eigen s8. Ik dacht dat telefoons die uit stonden geen locatie konden geven.

Zolang mijn s8 uitstaat, geeft hij geen locatie. Totdat ik locatie volgen aan druk, en vervolgens op instellingen links klik en vervolgens weer terug ga naar de map. Dan staat er huidige locatie met de tijd van nu. Dit terwijl het toestel uitstaat.

Zodra ik het toestel aanzet, komt er dan in beeld van find my mobile, locatie van toestel aangevraagd.

Overigens als ik vervolgens mijn telefoon weer uitzet en nogmaals naar find my mobile ga, is de huidige locatie weg en staat de oude locatie er nog in als laatste locatie. Totdat ik weer op instellingen klik en weer terug ga naar de map. Dan staat mijn s8 weer op de huidige locatie met huidige tijd erbij terwijl het toestel toch echt uitstaat.

Overigens had de s7 van mijn dochter FRP aanstaan. Dit zou resetten moeten blokkeren maar helaas vind ik de locatie van de s7 niet.

Zal de s7 unlocked zijn of staat deze nog in frp lock? Waarom vind ik dit toestel dan niet via welke app dan ook? In frp lock zou de locatie nog zichtbaar moeten zijn neem ik aan…

Ik zie door de bomen het bos niet meer en zou graag uitsluitsel krijgen met wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Hoor het graag.

Groeten,

Mark.

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2019
  • 12:57

Stond de locatie aan op de s7?

GerKuijn

Loetje81

• Lid sinds 09 mei 2019
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2019
  • 13:22

Daar hebben we geen idee van, waarschijnlijk wel want mijn dochter zegt dat nooit uit te hebben gezet.

Ik neem dus aan dat er een factory reset gedaan is via het boot menu, maar dan zou het toestel in frp lock moeten slaan en om mijn dochters gmail account vragen.

Jammer dat op dat moment geen locatie meer te zien is….

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 13 mei 2019
  • 14:31

Daar hebben we geen idee van, waarschijnlijk wel want mijn dochter zegt dat nooit uit te hebben gezet.

Ik neem dus aan dat er een factory reset gedaan is via het boot menu, maar dan zou het toestel in frp lock moeten slaan en om mijn dochters gmail account vragen.

Jammer dat op dat moment geen locatie meer te zien is….
Met een beetje moeite kan het Google account of frp lock omzeild worden (hack) zodat jij er niets van merkt en het toestel gewoon gebruikt kan worden door een nieuw account.
Feit blijft dat het toestel ten alle tijden gerest moet worden om het lock te omzeilen en daardoor je gegevens deels of nooit toegankelijk zijn voor anderen.

Loetje81

• Lid sinds 09 mei 2019
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2019
  • 14:52

Ik had gedacht en gehoopt, dat de lock erop zou komen zodat de locatie te zien blijft.

Ik neem aan dat frp het toestel dan toch gewoon wiped via bootmenu enkel frp erop houdt om je gegevens te verdedigen.

Het had een mooi systeem kunnen zijn als tijdens de frp lock de locatie nog gewoon gedeeld zou worden als in de setup een wifi of mobiel netwerk aangezet word.

Dit is dus enkel voor je gegevens, toch een gemiste kans van google vind ik dit, en erg jammer voor ons want wij zijn het toestel kwijt.

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 13 mei 2019
  • 17:58

normaal gesproken moet je de locatie aan hebben staan om de smartphone op te sporen.

die lock (google account) komt erop zodra iemand een paar keer achterelkaar het verkeerde wachtwoord invoert en dan ben je genoodzaakt om een reset te doen, bij frp geld hetzelfde alleen is de smartphone dan niet meer te gebruiken en blijft de lock erop……maar er zijn slimme jongens (en meisjes :-) ) die daar omheen kunnen komen en het toestel toch een reset te laten doen (inclusief account en frp) te laten doen verdwijnen en daar door het toestel weer te kunnen gebruiken.

zoek maar eens op het net naar frp bypass.

Loetje81

• Lid sinds 09 mei 2019
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2019
  • 18:20

Ik zie met de frp bypass methode dat er of wifi of een simkaart met internet inmoet.

Als het toestel na een reset in frp mode connectie maakt met een netwerk zou deze locatie toch in te zien moeten zijn?

Of is de reset eigenlijk al uitgevoerd maar is het enige wat nog nodig is de login van voorheen? Met andere woorden is de telefoon en dus ook de settings voor locatie al gewist na een reset door een derde ongeacht of de lock erop staat of niet?

Frp zou toch de telefoon niet mogen wissen totdat je de google gegevens invoerd? Het lijkt wel alsof je gewoon een toestel kan wissen en daarna erschter komt dat er frp op zit maar de data zal al weg zijn.

Mijn s8 met locatie aan en vind mijn mobiel en google account kon ik ook niet meer vinden na een reset via bootmenu en dus toen hij opstarte met frp.

Beetje achterlijk dan dat frp maargoed.

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 13 mei 2019
  • 18:36

Ik zie met de frp bypass methode dat er of wifi of een simkaart met internet inmoet. Als het toestel na een reset in frp mode connectie maakt met een netwerk zou deze locatie toch in te zien moeten zijn? Of is de reset eigenlijk al uitgevoerd maar is het enige wat nog nodig is de login van voorheen? Met andere woorden is de telefoon en dus ook de settings voor locatie al gewist na een reset door een derde ongeacht of de lock erop staat of niet? Frp zou toch de telefoon niet mogen wissen totdat je de google gegevens invoerd? Het lijkt wel alsof je gewoon een toestel kan wissen en daarna erschter komt dat er frp op zit maar de data zal al weg zijn. Mijn s8 met locatie aan en vind mijn mobiel en google account kon ik ook niet meer vinden na een reset via bootmenu en dus toen hij opstarte met frp. Beetje achterlijk dan dat frp maargoed.
locatie is niet te zien als je het niet ingeschakeld hebt ongeacht wat je extern probeert te doen.

zodra frp lock erop zit wordt er nog niets gereset maar zodra iemand dat probeert te omzeilen moet er een reset plaats vinden (d.m.v hack) en kan men in principe bij je gegevens (niet alles) en ook geen inlog gegevens.

met andere woorden die lock maakt het moeilijker om het toestel te gebruiken (als je het wachtwoord niet weet of je niet de rechtmatige eigenaar bent ) en zijn je gegevens redelijk beveiligd.

daarom is het belangrijk dat je toestel up-to-date is en onder beveiliging "vind mijn apparaat" locatie ingeschakeld is.

Loetje81

• Lid sinds 09 mei 2019
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2019
  • 18:56

Ik snap je punt,

Echter na te testen met mijn s8, na meerdere factory resets terwijl vind mijn apparaat en locatie is ingeschakeld waardoor de telefoon bij rebooten in de frp login beland, kan ik mijn toestel niet vinden.

Dus het toestel staat aan in de frp lock, en is verbonden met zowel wifi als mobiel netwerk maar laat op de laptop geen locatie zien. Pas wanneer er ingelogd word op het oude account in de telefoon geeft vind mijn mobiel en samsung vind mijn apparaat, de locatie aan.

Dus als iemand onze s7 gevonden heeft, ongeacht of alles aan stond qua beveiliging, kan iemand deze gewoon factory resetten via bootmenu en is de locatie onvindbaar? Ongeacht dat ze er niks aan hebben (voor zover je niet bypassed) hebben wij er ook niets meer aan… geen locatie.

Terwijl ik bij het inlezen over frp juist dacht dat we de telefoon konder traceren zolang er geen echte wipe zonder frp is uitgevoerd

Het toestel zal moeten uitgezet zijn of gereset….. wij kunnen dus fluiten naar de s7.

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250

Als het al een week geleden is ben ik bang dat je het toestel niet meer terug krijgt.

Verder weet ik ook niet hoe Samsung dat geregeld heeft met frp lock….met Google zou de locatie normaal gesproken wel te vinden moeten zijn als locatie ingeschakeld is.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.