Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dim_aw

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 32
  • Reputatie 10
  • Admin Admin
  • 26 september 2010
  • 17:48

Wanneer je,zoals ik, je Androidtoestel vooral veel voor je werk gebruikt zul je ook veel met een agenda werken. In mijn geval beschik ik over een agenda voor het bedrijf waar drie mensen in plannen, een privé-agenda, een Facebookagenda (vooral events), een agenda voor Androidworld en dan ook nog een takenlijst.

Natuurlijk heb ik al deze agenda's samen in één overzicht,anders ga ik absoluut iets vergeten. Met de Agenda Widget van Everybody all the Time ga je dat overzicht krijgen.

Alle agenda's bij elkaar

Zoals hierboven al genoemd, heeft de Angenda Widget een uitstekende integratie van allerlei agenda's. PC Sync, Exchange, Motodroid en LG-agenda's. Van de Task-apps kun je ook Astrid, Gtasks en Touchdown integreren in je overzicht.

Je kunt er ook voor kiezen verschillende widgets op je homescreen te plaatsen met elk een aparte agenda, wanneer je dat overzichtelijker lijkt.

Customize

Customizen is wel het toverwoord bij Android en zo ook bij deze Widget. Je kunt werkelijk heel veel veranderen aan het uiterlijk. Ten eerste zijn er 11 verschillende formaten voor de Agenda Widget, dus heb je nog maar een klein plekje over op 1 van je screens dan kan hij er zelfs nog bij. Er moet gezegd worden dat de kleine widgets het niet echt makkelijker maken om de info te lezen. In mijn geval gebruik ik de grootste widget mogelijk, om zoveel mogelijk info te zien.

Er zijn verschillende skin's mogelijk voor de Agenda Widget. De maker heeft het ons erg makkelijk gemaakt door in het menu screenshots op te nemen van de desbetreffende skin. Zo hoef je niet steeds te selecteren en terug te keren naar je screen om het resultaat te bekijken. Welke skin je gaat nemen is helemaal jouw smaak en hoeveel informatie je erin hebt staan natuurlijk ook. Verder is het letterformaat in te stellen, kleur van de tekstblokken, kleuren van de agenda's. Je kunt het zo gek niet noemen of het is aan te passen.

Naast al de uiterlijke zaken kun je ook de toolbars en hun functie zelf invullen. Er zijn voor de widget een top en een bottomtoolbar en die zijn beide zelf in te richten met functies. In mijn geval staat boven aan de datum en onderop in de toolbar heb ik een add, instellingen en een refresh button neergezet.

Agenda Widget en ADW/LancherPro

Wanneer je een van de 2 bovenstaande homescreenvervangers gebruikt, heb je een leuke extra functie. In alle andere gevallen kan de widget alleen data laten zien voor zover er ruimte is op het scherm. In samenwerking met deze launchers heb je ook een scrollfunctie en kun je je agenda een stuk verder bekijken vanuit de widget.

Conclusie

Ik gebruik de Agenda Widget al een tijdje en hij bevalt mij uitstekend. Maar het hangt natuurlijk van de gebruiker af of het ook echt voor verbetering gaat zorgen voor wat betreft de productiviteit. Want niet kijken is niet zien.

Bewerkt (26 september 2010 17:48)

Je bent zelf een handtekening

FrSu

• Lid sinds 18 september 2010
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 26 september 2010
  • 20:52

Ik zou graag een alternatief willen zien voor de standaard agenda, werkt m.i. niet zo handig.
Takenlijst heb ik nog niet eens ontdekt…

Vanuit Outlook met HTC sync kun je alleen maar agenda en contacten syncen en het 1ste gaat ook nog niet eens echt goed. In Outlook staan afspraken op een andere plek dan in mijn HTC als deze in Outlook is aangepast door de organiser van de meeting (Dat ben ik dan niet, in dat geval).

Maar ja, ik ben een newbee….. (En ik moet (helaas) zeggen dat het nog niet meevalt de juiste weg naar antwoorden te vinden op de diverse Android fora. Hoop dat het hier wel gaat lukken:confused.

Bewerkt (26 september 2010 20:52)

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 27 september 2010
  • 09:11

QR code

com.roflharrison.agenda

Bewerkt (27 september 2010 09:11)

JoryM

• Lid sinds 20 juli 2009
  • Berichten 168
  • Reputatie 0
  • 27 september 2010
  • 19:47

@Ralph, je QR code is leeg als ik hem scan.

Bewerkt (27 september 2010 19:47)

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 27 september 2010
  • 19:53

JoryM;42988
@Ralph, je QR code is leeg als ik hem scan.
Vreemd, deed het bij mij gewoon goed. Heb hem in ieder geval middels de officiele QR-tags ingevoegd ipv de image te embedden, zou het nu dus zeker(der) moeten doen /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (27 september 2010 19:53)

JoryM

• Lid sinds 20 juli 2009
  • Berichten 168
  • Reputatie 0
  • 27 september 2010
  • 19:55

Misschien was mijn phone een beetje in de war want nu doet ie het inderdaad bij mij ook. Sorry voor de problemen.

OT: Goeie app trouwens!

Bewerkt (27 september 2010 19:55)

FrSu

• Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 19:10

Ralph;42852
QR code

com.roflharrison.agenda

Wat is dit?

Bewerkt (28 september 2010 19:10)

Jayum

• Berichten 318
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 19:12

FrSu;43168
Wat is dit?
Inderdaad, wat kun je daarmee? Moet je dat ding inscannen en dat zoekt hij die Widget op? Hoe kan je dan scannen?

Bewerkt (28 september 2010 19:12)

/

JoryM

• Lid sinds 20 juli 2009
  • Berichten 168
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 19:20

Zoek in de market Barcode Scanner op, installeer het en scan met die app bovenstaande QR code. Je krijgt dan een linkje te zien wat start met market/bla bla bla. Als je daar op klikt opent hij het in de market en vind je de juiste app.

Bewerkt (28 september 2010 19:20)

Veranum

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 19:22

Download een programma als bijvoorbeeld QuickMark en dan kun je idd met je telefoon het plaatje scannen ( word je camera voor gebruikt) en dan herkend je telefoon automatisch welk programma het is en op welke site het te downloaden is. Je kunt het programma ook gebruiken om bijvoorbeeld in de supermarkt producten te scannen en vervolgens te zien waar dat product goedkoper te krijgen is. werkt best goed

Bewerkt (28 september 2010 19:22)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren