Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

eldin

• Lid sinds 02 augustus 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 21 november 2010
  • 14:31

Één van de dingen die ik altijd gemist heb in de navigatie van google maps is favorieten. Je kunt natuurlijk naar een contact navigeren vanuit je contacten of via een shortcut naar maps navigatie maar een overzichtje van je favorieten is er standaard niet. Er is een app die een oplossing heeft voor dit gemis en deze heet voluit: MyAtlas For Google Map Navigation Book.

Review
De applicatie doet eigenlijk precies wat hij belooft. Als je de applicatie opent krijg je (nadat je ze via het menu hebt toegevoegd) een lijstje van al je favorieten. Als je deze aaklikt krijg je de keuze voor navigatie, routebeschrijving, zien op kaart, versturen of bewerken. Het toevoegen van favorieten is in de applicatie vrij duidelijk. je voert de nuttige informatie toe zoals naam, tag, adres, telefoonnummer en wat je verder maar nuttig vindt.

Als je eenmaal een lijstje met contacten hebt kan je er één van selecteren. Dan krijg je een pop-up lijstje met opties. Als je op navigate drukt wordt direct Google Maps Navigation gestart met het ingevoerde adres. Routebeschrijving krijg je nog de keus of je wilt lopen, rijden of fietsen (dit kan alleen in de pro versie). Via share krijg je het gebruikelijke share menu zodat je een favoriet kan delen via mail, Twitter, SMS etc.
Je kan de contacten sorteren op alfabetische volgorde of per tag (bijvoorbeeld vrienden of werkadressen)

Verschil tussen Free en Pro
Volgens de melding die je krijgt als je de free versie installeert heb je met de Pro versie de mogelijkheid om locaties direct vanuit Google Maps toe te voegen. Helaas heb ik deze optie tot op heden nog niet kunnen ontdekken. Ook is het aan Pro gebruikers voorbehouden om een routebeschrijving te kunnen laden vanuit het pop-up menu. Wat mij betreft is de eerste optie wel prettig maar dus onvindbaar en bovendien kan je locatie ook toevoegen via get GPS. De tweede optie vind ik vrij onnuttig. Als ik een routebeschrijving wil dan kan ik ook klikken op map en van daar uit routebeschrijving starten. Ik zou dus zelf aanraden de Free versie te gebruiken en de $ 3,99 die de Pro versie kost lekker in eigen zak houden.

Al met al een handig klein programmatje als je favorieten wil opslaan en niet een home-screen kwijt wil zijn aan navigatie snelkoppelingen. De app krijg van mij een 4

Screens:

Free versie
com.adaptdroid.navbookfree

Pro versie ($ 3,99)
com.adaptdroid.navbook1

Bewerkt (21 november 2010 14:31)

Edwin_V.

• Lid sinds 26 oktober 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 november 2010
  • 15:59

Je kan in Google wel je favorieten bijhouden. Sterker nog je kan het vanachter je PC regelen. Ik maak daar vaak gebruik van. Ik zoek het adres eerst in Maps op de PC op. Met streetview kan je meestal tot de deur kijken of je op het goede adres zit. Dan voeg jij die met een ster toe en klaar is kees. Als jij in Android de ster locaties opvraagt, dan krijg je een overzicht met de dichtstbijzijnde ster of favorieten locaties.

Bewerkt (21 november 2010 15:59)

jhelder

• Lid sinds 09 februari 2010
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 21 november 2010
  • 23:09

Edwin V.;61676
Je kan in Google wel je favorieten bijhouden. Sterker nog je kan het vanachter je PC regelen. Ik maak daar vaak gebruik van. Ik zoek het adres eerst in Maps op de PC op. Met streetview kan je meestal tot de deur kijken of je op het goede adres zit. Dan voeg jij die met een ster toe en klaar is kees. Als jij in Android de ster locaties opvraagt, dan krijg je een overzicht met de dichtstbijzijnde ster of favorieten locaties.
Dat werkt top…

Bewerkt (21 november 2010 23:09)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.