Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JEN

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2011
  • 10:18

Hi,

Ik heb een vraag, ik ben sinds kort bezig met het maken van apps voor mijn Android phone( HTC desire)

En ik ben bezig met het volgende: Ik wil een app maken die door middel van links verschillende items opent van mijn website. Een beetje het idee als de Quest app waarbij je een begin scherm krijgt met buttons en wanneer je erop klikt klapt het uit en kan je met een link direct verwezen worden naar het stukje op de website.

Mijn vraag is hoe ik dat moet doen ?
Het is me wel al gelukt door middel van webview de hele website te laten zien maar ik zit nu dus vast..

Ik hoop dat iemand me kan helpen !

Alvast bedankt.

Janice

Bewerkt (24 januari 2011 10:18)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 24 januari 2011
  • 11:08

url updateurl = new url("http://site.url");
urlConnection conn = updateurl.openConnection();
InputStream is = conn.getInputStream();
BufferedInputStream bis = new BufferedInputStream(is);
ByteArrayBuffer baf = new ByteArrayBuffer(50);

int current = 0;
while((current = bis.read()) != -1){
baf.append((byte)current);
}

/* Convert the Bytes read to a String. */
String news = EncodingUtils.getString(baf.toByteArray(), "ISO-8859-1");

Zo. Die code denk ik dat je het makkelijkst kan gebruiken. Dan krijg je een String die news heet, waar de volledige HTML-layout in staat. Die kan je dan filteren, of in een webview weergeven. Als je dan Knoppen toevoegd aan je app, doe je dezelfde code die hierboven staat maar dan met een andere url /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (24 januari 2011 11:08)

JEN

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2011
  • 11:35

Super erg bedankt !!

Ik ga het gelijk even uitproberen ik hoop dat het lukt !!
Ik las net trouwens ook iets over het maken van een subdomein van mijn website is dat nodig ?

Janice

Bewerkt (24 januari 2011 11:35)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 24 januari 2011
  • 11:42

In princiepe is dat niet nodig. Maar het kan wel makkelijker zijn. Dat subdomein kan je bijvoorbeeld voorzien van simpele info zodat je het in je app makkelijk kan filteren. In plaats van dat je een hele rits HTML code krijgt, kan je bijvoorbeeld een subdomein maken die zoiets doet(in het geval van een nieuwssite)
<title>Eerste nieuwsbericht<title>
<description>Yay, mijn eerste nieuwspost<description>
<author>Mezelf<author>
<time>13:37<time>

Zo kan je heel simpel alles splitsen. Als je splitst op <title>, <description>, <author> of <time> dan krijg je een array van 3 waardes terug. Alle info voor de eerste <> tag, dan de werkelijke inhoud, en de rest van de HTML.
Daarvan heb je alleen de tweede nodig.
Dus op deze manier kan je met 3 regels de titel, beschrijving, auteur of tijd binnenhalen. Alle 4 zorgt dus voor 12 regels code. Als je dat niet doet moet je op HTML gaan filteren, en dan heb je wat meer regels code nodig, maar dat is zeker ook te doen.

Het ligt er een beetje aan wat jij het makkelijkste vind. Ik weet niet wat voor soort site je hebt, maar in sommige gevallen is de HTML code splitsen makkelijker, in andere gevallen een subdomein maken.

Het voordeel van een subdomein is, is dat als je later ooit nog eens een versie voor iOS, blackbarry, windows phone, .. wilt maken, dat je dan telkens die simpele code kunt gebruiken. Anders moet je telkens de lastige code pakken.

Bewerkt (24 januari 2011 11:42)

JEN

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2011
  • 11:49

Hai,

Bedankt voor je reactie !

Ik heb een webshop maar ik heb ook een blog aangemaakt. De items daarvan wil ik linken met die van de app
ik heb een plaatje toegevoegd van de quest en glamour app zo zou ik hem willen hebben.

Ik ben wel een beetje thuis met Java maar dat was het ik ben met verschillende tutorial bezig om ook de layout zo te krijgen maar zit nog steeds een beetje vast.

1132

Bewerkt (24 januari 2011 11:49)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 24 januari 2011
  • 11:52

In welk deel zit je dan vast als ik vragen mag? Layout is inderdaad lastig om te beginnen, maar als je dat kent is het meeste wel simpel

Bewerkt (24 januari 2011 11:52)

JEN

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2011
  • 11:55

Haha ja als ik het eens wist ..

In eclipse kan ik een layout maken in het main.xml bestand
dus ik denk als ik daar wat knopjes aan toevoeg wat is dan mijn volgende stap. Waar implenteer ik bijvoorbeeld jouw code?
Ik weet dat het in het Java bestand moet maar waar….

Dankjewel !

Bewerkt (24 januari 2011 11:55)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 24 januari 2011
  • 12:26

Links staat waarschijnlijk de “package explorer”. Daar staat een map met src, en dan de package name die jij hebt gegeven. Iets als com.example.test bijvoorbeeld. Daar zit als het goed is een Java bestandje in

Bewerkt (24 januari 2011 12:26)

JEN

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2011
  • 12:39

Oke dat is gelukt ik heb een layout gemaakt en plak ik jouw code dan gewoon in het java bestand of moet het speciaal bij de buttons staan ?

Thnnx

Bewerkt (24 januari 2011 12:39)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 24 januari 2011
  • 13:46

Het simpelste is om hem in de onCreate methode te zetten. Heb je die al?

Bewerkt (24 januari 2011 13:46)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren