Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2011
  • 20:44

Beste mensen,

ik ben best veel bezig met updates/mods/tweaks etc. voor mijn SGS. Nu heb ik best vaak vrienden die zeggen van hee, dat wil ik ook wel, ik breng m'n SGS even bij jou langs. En dan moet ik weer alles apart gaan installeren enzo… Dus ik dacht weet je wat, ik probeer zelf een custom rom te maken, dan zijn we elke keer wat sneller klaar. Daarbij lijkt het me ook gewoon leuk om daarmee bezig te zijn.

Maar ik heb echt geen idee hoe en wat. Ik heb het hele internet al afgestruind, en af en toe een guide voor een HTC gevonden en een heel beknopte guide voor een Galaxy 3 (xda-developers - View Single Post - collection of how to do it :)), maar dat mocht ook niet baten.

Met custom rom bedoel ik niet zo diehard net als cm7, maar gewoon een stock samsung rom met wat tweaks al standaard geimplementeerd, een andere kernel, wat apps erbij met instellingen, een thema, etc…

Heeft iemand misschien tips/tutorials/handleidingen etc beschikbaar?

Bvd

Bewerkt (17 juni 2011 20:44)

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 13:52

sgs heeft toch een romcooker op het internet? die g3 is voor de apollo. in america is het galaxy 3 maar idd custom roms maken is heel makkelijk op mijn mobiel.

Welcome to Doc & Stefunel RomKitchen

Cooking a Custom Firmware for Samsung Galaxy S - xda-developers

Bewerkt (19 juni 2011 13:52)

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 13:55

Wat ik zou doen is gewoon stock deodexed nemen van op XDA, en dan daar toevoegen/verwijderen wat je wilt. Zou gewoon moeten werken, en hoef je niet zelf te deodexen en zipalignen.

Andere kernel doe je bv door de .zip te openen en de zImage te veranderen voor de kernel die jij wilt

Bewerkt (19 juni 2011 13:55)

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 13:56

Cooking a Custom Firmware for Samsung Galaxy S - xda-developers misschien dit?

Bewerkt (19 juni 2011 13:56)

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2011
  • 13:48

Nice, thanks voor de bijdrage. Ik heb die video tutorial al eens gevolgd, en het werkt in principe wel. Het enige probleem wat ik dan tegenkom is dat ik sommige dingen van te voren wil instellen, bijvoorbeeld de indeling van de launcher. Dat is natuurlijk gewoon data, en ik heb al geprobeerd om die data gewoon te kopieren maar dat wil niet helemaal werken. Achja, uiteindelijk zal het misschien wel lukken. Ik blijf proberen :p

Bewerkt (23 juni 2011 13:48)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.