Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2011
  • 17:38

Goedemiddag androidliefhebbers,

Ik heb een vraagje aan de mensen die wat meer verstand hebben van apps in elkaar zetten(Klwinkel-Fifarunner, enz)

Regelmatig haal ik apps uit elkaar om plaatjes en icoontjes in .apk's te vervangen naar mijn eigen smaak. Dit lukt 9 van de 10x. Nu heb ik al een paar apps achter elkaar problemen en kan de oorzaak niet vinden. Sommige .apk's kunnen gewoon met 7-zip geopend worden en kunnen op de goede plaatsen de .png's vervangen worden. Andere .apk's, zoals Skype en sommige launchers moeten gesigned worden.

Oovoo gaf me problemen. daar wou ik ook wat plaatjes in veranderen. Gedecompiled met AutoApkTool, daarna gerecompiled, weer in elkaar gezet en daarna gesigned, maar de apk wil daarna niet meer installeren. Ookal is het maar een png van 2kb; elke verandering die ik maak wil de app niet meer installeren. Wat me daarbij opvalt is dat wanneer ik gewoon een plaatje weglaat, de app wel wil installeren, maar zogauw ik dus iets toevoeg, gaat het mis.

Zelfde met Fring, daar wou ik het iritante melding geluid bij een bericht vervangen voor iets fijners voor de oren. Ik had een leuke notification sound gevonden en omgezet in dezelfde extensie(mp3) en grootte als die er oorspronkelijk inzat. En uiteraard dezelfde naam gegeven als de oorspronkelijke. Daarna wil de app dus niet meer installeren. Ben opzoek gegaan in de smali-files of ik enige aanwijzing kon vinden, maar dat was niet zo.
Mijn geluidje heeft dus dezelfde formaat, even groot(+-10kb) met dezelfde naam(beep.mp3)
Ik ben er van overtuigd dat als ik in deze apk 1 png zou vervangen, dat hetzelfde effect zou geven.

Waarom wil de apk niet meer installeren??? Wie weet het antwoord? Wat doe ik fout? AutoApkTool geeft geen foutmeldingen.

Groetjes Tjap

Bewerkt (11 juli 2011 17:38)

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2011
  • 19:00

Dat zou ik zo niet weten. Mijn eigen apps “exporteer” ik vanuit een eclipse project, en dan signen met mijn eigen key.
Ik heb geen idee wat er beveiligd is, het verbaasd me eigenlijk al dat je het bij andere apps uberhaupt kan, ik zou verwachten dat door het signen de apk beveiligd is tegen aanpassingen, maar misschien omdat je hem daarna zelf signed dat het weer opnieuw beveigd word, maar kun je dan die aangepaste apps nog wel upgraden? Denk het niet, de sign zal dan niet meer kloppen met de originele.

Bewerkt (11 juli 2011 19:00)

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2011
  • 19:20

Jep, de opnieuw ge-sign-de apps, daarvoor krijg je gewoon een upgrade aangeboden in de market, indien ze er zijn. Nu 2 apps dus, waarbij het NIET lukt, hufter proof dus haha. Hoe in godsnaam kan zo'n plaatje van slechts 2kb beveiligd zijn. Het is geen beveiliging op de totaal grootte vd app, want dan zou ik ook geen data weg kunnen laten; dit lukt wel, de app installeert zich daarna wel. Alleen bij het toevoegen gaat het mis…
Ik vermoed dat ze inderdaad een speciaal beveiligde signeertool gebruiken. Toch blijft het raar, meeste apps wel en 2 videocalling apps niet…
Misschien dat het met de bitsnelheid van mijn toegevoegde geluidje te maken heeft. Of verkeerde permissies. Of het geluidje moet PRECIES dezelfde grootte heb.

Waarschijnlijk zal ik de reden nooit weten helaas en moet ik me erbij neerleggen…

Bewerkt (11 juli 2011 19:20)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 11 juli 2011
  • 20:34

Heb je die oude versie dan wel er eerst af gegooid voordat je de gemodde installeert? Want omdat je recompiled heeft ie een andere signature en dan kan je hem niet over die oude gooien. Opnieuw installeren zou het dan moeten doen.

Anders moet je hem eens via terminal installeren(adb install xxx.apk) en dan kijken welke fout die geeft.

Bewerkt (11 juli 2011 20:34)

RunaR

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2011
  • 13:29

Of die apps maken gebruik van de licentie service van google:
Application Licensing | Android Developers

Bewerkt (13 juli 2011 13:29)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 13 juli 2011
  • 13:34

Nee, dat is iets heel anders. Da's alleen voor betaalde apps, en bovendien kan de installatie daardoor niet mislukken. Het enige wat dan kan is dat de applicatie niet op start, maar installeren moet hij sowieso doen.

Bewerkt (13 juli 2011 13:34)

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2011
  • 14:04

Wat gebeurt er als je hetzelfde bestandje er weer in zet, misschien geeft dat wat extra info. Dus wel alle handelingen doen die anders ook doet.

Bewerkt (13 juli 2011 14:04)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.