Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2011
  • 10:29

Gegroet,

Is er hier iemand die ervaring heeft met het ontwikkelen voor Android 3.0 en dan met name met het toevoegen van de Action Bar aan een applicatie?

Ik heb namelijk een applicatie ontwikkeld met een mooie Custom Dialog voor het login gedeelte van de applicatie. Deze heb ik eerst op 2.1 gebouwd omdat het niet zeker was dat er op tijd een tablet beschikbaar zou zijn voor het demonstreren. Nu is deze wel op tijd binnen gekomen, maar bij het converteren van 2.1 naar 3.0 gebeurt er iets raars.

Zodra de Action Bar boven in het beeld wordt toegevoegd, verliezen de views binnen mijn custom dialog alle opmaak. Om het voorbeeld goed te maken de screenshots:

Op basis van 2.1, zonder Action Bar:
2643

Op basis van 3.0, met Action Bar: :eek:
2644

De text kleur binnen de 3.0 versie heb ik zelf aangepast naar zwart zodat ik kon zien of er wel wat gemaakt werd.

Heeft iemand dit gedrag eerder opgemerkt? En weet iemand hoe dit probleem te verhelpen is dat ze toch hun originele opmaak houden?

Edit: Buiten de Motorola Xoom ook op de Emulator getest. Zelfde reactie daar.

Update:

Ok volgens mij heb ik het probleem gevonden.

Binnen de Android 2.1 applicatie heb ik gebruik gemaakt van de theme “@android:style/Theme.NoTitleBar”. Dit om te zorgen dat het er netjes uit blijft zien.

Als ik vervolgens bij de 3.0 applicatie het volgende thema toe pas “@android:style/Theme.Holo.NoActionBar”, dan wordt er iets raars gedaan en begint de opmaak van de Views hele rare dingen te doen.

Door het eerste thema toe te passen op het login scherm blijft de opmaak wel normaal, en is er geen action bar (zoals eigenlijk ook de bedoeling was bij het login scherm).

Weet iemand of er een manier is om dat Holo Thema aan te passen binnen Android applicaties die je zelf maakt? Wil deze eigenlijk wel de originele layout laten zien omdat het een hele rare manier heeft om tab bladen te laten zien.

Bewerkt (28 juli 2011 10:29)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.