Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Ben nu bezig met de 5e devtut.
Misschien is het handiger om de volgende keer bij regels zoals deze hieronder een linkje naar de devtut waarnaar je verwijst te maken.
Weet je dat niet meer, lees dan eerst nog even de paragraaf “public class MainActivity extends Activity” uit DevTutorial 3.Dus dat het zegmaar dit wordt:
Weet je dat niet meer, lees dan eerst nog even de paragraaf “public class MainActivity extends Activity” uit DevTutorial 3.
Het moet niet te makkelijk worden he, bovendien mag Wouter er best vanuit gaan dat als hij het heeft behandeld dat hij er dan op verder gaat. Een wiskunde leraar gebruikt na het uitleggen van het + teken hem ook constant, en gaat dan niet zeggen dat op pagina 3 van het boek dat staat uitgelegd
Bovendien, als het allemaal wat lastiger wordt zal je nog wel wat meer op moeten zoeken, en meestal krijg je dan alleen een eerste zetje hoe het moet. Als ze dat zouden doen wordt het allemaal wel heel saai
Goedeavond allen, ik doe nog mee hoor!
Vandaag op mijn werk DevTut 5 uitgeprint en de hele zaak zitten mee/overtypen. Daarbij liep ik tegen het volgende aan:
Wanneer ik fetchUrl = "http://api.twitter.com/(etc)“ + encodedUserName aanmaak geeft eclipse een error, iets als ”encodedUserName not defined“. Deze heb ik vlak voor het Try-Catch blok dus wel gedefinieerd als ”String encodedUserName“. Wanneer ik deze na het Try-Catch blok definieer verdwijnt de foutmelding (en kan ik hem dan dus niet gebruiken in het try-catch blok). De foutmelding is opgelost wanneer ik hem in de root van de root van de subclass definieer.
Hoe kan dit nu? In de source die Wouter op Git heeft staan staat encodedUserName wel zoals in de tutorial gedefineerd in de Method? Handmatig builden bied geen soelaas, evenmin de ”clean code“ optie.
Andere vraag nog, als ik bij de properties (voor bijvoorbeeld de scrollview) android:layout_below=”@+id/btnDownload“ of ik zet daar ” @id/btnDownload", wat is dan feitelijk het verschil (de plus heb ik weggelaten), beiden werken gewoon. Ik dacht dat je de + eigenlijk gebruikt om de id naar de R.java te sturen?
Helaas heb ik op mijn eigen notebook en telefoon momenteel geen internet zodat ik de app niet volledig kan testen, hij draait wel maar komt natuurlijk nergens (maar geen fc ).
Morgen maar door met de extra's (Y)
Zatta;222462
Vandaag op mijn werk DevTut 5 uitgeprint en de hele zaak zitten mee/overtypen. Daarbij liep ik tegen het volgende aan:
Wanneer ik fetchUrl = "http://api.twitter.com/(etc)“ + encodedUserName aanmaak geeft eclipse een error, iets als ”encodedUserName not defined“. Deze heb ik vlak voor het Try-Catch blok dus wel gedefinieerd als ”String encodedUserName“. Wanneer ik deze na het Try-Catch blok definieer verdwijnt de foutmelding (en kan ik hem dan dus niet gebruiken in het try-catch blok). De foutmelding is opgelost wanneer ik hem in de root van de root van de subclass definieer.
Hoe kan dit nu? In de source die Wouter op Git heeft staan staat encodedUserName wel zoals in de tutorial gedefineerd in de Method? Handmatig builden bied geen soelaas, evenmin de ”clean code" optie.
Zatta;222462
Andere vraag nog, als ik bij de properties (voor bijvoorbeeld de scrollview) android:layout_below=“@+id/btnDownload” of ik zet daar “ @id/btnDownload”, wat is dan feitelijk het verschil (de plus heb ik weggelaten), beiden werken gewoon. Ik dacht dat je de + eigenlijk gebruikt om de id naar de R.java te sturen?
jellenl;222394Ook ‘kleine’ feedback is welkom hoor
Ben nu bezig met de 5e devtut.
Misschien is het handiger om de volgende keer bij regels zoals deze hieronder een linkje naar de devtut waarnaar je verwijst te maken.
IvoJanssen;222543
Geen idee wat er mis gaat, je hoort die dingen gewoon in try aan te kunnen spreken, kun je het stuk code kopiëren waar het mis gaat?
String encodedUserName= "";
try {
encodedUserName= URLEncoder.encode(username, "utf-8");
} catch (UnsupportedEncodingException e1) {
// TODO Auto-generated catch block
e1.printStackTrace();
}
String fetchUrl = "http://api.twitter.com/1/users/show.json?screen_name=" + encodedUserName;
In de ‘extra opdracht’ wordt in “bg_header.xml” verwezen naar “@color/app_bg_top”. Ik krijg daar foutmeldingen op, want die kent ie niet. Is het juist de bedoeling dat je dat zelf fixt?
CorneV;233143
In de ‘extra opdracht’ wordt in “bg_header.xml” verwezen naar “@color/app_bg_top”. Ik krijg daar foutmeldingen op, want die kent ie niet. Is het juist de bedoeling dat je dat zelf fixt?
fifarunnerr;233151
Die staat er inderdaad niet in, geen idee of dat expres of per ongeluk is gebeurd. Maar ik zou zeggen, probeer het zelf op te lossen
Hier kunnen we elkaar helpen met de DevTutorial op deze pagina:
DevTutorial 5 - Internetverbinding en de AsyncTask | Androidworld
Als je ergens niet uit komt en je hebt het eerst zelf even geprobeerd, vraag dan hier om advies.
Het is belangrijk dat je de volgende dingen vermeldt:
-Welke laatste stappen heb je uitgevoerd
-Wat gaat er precies fout
We merken wel hoe het loopt. Ik lees deze thread in ieder geval één keer per dag.
Succes!