Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
het probleem zit in je targetversion
als je voor een android 2.3.5 apps wil maken kun je max api level 10 doen
TheLuckys;234843
Ik probeer een ActionBar te implementeren in mijn app, en wilde dit doen met zoveel mogelijk backwards-compatibility. Nu heb ik daar een manier voor gevonden, en dit werkte prima op mijn Gingerbread en Honeycomb AVD's. Hierbij stond minSdkVersion op 4 en de targetSdkVersion op 14. Toen ik het ook wilde proberen op mijn Galaxy S (2.3.5), vond SDK Tools ineens dat mijn target versie te laag was, en kon ik de app alleen nog maar draaien op Android 4.0 (SDK 14) devices. Ik heb veel zitten prutsen met de minSdkVersion en targetSdkVersion, maar heb het nog niet voor elkaar gekregen om de app weer te kunnen draaien op andere SDK versies.
Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?
redbulletnl;234847Dat is dus mijn probleem, zelfs als ik de targetSdkVersion naar 10 zet, vindt SDK Tools nog steeds dat ik een Android 4.0 device nodig heb…
het probleem zit in je targetversion![]()
als je voor een android 2.3.5 apps wil maken kun je max api level 10 doen
fifarunnerr;234848
Het probleem zit hem in de ActionBar, die werkt alleen vanaf Android 3.0 en hoger. In de documentatie staat ook: Requires API Level 11
API 11 is Honeycomb(3.0) en hoger tot en met 4.0.
Als je een actionbar wilt met 2.3 en lager moet je die dus zelf implementeren, en da is iets meer werk omdat je dan rekening moet houden met grotere en kleinere schermen.
@redbullet: Target maakt in dit geval alleen uit voor SDK tools, als je die veranderd gaat ie zeuren over de actionbar code.
Ok…
In wat willekeurige pogingen om het op te lossen dubbelklikte ik op mijn Galaxy S bij het selecteren van de Target, en vervolgens start de app daar gewoon?! (Dit terwijl de start knop inactief is, en er met een rood kruis stond aangegeven dat mijn Galaxy S niet compatible is)
Als ik mijn Galaxy S nu afkoppel van m'n PC, staan ineens mijn AVD's met API < 14 weer in de lijst om de app op te draaien. Volgens mij is dit gewoon een bug in SDK Tools .
In ieder geval bedankt voor de zeer snelle reacties!
TheLuckys;234861
Ok…
In wat willekeurige pogingen om het op te lossen dubbelklikte ik op mijn Galaxy S bij het selecteren van de Target, en vervolgens start de app daar gewoon?! (Dit terwijl de start knop inactief is, en er met een rood kruis stond aangegeven dat mijn Galaxy S niet compatible is)
Als ik mijn Galaxy S nu afkoppel van m'n PC, staan ineens mijn AVD's met API < 14 weer in de lijst om de app op te draaien. Volgens mij is dit gewoon een bug in SDK Tools.
In ieder geval bedankt voor de zeer snelle reacties!
fifarunnerr;234864
Ah, je had hem zelf geïmplementeerd, dan lag het daar dus niet aan
Maar anders even updaten, vorige week is er weer een nieuwe SDK versie uitgekomen(15) met veel bugfixes.
Ik probeer een ActionBar te implementeren in mijn app, en wilde dit doen met zoveel mogelijk backwards-compatibility. Nu heb ik daar een manier voor gevonden, en dit werkte prima op mijn Gingerbread en Honeycomb AVD's. Hierbij stond minSdkVersion op 4 en de targetSdkVersion op 14. Toen ik het ook wilde proberen op mijn Galaxy S (2.3.5), vond SDK Tools ineens dat mijn target versie te laag was, en kon ik de app alleen nog maar draaien op Android 4.0 (SDK 14) devices. Ik heb veel zitten prutsen met de minSdkVersion en targetSdkVersion, maar heb het nog niet voor elkaar gekregen om de app weer te kunnen draaien op andere SDK versies.
Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?