Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

TheLuckys

• Lid sinds 04 november 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 12:00

Ik probeer een ActionBar te implementeren in mijn app, en wilde dit doen met zoveel mogelijk backwards-compatibility. Nu heb ik daar een manier voor gevonden, en dit werkte prima op mijn Gingerbread en Honeycomb AVD's. Hierbij stond minSdkVersion op 4 en de targetSdkVersion op 14. Toen ik het ook wilde proberen op mijn Galaxy S (2.3.5), vond SDK Tools ineens dat mijn target versie te laag was, en kon ik de app alleen nog maar draaien op Android 4.0 (SDK 14) devices. Ik heb veel zitten prutsen met de minSdkVersion en targetSdkVersion, maar heb het nog niet voor elkaar gekregen om de app weer te kunnen draaien op andere SDK versies.
Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Bewerkt (4 november 2011 12:00)

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 4 november 2011
  • 12:05

het probleem zit in je targetversion
als je voor een android 2.3.5 apps wil maken kun je max api level 10 doen

Bewerkt (4 november 2011 12:05)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 4 november 2011
  • 12:10

TheLuckys;234843
Ik probeer een ActionBar te implementeren in mijn app, en wilde dit doen met zoveel mogelijk backwards-compatibility. Nu heb ik daar een manier voor gevonden, en dit werkte prima op mijn Gingerbread en Honeycomb AVD's. Hierbij stond minSdkVersion op 4 en de targetSdkVersion op 14. Toen ik het ook wilde proberen op mijn Galaxy S (2.3.5), vond SDK Tools ineens dat mijn target versie te laag was, en kon ik de app alleen nog maar draaien op Android 4.0 (SDK 14) devices. Ik heb veel zitten prutsen met de minSdkVersion en targetSdkVersion, maar heb het nog niet voor elkaar gekregen om de app weer te kunnen draaien op andere SDK versies.
Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Het probleem zit hem in de ActionBar, die werkt alleen vanaf Android 3.0 en hoger. In de documentatie staat ook: Requires API Level 11
API 11 is Honeycomb(3.0) en hoger tot en met 4.0.

Als je een actionbar wilt met 2.3 en lager moet je die dus zelf implementeren, en da is iets meer werk omdat je dan rekening moet houden met grotere en kleinere schermen.

@redbullet: Target maakt in dit geval alleen uit voor SDK tools, als je die veranderd gaat ie zeuren over de actionbar code.

Bewerkt (4 november 2011 12:10)

TheLuckys

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 12:10

redbulletnl;234847
het probleem zit in je targetversion
als je voor een android 2.3.5 apps wil maken kun je max api level 10 doen
Dat is dus mijn probleem, zelfs als ik de targetSdkVersion naar 10 zet, vindt SDK Tools nog steeds dat ik een Android 4.0 device nodig heb…
Bovendien werkte het voor het aansluiten van mijn Galaxy S gewoon prima.

Bewerkt (4 november 2011 12:10)

TheLuckys

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 12:13

fifarunnerr;234848
Het probleem zit hem in de ActionBar, die werkt alleen vanaf Android 3.0 en hoger. In de documentatie staat ook: Requires API Level 11
API 11 is Honeycomb(3.0) en hoger tot en met 4.0.

Als je een actionbar wilt met 2.3 en lager moet je die dus zelf implementeren, en da is iets meer werk omdat je dan rekening moet houden met grotere en kleinere schermen.

@redbullet: Target maakt in dit geval alleen uit voor SDK tools, als je die veranderd gaat ie zeuren over de actionbar code.

Ik heb het ook zelf geïmplementeerd, op een manier waarop het in theorie zelfs op CupCake (API 3) zou moeten draaien. En het draaide ook (inclusief de ActionBar) op mijn Gingerbread (API 10) AVD.

Bewerkt (4 november 2011 12:13)

TheLuckys

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 12:31

Ok…
In wat willekeurige pogingen om het op te lossen dubbelklikte ik op mijn Galaxy S bij het selecteren van de Target, en vervolgens start de app daar gewoon?! (Dit terwijl de start knop inactief is, en er met een rood kruis stond aangegeven dat mijn Galaxy S niet compatible is)
Als ik mijn Galaxy S nu afkoppel van m'n PC, staan ineens mijn AVD's met API < 14 weer in de lijst om de app op te draaien. Volgens mij is dit gewoon een bug in SDK Tools .
In ieder geval bedankt voor de zeer snelle reacties!

Bewerkt (4 november 2011 12:31)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 4 november 2011
  • 12:34

TheLuckys;234861
Ok…
In wat willekeurige pogingen om het op te lossen dubbelklikte ik op mijn Galaxy S bij het selecteren van de Target, en vervolgens start de app daar gewoon?! (Dit terwijl de start knop inactief is, en er met een rood kruis stond aangegeven dat mijn Galaxy S niet compatible is)
Als ik mijn Galaxy S nu afkoppel van m'n PC, staan ineens mijn AVD's met API < 14 weer in de lijst om de app op te draaien. Volgens mij is dit gewoon een bug in SDK Tools .
In ieder geval bedankt voor de zeer snelle reacties!

Ah, je had hem zelf geïmplementeerd, dan lag het daar dus niet aan

Maar anders even updaten, vorige week is er weer een nieuwe SDK versie uitgekomen(15) met veel bugfixes.

Bewerkt (4 november 2011 12:34)

TheLuckys

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 12:37

fifarunnerr;234864
Ah, je had hem zelf geïmplementeerd, dan lag het daar dus niet aan

Maar anders even updaten, vorige week is er weer een nieuwe SDK versie uitgekomen(15) met veel bugfixes.

Ik heb SDK r15 geïnstalleerd, dus hier zit de bug nog in. Ik ga dit wel even melden bij Google, dit zorgt namelijk voor nogal wat verwarring.

Bewerkt (4 november 2011 12:37)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.