Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Master_A

• Lid sinds 17 november 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 17 november 2011
  • 11:25

Hallo Allemaal,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om een app te maken voor een bepaalde website waar een form op zit.
Wat ik eigenlijk wil is voor een dicitionairy website een app maken. Op deze site kun je woorden opzoeken, maar er staat ook een hoop rotzooi op de site. Ik wil alleen het ‘woorden-opzoek-component’ uit de site halen en daar een app van maken. Is dat mogelijk zonder dat ik contact opneem met de website eigenaar?
het opzoeken van de woordjes wordt namelijk via een GET gedaan. Je kunt dus in de url zien welke zoekopdracht je gegeven hebt. Je zou dus kunnen zeggen:http/ www . website . nl?woord = ‘mijnwoord’
Op deze manier kun je zoekopdrachten geven. Ik weet alleen niet of het mogelijk is om in een android app de response op te vangen.

Ik hoor graag van jullie.

groetjes
Master_A

Bewerkt (17 november 2011 11:25)

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 17 november 2011
  • 11:28

https://market.android.com/details?id=nl.woordenboek#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwibmwud29vcmRlbmJvZWsiXQ..
je bedoelt zoiets?

Bewerkt (17 november 2011 11:28)

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 17 november 2011
  • 11:48

Het zal best kunnen, maar als je dat doet kost het de beheerder van de website geld voor het dataverkeer dat je hiermee maakt. Het lijkt niet veel en als de applicatie niet zo populair is zal ook het niet veel zijn. Maar wat als ineens heel veel mensen het gaan gebruiken? Voor de meeste websites bestaat een limiet aan het dataverkeer dat ze mogen genereren. Als ze daar overheen gaan moeten ze flink bijbetalen of gaat de site op zwart.

Mijn advies: Neem contact op met de beheerder en vraag gewoon toestemming.

Bewerkt (17 november 2011 11:48)

Master_A

• Lid sinds 17 november 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 17 november 2011
  • 12:25

Bedankt voor de snelle reacties!
@redbulletnl dat was inderdaad wat ik bedoelde.

@bartfukkink het is inderdaad de bedoeling dat ik daar op den duur toestemming voor ga vragen. Maar mijn insteek was eigenlijk om eerst de app klaar te hebben en dan contact op te nemen met de eigenaar. Ik namelijk eerst kijken of ik het in mn mars heb om uberhaupt zon app te ontwikkelen. Anders staat het zo n00berig, dat ik een voorstel doe om iets te maken wat me eigenlijk helemaal niet lukt.

Dus als mensen mij tips kunnen geven over hoe en wat dan zou ik heel blij zijn.

Bedankt zover!

Bewerkt (17 november 2011 12:25)

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 22 november 2011
  • 08:55

Master_A;239078
@bartfukkink het is inderdaad de bedoeling dat ik daar op den duur toestemming voor ga vragen. Maar mijn insteek was eigenlijk om eerst de app klaar te hebben en dan contact op te nemen met de eigenaar. Ik namelijk eerst kijken of ik het in mn mars heb om uberhaupt zon app te ontwikkelen. Anders staat het zo n00berig, dat ik een voorstel doe om iets te maken wat me eigenlijk helemaal niet lukt.

Wat late reactie van mij nu… Maar wat als je dan eerst zelf een vergelijkbaar mini websiteje ervoor maakt? Gewoon een pagina die de gegevens op de zelfde manier uitleest (zoals je denkt dat het geimplementeerd is). Dan kan je daar zelf mee oefenen zonder dat de website beheerder daar iets van merkt Het hoeft natuurlijk niet perfect te zijn. Gewoon iets simpels met een klein beetje test data

Bewerkt (24 april 2013 13:44)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.