Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

johnnymast

• Lid sinds 25 januari 2010
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 20:19

Hallo allemaal mijn naam is Johnny een 27 jarige programmer voor android en tja … (Sorry ook de iphone). Ik zat al een tijdje te denken om een groep met android developers bij elkaar te sprokkelen om onder de vleugels van Android Worlds apps te pushen en zo geld te verdienen als een community.

Ik zat om te beginnen te denken aan een applicatie om te voor komen dat onze kinderen kunnen bellen onder het rijden (ook niet smsen). Alle inkomende gesprekken zullen naar de voicemail worden door gestuurd en de ouder kan met de hand van een pincode zorgen dat de app op slot gaat zodat het kind niet stiekem de app uit kan zetten.

Wat denken jullie er van ?.

Update: Ruud wil wel faciliteren zo als hij het zelf noemt met het afschermen van een appart forum en misschien zelfs een svn server while we are at it.

PS:

Binnen de groep zou er ruimte kunnen zijn voor designers en programmeurs en elke ziel in de groep krijgt aan het einde van de maand zijn deel van de inkomsten. (AW kan apps revieuwen op de voor pagina als ze dat zouden willen). Zo zorgen we voor android world dat er altijd wat te revieuwen is het houd ons programmeurs van de straat.

PS2: Ik ga ook verder in het jaar naar de Android experience in Amsterdam en het lijkt me een leuk idee om daar eens met elkaar af te spreken.

Dingen die vast staan
- Geminoide kan svn hosten (tenzij iemand anders dat wil doen)
- ton89 is bezig met een android site en kan ook promotie maken voor de apps.

Bewerkt (22 april 2013 12:17)

arnodenhond

• Lid sinds 07 december 2009
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 20:28

I'm in!
ik ben 30 en heb voor Android veel J2ME gedaan.
mijn site is News (Android)

samenwerken lijkt mij een goed idee.
ik heb zelf vooral behoefte aan graphics designers.

je app lijkt me technisch interessant maar zijn de meeste bestuurders niet te oud voor een kinderslot op hun telefoon?

Geminoide

• Lid sinds 24 september 2009
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 20:29

@johnnymast

Lijkt me een gaaf idee, even credits voor het AW team voor het wijzen naar deze post. Ben zelf ook ontwikkelaar, heb ondertussen

'Whois Info' en ‘OV:Trein’ ontwikkeld, beide applicaties zitten nog in een erg vroeg stadium, aangezien het afgelopen jaar erg druk was.

Wel zitten er aan het idee nogal wat haken en ogen, voornamelijk omdat iedereen programmeerd op zijn eigen manier;
- Waar slaan we alle source op
- Welke standaarden voor het programmeren gaan we gebruiken
- Welke IDE
- Code Templates?

En zo zullen er vast nog wel wat meer zijn die ik vergeet, maar voorderest lijkt het me een geweldig idee.

Misschien leuk om de Android Experience te gebruiken als kickoff voor het gehele nieuw gevormde team?

Thys ten Veldhuis | Geminoide
Geminoide | Android Ontwikkeling

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 25 januari 2010
  • 20:36

Zal zelf (of in ieder geval iemand van AW) op de Android Experience aanwezig zijn..

Zou dit initatief ook graag faciliteren als bijvoorbeeld (afgeschermd) discussieboard om ideeën, codes enz.. te delen en bespreken..:-)

Hou me op de hoogte..!

Uhmmmm…. Android?

johnnymast

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 20:39

- We kunnen google code gebruiken (Weet niet zeker of het afgeschermde accounts heeft)
- Standaarden ? ik denk dat java universeel is om er coding style regels over te maken
- Voor de ide is denk ik iedereen vrij ik gebruik zelf eclipse
- Code templates kunnen we zelf aanmaken op een appart forum en een code snippet db aanmaken.

johnnymast

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 20:43

jde app lijkt me technisch interessant maar zijn de meeste bestuurders niet te oud voor een kinderslot op hun telefoon?

Dat denk ik niet, we zullen alleen veel in de google setup wizard voor android moeten kijken want die is zo iri dat je hem niet eens kan sluiten. Maar andere iedeen zijn ook welkom het is natuurlijk een groepsprestatie het kan van alles zijn maar zo kan je wel in een korte tijd de market veroveren een goed voorbeeld hier van is de “chickenbrick” groep die dat momenteel doen met hun games.

Geminoide

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 20:50

johnnymast;12788
- We kunnen google code gebruiken (Weet niet zeker of het afgeschermde accounts heeft)

Heeft volgens mij niet dat je projecten compleet kan afschermen, ik kan evt. een SVN opzetten die we kunnen gebruiken.

johnnymast;12788
- Standaarden ? ik denk dat java universeel is om er coding style regels over te maken

Met standaarden bedoel ik hoe de (kwalitatieve) code eruit hoort te zien, want geloof me, er zijn genoeg programmeurs die van de simpelste code een complete chaos kunnen maken.

johnnymast;12788
- Voor de ide is denk ik iedereen vrij ik gebruik zelf eclipse

IDE kan soms met versiebeheer wat problemen geven, daarom was deze vraag. Maar is misschien iets om later over te debatteren :p

johnnymast;12788
- Code templates kunnen we zelf aanmaken op een appart forum en een code snippet db aanmaken.

Code templates zijn een aanvullen op de vraag over standaarden, als je code templates heb in bv. Eclipse, druk je op format code en dan wordt het netjes neergezet aan de hand van de template. Ook wss. iets om later over te debatteren :p

Vind het nog steeds een tof idee^^

johnnymast

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 20:57

Dan kunnen we hier bij zeggen dat we een svn host hebben gevonden ?

Geminoide

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 21:08

Als de latere AWC leden het daarmee eens zijn, dan wel

johnnymast

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2010
  • 21:10

Ik vind AC voor android collective toch een mooiere naam. Maar ik ben even feiten aan het verzamelen dat kan andere mensen over de brug trekken. Ps ik heb je ook nog een pm gestuurd.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.