Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Spinner spinner1 = (Spinner) findViewById(R.id.spinner1);
int position = spinner1.getSelectedItemPosition();
Dan heb je de positie van het geselecteerde item. Is dat het zetje wat je nodig hebt of wil je er nog een?
Ik kan je namelijk wel direct alle code geven, maar persoonlijk vind ik het leuker om een klein zetje te krijgen en de rest dan zelf werkend te krijgen.
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik kom er nog niet helemaal uit.. Ik neem aan dat
moet worden geschreven in de onItemSelected method, alleen dan herkent eclipse spinner1 niet, dus dan schrijf ik er Spinner spinner1; bij. En als ik
in mn MyOnItemSelectedListener class schrijf, moet ik een findViewById method aanmaken waardoor ik een beetje de kluts kwijt raak.. En ik weet ook niet precies wat ik nu ipv de ???? moet schrijven, als ik position schrijf, staat er dat het niet kan worden toegekend aan een variable terwijl int position dit toch zou moeten definieren?
Beste kun je aanwennen als je een variable vaker nodig hebt (bij onClicks ed), om dat bovenaan de klasse te zetten.
Bovenaan de klasse:
private Spinner spinner1;
spinner1 =[COLOR=#333333] (Spinner) findViewById(R.id.spinner1);
CCC;259413
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik kom er nog niet helemaal uit.. Ik neem aan dat
moet worden geschreven in de onItemSelected method, alleen dan herkent eclipse spinner1 niet, dus dan schrijf ik er Spinner spinner1; bij. En als ik
in mn MyOnItemSelectedListener class schrijf, moet ik een findViewById method aanmaken waardoor ik een beetje de kluts kwijt raak.. En ik weet ook niet precies wat ik nu ipv de ???? moet schrijven, als ik position schrijf, staat er dat het niet kan worden toegekend aan een variable terwijl int position dit toch zou moeten definieren?
String[] speedArray = this.getResources().getStringArray(R.array.speed_array);
Oké, dus als ik deze code invul bij de onItemSelected method:
String[] speedArray = this.getResources().getStringArray(R.array.speed_array);
Hallo,

Ik ben de laatste tijd een beetje bezig geweest met het programmeren van android apps. Nu loop ik echter vast met twee spinners die ik in mn app heb zitten. Het is een simpele converter app die de opgegeven snelheid in verschillende eenheden kan uitdrukken (kph,mph,ms). Alleen heb ik geen idee hoe je kan verwijzen naar de items die in de string array staan van je spinners. Ik ben nogal een beginner in programmeren dus het kan zijn dat ik een hele domme vraag stel
hier is de code:
Bij die ???? weet ik dus niet wat ik moet invullen om te kunnen verwijzen naar de items uit de spinners.
En hier de MyOnItemSelectedList class (zijn er twee, zijn alleen precies hetzelfde):
strings.xml:
Alvast bedankt!