Ik heb een voorbeeld app gemaakt waarmee ik data lokaal kan opslaan. Voorbeeld heb ik van internet afgehaald en wat velden in de database aangepast, meer niet.
Nu wilde ik de naam van tabel wijzigen:
private static final String DATABASE_NAME = "test.db"; private static final int DATABASE_VERSION = 1; static final String TABLE_NAME_SO = "voorbeeldtabel";
Gewijzigd in:
static final String TABLE_NAME_SO = "serviceorder";
Na dat ik de wijziging het doorgevoerd krijg ik een foutmelding dat NIEUWE tabel niet gevonden kan worden.
Nu is mijn vraag. Stel ik wil helemaal opnieuw beginnen. Hoe kan ik bestaande database en tabellen helemaal verwijderen. En als ik de naam wil wijzigen, wat moet ik daarvoor doen?
Alvast bedankt!
Bewerkt (24 april 2013 14:16)
Hoi,
Ik ben nieuw op android forum.
Ik heb een voorbeeld app gemaakt waarmee ik data lokaal kan opslaan. Voorbeeld heb ik van internet afgehaald en wat velden in de database aangepast, meer niet.
[CODE]
private static final String DATABASE_NAME = "test.db";
private static final int DATABASE_VERSION = 1;
static final String TABLE_NAME_SO = "voorbeeldtabel";
[/CODE]
Gewijzigd in:
[CODE]
static final String TABLE_NAME_SO = "serviceorder";
[/CODE]
Na dat ik de wijziging het doorgevoerd krijg ik een foutmelding dat NIEUWE tabel niet gevonden kan worden.
Nu is mijn vraag. Stel ik wil helemaal opnieuw beginnen. Hoe kan ik bestaande database en tabellen helemaal verwijderen. En als ik de naam wil wijzigen, wat moet ik daarvoor doen?
Alvast bedankt!
Hoi,
Ik ben nieuw op android forum.
Alvast bedankt!