Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dave992

• Lid sinds 09 maart 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 11:17

Heej,

Ook ik wil beginnen met het maken van apps voor android. Ik ben inmiddels al bezig met de DevTutorials en moet zeggen dat ze echt super zijn! Alleen overal zie ik mensen zeggen dat je eerst de beginselen van java moet leren en dan vervolgens door te gaan met android. Ik wil graag vrij diep in android duiken en mijn vraag is dan ook of jullie geschikte boeken weten om eerst java te leren en daarna android. Het liefst dan ook boeken die een beetje aansluiten natuurlijk.

Zoeken op bijvoorbeeld google levert mij alleen maar boeken op die je android van scratch moeten leren.. En ook weet ik niet echt of dit goede boeken zijn om te gebruiken(Wil niet me geld vergooien aan slechte boeken natuurlijk.). Dus ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen!

Alvast bedankt,

Dave992

Bewerkt (24 april 2013 14:22)

dave992

• Lid sinds 09 maart 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2012
  • 23:24

Ben inmiddels begonnen met me eerste boek over java. Was te gedreven om te beginnen met leren, waardoor ik niet langer op advies van iemand wou wachten . Heb inderdaad besloten om me eerst op java te richten en daarna door te gaan met Android Development.
Voor de mensen die hetzelfde als ik willen doen, ik ben nu bezig met het boek Learn Java for Android Development. Leek me wel een goede keuze aan de hand van de titel en de beschrijving. Het boek is in het begin nog wat onduidelijk, doordat de schrijver met stukjes code komt waar je op dat moment nog niet alles van snapt. Stukje voor stukje worden vervolgens verschillende onderdelen uitgelegd, waardoor je de stukjes code steeds beter snapt.
Het boek richt zich niet heel erg op Android zelf, af en toe worden er wat verwijzingen naar toe gegeven. Maar het levert voor mij tot nu toe een goede basis. Ik heb het boek nog niet uit, dus kan geen volledige beschrijving geven. Maar als je serieus wilt beginnen met programmeren is het een aardig begin in ieder geval.
Ik heb ook al een boek voor ogen dat ik hierna wil gaan volgen. Las op verschillende sites dat ze dat boek ook bij een paar opleidingen gebruiken, dus uitermate slecht zal het niet zijn. De titel van het boek is: Android, In Action. Als ik hiermee begonnen ben zal ik wel een stukje schrijven over of ik het wat vind of dat ik naar een ander boek ben overgestapt.
Hoop dat ik hiermee in iedergeval iemand kan helpen, die hetzelfde als ik voor ogen heeft en wi beginnen met programmeren voor Android.

Groetjes,
Dave992

Bewerkt (24 april 2013 14:23)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.