Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

drgekko

• Lid sinds 03 januari 2012
  • Berichten 178
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2012
  • 09:43

goedemorgen allemaal.

nou wil ik iets in een xml van settings.apk wijzigen.

gebruik hierbij apk multitool.

nou lukt het decompilen zonder errors(dit heeft me even geduurd omdat er nergens een goeie uitleg stond.)

dan edit ik de xml die ik wil editen.

dan doe ik compilen. dan vraagt hij is dit een system app dan druk ik ja, bij de volgende druk ik ook ja.
dan moet ik in de keep map volgens dat ding de xml en de arcs bestand verwijderen, als ik deze beide verwijder en ik decompile de apk die aangemaakt is mis ik de hele xml file die ik geedit heb.
nu heb ik het ook geprobeerd door de xml file te laten staan maar dan krijg ik gewoon weer de xml die ongeedit is.

ik hoop dat iemand me uitleg kan geven wat ik hier fout doe. heb al vanalles geprobeerd en vanalles gezocht maar kan nergens een duidelijk antwoord krijgen dus ik dacht vraag het hier ff.

greetz gekko

ps: het is voor de i9100

Bewerkt (24 april 2013 14:23)

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2012
  • 09:46

Krijg je bij het compilen geen errors voordat je twee keer op Y drukt ?

Samsung Galaxy S8+

drgekko

• Berichten 178
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2012
  • 09:57

ben ff aan het kijken heb hem ff vers er op gezet en vers opnieuw begonnen. maar nu blijft die bij het compilen hangen op building apk.
en het geheuigen gebruik van aapt.exe loopt alleen maar op staat nu al op 45 mb . heb nu process beeidigd en nu gaat die wel verder met compilen.
nu doe ik y en y en verwijder de bestanden zoals gezegt.
en krijg dit als log..

I: Baksmaling…
I: Loading resource table…
I: Loaded.
I: Loading resource table from file: C:\Documents and Settings\gekko\apktool\framework\1.apk
I: Decoding file-resources…
I: Loading resource table from file: C:\Documents and Settings\gekko\apktool\framework\2.apk
I: Decoding values*/* XMLs…
I: Done.
I: Copying assets and libs…
I: Checking whether sources has changed…
I: Smaling…
I: Checking whether resources has changed…
I: Building resources…
Exception in thread “main” brut.androlib.AndrolibException: brut.common.BrutException: could not exec command:
at brut.androlib.res.AndrolibResources.aaptPackage(AndrolibResources.java:193)
at brut.androlib.Androlib.buildResourcesFull(Androlib.java:301)
at brut.androlib.Androlib.buildResources(Androlib.java:248)
at brut.androlib.Androlib.build(Androlib.java:171)
at brut.androlib.Androlib.build(Androlib.java:154)
at brut.apktool.Main.cmdBuild(Main.java:174)
at brut.apktool.Main.main(Main.java:59)
Caused by: brut.common.BrutException: could not exec command:
at brut.util.OS.exec(OS.java:83)
at brut.androlib.res.AndrolibResources.aaptPackage(AndrolibResources.java:191)
… 6 more
aapt: warning: string ‘FIPS_kernel_crypto_module’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es es_US et fi ga hr hu is it kk ko lt lv mk nl pl ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘FIPS_key_managemnet_module’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es es_US et fi ga hr hu is it kk ko lt lv mk nl pl ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘download_theme’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘download_theme_summary’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘encrypt_tablet_require_password’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es es_US et fi ga hr hu is it kk ko lt lv mk nl pl ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘network_name’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: es es_US
aapt: warning: string ‘no_wimax_found’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: es es_US
aapt: warning: string ‘reset_theme’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘reset_theme_summary’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘sprint_network_summary’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: es es_US
aapt: warning: string ‘theme_home_screen_wallpaper’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘theme_home_screen_wallpaper_summary’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘theme_lock_screen_wallpaper’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘theme_lock_screen_wallpaper_summary’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘theme_settings_safe_mode_title’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘theme_settings_title’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘themes_summary’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: bg cs da de el es et fi fr ga hr hu is it kk ko lt lv mk nb nl pl pt ro ru sk sl sr sv tr uk
aapt: warning: string ‘toggle_airplane_mode_off’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: nb pt
aapt: warning: string ‘toggle_airplane_mode_on’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.apk\res; found: nb pt
aapt: warning: string ‘unknown_carrier_network_summary’ has no default translation in D:\Apk_Multi-Tool\other\..\projects\Settings.a
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

drgekko

• Berichten 178
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2012
  • 10:00

ben het nu nog een keer aan het proberen laat aapt ff zen gang gaan kijken hoever die oploopt.
en of die wat gaat doen

drgekko

• Berichten 178
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2012
  • 10:05

1000 bommen en granaten het is me eindelijk gelukt sorry voor het lastig vallen. en avs toch nog bedankt ook voor de hulp paar weekjes terug

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2012
  • 10:06

Compile 'm eens als je de bewuste xml niet gewijzigt hebt.
Dus decompilen en meteen weer recompilen…

Als je een fout in de xml hebt gemaakt krijg je ook dergelijke foutmeldingen en dan hoef je eigenlijk al niet verder te gaan omdat het niet zal werken.
De compile moet geen enkele fout geven voordat je tweemaal op die y drukt.

Samsung Galaxy S8+

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2012
  • 10:07

drgekko;277576
1000 bommen en granaten het is me eindelijk gelukt sorry voor het lastig vallen. en avs toch nog bedankt ook voor de hulp paar weekjes terug

lol

Samsung Galaxy S8+

drgekko

• Berichten 178
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2012
  • 10:14

jah had alles wel goed staan maar had gewoon geen dedult voor die aapt

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.