Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

mariusvanhorssen

• Lid sinds 17 augustus 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 15:52

Hallo allemaal,

Ik ben met een project bezig om mijn RC boot te besturen vanaf mijn android telefoon. De verbinding tussen boot en telefoon wil ik doen via bluetooth. In de boot zit een bluetooth module en een microprocessor die zorgt voor de aansturing van de motoren.

Nu wil ik zelf een app schrijven die werkt met de G sensor. En deze resultaten verstuurt via bluetooth. Programmeer ervaring met android heb ik niet veel. Ik heb de dev tutorial gedaan van wouter vegter: DevTutorial « 3/3 « Androidworld Androidworld

Wie kan er globaal beschrijven wat ik nodig heb? Ik wil de G sensor kunnen uitlezen en deze resultaten realtime versturen via bluetooth. Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 15:27)

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 23 augustus 2012
  • 16:06

wil je als microprocessor een arduino gebruiken zou ik eerst gaan googlen er staan best veel test projectjes/voorbeelden op internet hoe je met een anderoid devices en een arduino kan communiceren

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 23 augustus 2012
  • 17:00

Verplaatst naar het juiste (Android Development) forum

mariusvanhorssen

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 17:03

Ik weet niet wat het makkelijkste is, misschien dat ik mijn print zelf teken. Op school kan ik hem dan etsen en solderen. Als bluetooth module wil ik net zoiets gebruiken als in dit project: Maak van je telefoon een RC-control device » Mancave Het gaat mij er dus puur om hoe ik mijn android app kan programmeren. Ik wil de resultaten van de G sensor doorsturen via een virtuele bluetooth com poort. Maar ik weet niet hoe dat te doen.

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 23 augustus 2012
  • 19:35

Zo moeilijk is dat toch niet? Hier is de API: android.bluetooth | Android Developers
Wat je nodig hebt is de RFCOMM interface of eventueel SPP.

mariusvanhorssen

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 21:51

Oke, ik ga denk ik deze microcontroller gebruiken:Arduino - ArduinoBoardUno
En dan als uitbreiding deze bluetooth module: Bluetooth TTL Transceiver Module w/ Breakout - Female - $13.95 : MDFLY electronics, Your electronics supplier!
Je hebt het over de SPP interface. Ik weet dat dit serial port profile is, precies wat ik nodig heb. Ik wil een serieele verbinding opzetten via bluetooth. Maar zou je hier wat meer over kunnen zeggen met betrekking tot het programmeren? Ik heb je link bekeken, in de dev tutorial van wouter vegter wordt ook regelmatig naar die website verwezen. Maar helemaal zelfstandig kan ik daar nog geen app mee maken.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.