Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

tim687

• Lid sinds 11 juli 2011
  • Berichten 418
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 16:36

Beste leden,
Ik wil een timer maken die vanaf de ingestelde tijd (aantal seconden of minuten) afteld tot nul en dat de app dan iets doet,
ik heb al gezocht op Google en ik kan niet echt wat vinden, werkt het net zo bij Visual Basic 2010 (het zelfde idee dan) dat je een timer moet toevoegen met als value 1000 ms (1 seconde) en dat er dan bij … steeds per keer 1 seconde vanaf gaat, en als hij dan ziet dat … op nul staat dat hij dan wat doet? Of werkt het in Java anders?
Ik heb trouwens

Eclipse versie:
Eclipse Java EE IDE for Web Developers.Version: Juno Release
Build id: 20120614-1722

Android SDK Versie:
20.0.1
En ik heb alle API's gedownload (vanaf 3 t/m 16)
Kunnen jullie als het anders werkt (wat het waarschijnlijk doet) de code schrijven, en uitleggen wat alles betekend en waarom het er staat. Ik heb de DevTutorial van Sander gevolgd, alleen staat daar geen timer in :-)

Bedankt,
Tim

PS: Uiteraard laat ik voor de belangstellende het resultaat zien zodra de app klaar is!

———- Update van bericht ———-

Ik heb al een oplossing denk ik, ik ga dit proberen: http://developer.android.com/reference/android/os/CountDownTimer.html

Bewerkt (24 april 2013 15:32)

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 16:51

Je kan ook de service AlarmManager gebruiken. Als je de app dan afsluit gaat die alarmmanager ook door. Hier is de pagina op developer.android.com: AlarmManager | Android Developers
Als je een alarm wil herhalen gebruik dan “setRepeating”. gebruik anders gewoon “set”.
Voor een tutorial voor de “set” kijk hier: Android-er: A simple example of Alarm Service, using AlarmManager
En als je er een “setRepeating” van wil maken moet je deze pagina er ook ff bij pakken: Android-er: Schedule a repeating alarm

tim687

• Lid sinds 11 juli 2011
  • Berichten 418
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 17:25

Ik heb nu een ander probleem, ik wil maken dat als ik de timer heb laten aflopen, dat hij dan iets doet, een andere class als dat kan. hoe doe ik dit?

Om het wat duidelijker te maken:
Ik heb 2 .java bestanden
1 Main
en de ander de code die appart in een .java bestand moest van het programma (dus dat doe je om de fout te verhelpen)
Als de 2 de .java bestand wordt geopend (uitgevoerd) doet hij meteen wat ik wil dat hij doet, alleen opent de app het .java bestand zelf of moet je dat aanroepen? Als je het moet aanroepen, hoe doe je dat dan.

Bedankt,
Tim

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 17:52

Dat doe je zo:

Intent intent = new Intent(this, {example}.class);
startActivity(intent);
Op de plek van {example} moet de naam van het .java bestand wat je wilt openen komen te staan zonder .java.

tim687

• Lid sinds 11 juli 2011
  • Berichten 418
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 18:26

Oke dat gaat al wat opschieten nu, ik ga het proberen! Bedankt

Ik krijg deze melding:
Description
Syntax error on tokens, PrimitiveType expected instead MainActivity.java /App name /src/com/app/name/+/- line 37 Java Problem
Ik heb de dingen waar hij staat vervangen door andere dingen, de naam zegt al wat de app doet, en dat wil ik liever nog geheim houden.

Bedankt,
Tim

Trouwens als ik de {} weg haal dan staat er:
Description
Intent cannot be resolved to a type Java Problem
Intent cannot be resolved to a type Java Problem

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 18:36

Don't ge me wrong, je meot het zonder {} doen, die {} had ik er neer gezet om aan te geven dat je dat nog moet vervangen door iets anders. het moet dus zijn:

Intent intent = new Intent(this, example.class);
startActivity(intent);
Heb je dat?

UPDATE: Dus als je het zou doen met je MainActivity.java zou het dit zijn:
Intent intent = new Intent(this, MainActivity.class);
startActivity(intent);

tim687

• Lid sinds 11 juli 2011
  • Berichten 418
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 18:38

Ja dat heb ik, alleen als je this neer zet werkt het op een of andere manier niet. Ik krijg een fout, dus ik heb this vervangen door null, en nu heb ik geen fout.
Thanks

En hoe kan ik instellen dat als de app crasht dat ik kan zien waardoor?

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 18:52

tim687;337875
En hoe kan ik instellen dat als de app crasht dat ik kan zien waardoor?

Tja, dat is de grote vraag van het debuggen. Als je dat zou 123 zou kunnen zien zou elke programmeur 100 gaten in de lucht springen. Wat iig kan helpen is de logcat. Als de app crasht staat in de logcat wat meer info, als je op alle rode regeltjes kijkt (nadat je app is gecrashed bij het testen) zie je daar meestal ergens staan bij welke regel het is misgegaan. Maar hoe je het dan moet oplossen verschilt altijd, daar kan je geen info voor vinden in de logcat. Maarja daar hebben ze google voor uitgevonden, of AW natuurlijk

UPDATE: BTW werkt het aanroepen van de nieuwe class nu wel of is dat waar de app crashed, anders zou je de this eens kunnen vervangen door (als het in het bestand MainActivity.java staat) MainActivity.this ipv. null

tim687

• Lid sinds 11 juli 2011
  • Berichten 418
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 19:03

Oke bedankt, ik zal daar op letten

Als je iets in je android manifest.xml zet wordt die activity dan gestart als je de app start, of zeg je tegen de app dat hij ook deze activity moet laden zodat deze later gebruikt kan worden wanneer hij wordt opgeroepen?

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 6 september 2012
  • 19:10

tim687;337879
Als je iets in je android manifest.xml zet wordt die activity dan gestart als je de app start, of zeg je tegen de app dat hij ook deze activity moet laden zodat deze later gebruikt kan worden wanneer hij wordt opgeroepen?

Dat tweede, .java files die je opgeeft in android manifest.xml, worden pas uitgevoerd als ze worden opgeroepen door middel van intents. Daarvoor wordt er niks mee gedaan.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.