Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Wagajij

• Lid sinds 26 september 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 september 2012
  • 19:18

Hallo allemaal.
Ik ben pasgeleden begonnen met rommelen met Android/Eclipse en ik zit nu al een tijdje vast op hetzelfde punt. Ik heb als eerst deze training gevolgd zodat ik alles goed zou doen qua installatie en het maken van applicaties. Nu moest ik in die training een tekstvak + een knop maken en deze zijn zichtbaar bij de tab Graphical layout. Maar als ik hem laad via “Run as” > “Android application” doet mijn virtual device het gewoon maar laat het niet mijn applicatie zien. Weet iemand wat ik hier fout doe?

Bewerkt (24 april 2013 15:36)

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 27 september 2012
  • 19:14

Je moet lang genoeg wachten vooraleer je iets te zien krijgt.
Of wel eens de specs van je virtual device nakijken.

Bewerkt (24 april 2013 15:37)

Wagajij

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 20:45

Bedankt voor de hulp! Na een aantal seconden zwart scherm komt er android op het scherm voor een minuut waarna er een telefoon scherm te zien is. Ik had geen idee dat er na zo lang nog iets te voorschijn zou komen. Alleen mijn “app” zie ik nog steeds niet.

Bewerkt (24 april 2013 15:37)

Cubeactive

• Lid sinds 22 maart 2012
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2012
  • 14:52

Mijn advies is sowieso de intel image te downloaden. Die kan je vinden in je sdk manager onder android 4.0.3. Daarna moet je een nieuwe virtual device aanmaken op basis van de intel image. Dat werkt namelijk veel soepeler en start veel sneller op. Het enige wat ik daar wel mee ervaar is dat je snapshots uit moet zetten, bij mij loopt de emulator anders vast na het booten.

Zodra de virtual device helemaal is opgestart druk je nogmaals op de run knop, even wachten en je app moet opstarten.
Als ipv de app wordt opgestart er toch nog een nieuwe emulator wordt opgestart terwijl je al een virtual device had draaien moet je even de ddms tool opstarten en uit het menu de optie reset atb kiezen. Dat fixed het probleem meestal.

Een laatste optie is een echt Android toestel via usb aan je computer aansluiten. Je moet dan wel even in de settings van je telefoon aangeven dat je debugging toestaat.

succes!

Bewerkt (24 april 2013 15:39)

Wagajij

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2012
  • 18:54

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik ga het uitproberen.

Bewerkt (24 april 2013 15:40)

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 18:29

Heeeel lang wachten. Zelfs mijn gloednieuwe HP Elitebook 8570w doet er nog redelijk lang over om het ding voor het eerst werkend te krijgen, inclusief de app die ik wil testen.

Bewerkt (24 april 2013 15:40)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.