Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

daviddada

• Lid sinds 31 januari 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2013
  • 17:27

Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit met mijn vraag, maar ik waag het erop. :/

Hallo!

Mijn naam is David en ik studeer de opleiding mediatechnologie.
Ik ben al jaren een fan van Android.
We hebben op mijn afdeling met Adobe Flash Professional CS6 gewerkt met adobe air.
Hiermee kun je Android APK bestanden maken en afspelen op je Android apparaat.
Sommige van mijn “apps” zijn zo mooi geworden dat ik ze graag zou willen publiceren op Google Play.
Ik heb ooit al hiervoor een developer account geregistreerd, dus ik zou mijn APK bestanden zo kunnen uploaden.
Ik vraag me alleen heel erg af hoe t met de rechten zit, alles in de apps (het geluid en de afbeeldingen en objecten) zijn door mijzelf gemaakt.
Maar het programma dat ik gebruikt heb om de app te maken heeft een studenten license van Adobe.

Ik heb daarom 2 vragen,
Mag je als student met een studenten license APK bestanden afkomstig van Adobe Flash uploaden en op Google Play zetten?
En is het wel mogelijk een Adobe air apk bestand te uploaden naar Google Play?

Ik hoop dat iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden.

Met vriendelijke groet, David.

Bewerkt (1 juli 2013 17:29)

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 1 juli 2013
  • 18:33

Moderator
Bijna goed ;)
Verplaatst naar juiste forum: Android development

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 1 juli 2013
  • 20:44

Volgens Google is het mogelijk om zo'n APK van Adobe Air te uploaden naar Google Play. Of dat van Adobe mag met je studentenlicentie, geen idee.
Ik kon het zo snel niet vinden op de site van Adobe, dus als je het zeker wilt weten zou ik even contact opnemen.

Maar in veel gevallen is zo'n studentenlicentie uitsluitend voor ‘Educational purposes’, dus een betaalde versie of een versie met ads zal waarschijnlijk niet mogen. Gewoon gratis ter beschikking stellen zonder commercieel belang mag dan misschien weer wel. Maar zoals gezegd, ik weet het niet zeker, dus als je het zeker wilt weten moet je gewoon even contact opnemen.

daviddada

• Lid sinds 31 januari 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2013
  • 16:59

Heel erg bedankt voor de tips.
Ik ga contact opnemen met Adobe om te kijken of het mag onder een studenten license.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.