Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Op deze manier beweegt je image alleen als je je vinger op de pijltje knop ook beweegt…want dan komt er een ontouch event.
misschien beter de beweging starten op het DOWN event en weer stoppen op het UP event:
in een UIThread ofzo.
switch (event.getAction())
{
case MotionEvent.ACTION_DOWN:
{
// start beweging van de image hier
break;
}
case MotionEvent.ACTION_UP:
{
// stop beweging van de image hier
break;
}
}
Dat was een goed advies. Dit het heeft de volgende code bij mij opgeleverd.
Runnable mAction = new Runnable() { @Override public void run() { imageView.setX(imageView.getX()+10); mHandler.postDelayed(this, 10); }};}); mArrowLeft.setOnTouchListener(new View.OnTouchListener() { public Handler mHandler; @Override public boolean onTouch(View v, MotionEvent event) { switch(event.getAction()) { case MotionEvent.ACTION_DOWN: if (mHandler != null) return true; mHandler = new Handler(); mHandler.postDelayed(mAction, 10); break; case MotionEvent.ACTION_UP: if (mHandler == null) return true; mHandler.removeCallbacks(mAction); mHandler = null; break; } return true; } Runnable mAction = new Runnable() { @Override public void run() { imageView.setX(imageView.getX()-10); mHandler.postDelayed(this, 10); } }; } );
Best Allen,
Ik wil doormiddel van twee pijltjes toetsen een plaatje heen en weer bewegen. Dit heb ik met volgende code weten te bereiken, alleen het gaat absoluut niet vloeiend. Iemand een idee hoe ik het beter kan doen? of wat er beter moet?