Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

koenhoorelbeke

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2010
  • 20:35

Ben een gallery-widget aan ‘t implementeren in mijn app, zodat ik foto’s kan toevoegen aan mijn notities …

Op ‘t eerste zicht werkt ’t allemaal goed, maar loop toch tegen wat probleempjes aan …

Heeft er iemand al wat mee gedaan? Zo krijg ik ‘m bijv niet werkend op Android 1.6, terwijl dit wel zou moeten kunnen?

Een ander iets is de presentatie van thumbnails … hoe krijg ik die zoals ik wil? Als ik de full pictures neem, dan worden ze verkleind zoals ik wil, maar als ik gebruik maak van de MediaStore thumbnails, dan zijn die niet gecentreerd, waardoor het lijkt of de kop van de foto er afgesneden is en zie ik onder iedere thumbnail een soort van reflectie/spiegelbeeld … niet echt zoals het hoort, of tenminste niet zoals ik wil.

Een laatste dingetje die ik niet werkend krijg, zijn de context-menu’s, de menu's die je te zien krijgt als je lang op een foto in een gallery klikt … krijg wel het context-menu te zien, maar op 1 of andere manier krijg ik geen enkele reactie op een klik, terwijl ik het allemaal heel basic is wat ik doe …

Iemand soortgelijke ervaringen gehad? En eventueel oplossingen?

Tx.

Greetingz,
Koen<

Bewerkt (22 april 2013 12:31)

koenhoorelbeke

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2010
  • 21:56

Voor de ge-interesseerden … heb al 1 van de probleempjes weten te traceren … de eerste (waarbij mijn gallery niet werkt op Android 1.6): het betreft 1 functie, MediaStore.Images.Thumbnails.getThumbnail() … die zou pas werken vanaf SDK-versie 5 (Android 1.6 is versie 4).

Moet nog een manier vinden om er omheen te werken, maar dat zal wel lukken. De functie getThumbnail() haalt de thumbnail op, en als ie nog niet bestaat maakt ie ‘m eerst aan. Maar in mijn geval kan ik hier wel omheen, omdat ik toch mijn foto’s ophaal uit de Media Gallery zelf, en die zorgt, ongeacht de Android versie, altijd dat er thumbnails zijn.

De rest van de issues ga ik vanavond wellicht even onderzoeken.

Ondertussen kom ik nog meer van die aardigheden tegen … zoals bijv het tonen in een nieuwe activity in full-size … dan toont ie de foto niet in full-quality (maar goed, daar heb ik ook al gezien dat je iets speciaals moet doen).

En dan ben ik nog op zoek naar een voorbeeld waarbij je de foto full-size kan laden, en dat je kan zoomen (zoals we gewoon zijn van Google Maps, maar dan met een foto ipv een kaart). Iemand?

Greetingz,
Koen<

Bewerkt (22 april 2013 12:31)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.