Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Wat hierbij gebeurt zal ik nog wel eens uitleggen in een ander topic!Nou we zien het graag. Dit is in elk geval een hele goede opstap!
danielw8;194218
Een erg interessant topic, en ik snap het nu ook een stuk beter.
Maar ik heb toch nog een paar vragen.
Ik had ergens anders gelezen dat de Linux kernel ongeveer hetzelfde is als de BIOS van je pc, klopt dit?
En als je bezig bent een nieuwe kernel te flashen, en er gaat iets mis, je trekt bijvoorbeeld de usb kabel uit de computer, wat gebeurt er dan?
Als hij bijvoorbeeld bezig was met de USB drivers, en die werken dus niet meer, is je telefoon dan compleet dood? (hard-brick?)
Maar men zegt dat als je een kernel flasht je geen hard-brick kunt krijgen, hoe zit dit dan?
En wat zijn bootloaders dan eigenlijk precies?
Misschien wijkt dit een beetje af van het topic, maar ik denk toch dat ik deze vragen het beste hier kan stellen
@Leander, bedankt voor je heldere uitleg, zelfs voor een beginner, zoals ikzelf, goed te begrijpen! Onderschrijf ook waarmee je begint, door het zelf op te schrijven en aan anderen trachten uit te leggen, leidt weer tot beter begrip bij jezelf…
Groeten, Allard