Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Goudvis

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 16:18

Hallo allen, gisteren kreeg ik op mijn App Het Verkeer een nogal harde kritiek waarin werd gezegd dat de App de notificatiebalk bedekt.

Dat vind ik zelf eigenlijk wel mooi, omdat de App lekker veel ruimte krijgt zo. Maar ik kan me voorstellen dat mensen het wel lekker vinden om die balk te zien en de status van hun toestel in de gaten te houden. Ik heb er nu een etmaal over gedacht maar ik kom er alleen eigenlijk niet uit. Wat denken jullie? Is het good practice om Notificatiebalk laten zien of niet?

Zo ziet ie er nu dus uit, de balk zit onder het Tabwidget:

Bewerkt (22 april 2013 12:38)

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 16:27

Ik zou de notificatiebalk ten alle tijden tonen (behalve bij plaatjes en video). Aangezien daar vaak informatie op staat wat wel van belang is voor mensen :p
Zo erg is dat kleine balkje toch niet?

Goudvis

• Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 16:36

Ja, dat klopt ook wel idd. Ik vond het zelf zo raar staan in met name de Buienradar app, je krijgt ineens veel meer informatie op je af met die balk er boven. Vandaar mijn twijfel, maar ja, als de app lage beoordeling krijgt door het ontbreken daar van (terwijl het een behoorlijk rudimentair lay out-ding is) dan moet je wel serieus overwegen dat te veranderen. Ben wel benieuwd naar de consensus onder developers wat het dit betreft voor ik besluit…(en alweer een nieuwe versie in de market moet zetten)…

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 16:37

Ik denk er ook zo over Leander. En dan is het ook allemaal nog een beetje afhankelijk van het toestel en dus de schermgrootte die gevult (moet) word(en). Waarschijnlijk bij een X10 zal het teveel zijn om die notificatiebalk ineens in een app niet meer te hebben aangezien je daar al met een groot scherm zit.

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 16:41

Een aantal apps die ik heb geven de mogenlijkheid voor de gebruiker om te kiezen…wel of niet een notificatiebalk.
In de settings gewoon een item maken waarin men met een vinkje de balk wel of niet zichtbaar kan houden.

…simpel opgelost en iedereen tevreden

…was alles in het leven maar zo easy xD

Samsung Galaxy S8+

Zorr0theOne

• Lid sinds 22 april 2009
  • Berichten 146
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 16:57

Notificatiebalk ja….

Goudvis

• Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 17:09

AVS;39499
Een aantal apps die ik heb geven de mogenlijkheid voor de gebruiker om te kiezen…wel of niet een notificatiebalk.
In de settings gewoon een item maken waarin men met een vinkje de balk wel of niet zichtbaar kan houden.

…simpel opgelost en iedereen tevreden

…was alles in het leven maar zo easy xD

Hmm dat is een interessante, heb even gegoogled en al een fijn stukje code gevonden, ik denk ik deel het meteen maar even:

public class FullScreen extends Activity {
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);

requestWindowFeature(Window.FEATURE_NO_TITLE);
getWindow().setFlags(WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN,
WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN);

setContentView(R.layout.main);
}
}

Ik neem aan dat jij de setting via dit soort van code implementeert, right? (doe het nu in XML)

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 19:37

Ehhh….ik develop wel, alleen in .NET
Ik heb me tot nu toe nog niet zo verdiept in Android/Java.

Ga ik wel doen overigens, ik heb Eclipse en de hele boel klaarliggen. Moet alleen even tijd vinden Da's vaak het probleem…..

Wat ik bedoelde met “Een aantal apps die ik heb…” was gewoon de apps die ik gedownload heb zeg maar

Samsung Galaxy S8+

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 20:08

Goudvis;39507
Hmm dat is een interessante, heb even gegoogled en al een fijn stukje code gevonden, ik denk ik deel het meteen maar even:

public class FullScreen extends Activity {
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);

requestWindowFeature(Window.FEATURE_NO_TITLE);
getWindow().setFlags(WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN,
WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN);

setContentView(R.layout.main);
}
}

Ik neem aan dat jij de setting via dit soort van code implementeert, right? (doe het nu in XML)

Kan je beter niet de PreferenceActivity class gebruiken in plaats van Activity? PreferenceActivity | Android Developers

Die klasse onthoud de keuze (true of false) en kun je het erna weer uitlezen om je fullscreen code in een if lus te zetten?? Toch? Of ben ik fout? Zolang develop ik ook nog niet voor Android xD

Goudvis

• Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 8 september 2010
  • 20:47

Dat was precies de vraag :-) PreferenceActivity is inderdaad erg mooi, ook een hele fijne tutorial gevonden. Ik voel een listview met checkboxes opkomen :-) nu nog even de tijd vinden om dat door te voeren…

Android Preferences | Kaloer.com

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.