Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

botteaap

• Lid sinds 02 augustus 2010
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 9 september 2010
  • 09:05

Ik snap dat je jouw app de aller mooiste en aller beste app vindt op je telefoon, maar voor een gebruiker van je app is het gewoon een van de vele apps En als gebruiker gebruik je een app waarschijnlijk maar een paar korte momenten op een dag. De notificatiebalk is binnen Android erg belangrijk: je kan switchen naar andere apps (bijv als je mail of talk berichtje krijgt), je kan zien of je netwerkontvangst hebt etc. Dus je moet wel een hele goeie reden hebben om die te verbergen. Een video player of een game kan een reden zijn bijvoorbeeld.

Zie ook deze post van Reto Meier: The Radioactive Yak: How to Display the Android Status Bar in Full Screen Apps

Een preference zetten is een leuke optie, maar ik betwijfel of veel mensen het zullen gebruiken. En inderdaad voor settings kan je het beste preference activity te gebruiken om ze te zetten. Uitlezen van een setting doe je met getSharedPreferences (uit m'n hoofd) in je activity, in jouw geval waarschijnlijk in onCreate.

Bewerkt (22 april 2013 12:38)

Goudvis

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 9 september 2010
  • 12:15

Yups, ik ben helemaal overtuigd /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> De consensus is overduidelijk voor wel een notificatiebalk, dus daar ga ik zeker voor.

Nu nog even kijken of ik dit ding in een aparte update zet of even wacht en meerdere updates tegelijk in de app rol (te vaak updaten vinden gebruikers ook niet leuk).

Dank voor het meedenken allemaal!

botteaap;39588
Ik snap dat je jouw app de aller mooiste en aller beste app vindt op je telefoon, maar voor een gebruiker van je app is het gewoon een van de vele apps /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> En als gebruiker gebruik je een app waarschijnlijk maar een paar korte momenten op een dag. De notificatiebalk is binnen Android erg belangrijk: je kan switchen naar andere apps (bijv als je mail of talk berichtje krijgt), je kan zien of je netwerkontvangst hebt etc. Dus je moet wel een hele goeie reden hebben om die te verbergen. Een video player of een game kan een reden zijn bijvoorbeeld.

Zie ook deze post van Reto Meier: The Radioactive Yak: How to Display the Android Status Bar in Full Screen Apps

Een preference zetten is een leuke optie, maar ik betwijfel of veel mensen het zullen gebruiken. En inderdaad voor settings kan je het beste preference activity te gebruiken om ze te zetten. Uitlezen van een setting doe je met getSharedPreferences (uit m'n hoofd) in je activity, in jouw geval waarschijnlijk in onCreate.

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 9 september 2010
  • 14:39

The 10 rules of programming:
01. Though shalt not hide system information from the user.
10. See 1.

Goudvis

• Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 12 september 2010
  • 23:21

Marvin;39666
The 10 rules of programming:
01. Though shalt not hide system information from the user.
10. See 1.

/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />
En daar heb ik mij dit weekend aan onderworpen :p De nieuwe versie van Het Verkeer staat in de market, met notificatiebalk zichtbaar, voor wie nog benieuwd was naar de afloop /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (22 april 2013 12:39)

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 13 september 2010
  • 15:46

<offtopic>
Beetje off-topic misschien maar ik heb nog wel suggesties ter verbetering van je app. Selectie van wegen bijvoorbeeld is wat te grofmazig en zou best gekoppeld kunnen worden aan profielen. Bijvoorbeeld: dagelijks rijd iemand woon-werk verkeer van Amersfoort naar Amsterdam en vice versa. ‘s Ochtends is die dan geïnteresseerd in files op de A1 tussen Amersfoort en Amsterdam in westelijke richting, ’s avonds het zelfde stuk maar dan de andere kant op, in oostelijke richting. Sowieso zou het aanduiden van een wegvak al een boel helpen; wie de A12 van Arnhem naar Utrecht rijdt is waarschijnlijk niet geïnteresseerd in een file rond Den Haag.

Verder geeft de VID soms wat vreemde informatie. Bijvoorbeeld dat er een file staat tussen Muiden en Laren en eentje tussen Muiderberg en Eembrugge. Dat overlapt elkaar. Geen idee of je daar wat aan kan doen want het vereist wat meer slimme informatie maar wellicht toch het overwegen waard om eens naar te kijken.
</offtopic>

Anyway, Goeie app zo!

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 13 september 2010
  • 16:11

Ik vind het, zoals je zelf zegt wel lekker dat je app zoveel mogelijk ruimte krijgt. Dus geen notificatiebalk.
Ik wil altijd een hele app zien en niet een window of iets degelijks en dat gevoel krijg ik als ik wel de notificatiebalk zie.

Goudvis

• Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 14 september 2010
  • 14:14

@Marvin, dank voor je feedback! Ik zou zelf ook wel wat gedetailleerder willen filteren, maar daarvoor zou ik veel meer data moeten krijgen dan de VID levert (En die data tegen een GPS-lijst van hectometerpaaltjes afzetten oid). Dat is allemaal nogal wat. (overigens heb ik ook gemerkt dat er soms op secondenniveau verschillen zijn tussen VID en App. Ik denk dat dat een cachingding van de desktopbrowser is, want de VID-info in de App komt uit *exact* dezelfde databron).

Het beste zou het zijn als Google ook Verkeersinformatie voor NL in maps heeft, maar dat schijnt op dit moment alleen in de G-navigatieapp te mogen, licentiedingetje. Ik heb al een prototype draaien waarin het Trein-tabblad wordt vervangen door een geïntegreerde MapView met een flitspalenlayer er in. Als daar verkeersinformatie bij komt zou je data op rijstrookniveau krijgen (visueel dan Tot die tijd gaat de filtering tot op het niveau van jouw selectielijst.

Wat denk je nu overigens van het idee om echt maps+gps in te bouwen (en Trein te laten vervallen)? Dan kun je als je in de buurt van je bestemming bent zien waar je bent, flitspalen mijden en de laatste meters goed navigeren. Lijkt mij handig, maar zouden meer gebruikers dat vinden?

@Quinten, agreed. Ik heb Het Verkeer aangepast omdat de meeste mensen dat prettig schijnen te vinden (en als je hem in je telefoonhouder hebt staan terwijl je rijdt is dat ook prettiger).
Surfcheck heb ik juist niet aangepast omdat dat een App is die je, als je hem gebruikt, ook echt even gebruikt om de surf te checken en daarna weer uitzet. Ik vind dat het dan wel mag, en idd: fullscreen is echt mooier. Zeker op mijn Hero (op de Galaxy S en dergelijke maakt het eigenlijk niet uit).

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 14 september 2010
  • 15:28

Welke data interface van de VID gebruik je, de RAW- of de RSS stream? In het eerste geval kan je natuurlijk wel een match maken met een goede database; ‘t is wat meer werk maar zo kan je in ieder geval al een richting bepalen.

Ik ben overigens niet zo’n voorstander van een grafische weergave a la google maps. Te klein om meer dan twee tot drie straten mee te laten zien aan gedetailleerde informatie.

Navigatie is een heel ander probleem, daar zou ik voorlopig niet mee aan de slag gaan - laat dat maar over aan de dedicated navigatie software. Trein informatie zal ik niet zo veel gebruiken maar er is wellicht wel behoefte aan door de doorgewinterde P+R gebruikers, geen idee. Misschien een mogelijkheid om bij flitspalen te laten waarschuwen?

Wellicht is het wel mogelijk om ook een landscape formaat te ondersteunen?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.