Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

japioo

• Lid sinds 05 januari 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2015
  • 20:57

Na aanschaf van een ASUS MeMO Pad 7 ME176C in januari 2015 ( 16 GB, Android 4.4.2 ) zag ik dat het niet meer mogelijk is apps naar de externe SD kaart te verplaatsen.
Beetje waardeloos aangezien ik nu al in de ruimteproblemen kom.
Blijkt 4.4.2 dus zo al zo'n 5 GB in te nemen + alle voorginstalleerde, niet te verwijderen apps van Asus er nog bij.
Na een paar apps erop gezet te hebben waaronder een Navigatie app die veel ruimte inneemt.
Wilde ik nog een tweede navigatie installeren kreeg ik al de melding dat er te weinig ruimte was.
Verplaatsen lukt niet meer daar deze optie in 4.4 verdwenen is.
Heb een externe SD kaart van 32 GB erin zitten.
Had ik nog maar mijn oude TomTec met 4.1.1.
Ook bij Asus hadden ze er nu geen oplossing voor, alleen de mededeling dat het niet meer mogelijk is. Je kan m.i. ook te ver gaan met beveiliging, waarom laat je de klant niet zelf de verantwoording nemen ?
Maar goed, gister 15 januari 2015, kwam er een update voor Android, deze geinstalleerd en zie, in eens is bij de apps de mogelijkheid de app naar externe SD kaart te verplaatsen weer terug.
Alleen, wanneer ik dit doe veranderd er in de opslagruimte niks. Ik zie op de externe kaart ook niks van de verplaatste apps staan.
Bijvoorbeeld, alle kaarten van de navigatie app blijven gewoon op de interne SD staan.

Kan iemand mij dat uitleggen ?

Jaap.

Peter_Van_Minsel

• Lid sinds 28 december 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2015
  • 12:49

Het is alleen mogelijk de gegevens die de app verzameld op de externe kaart te plaatsen

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.