Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Ik weet niet wat de meest correcte of efficiënte werkwijze zou moeten zijn, maar ik doe het zo:
HTC Desire HD>Instellingen>Draadloos en netwerken>Draagbare Wi-fi-hotspot inschakelen.
Nexus 7>Instellingen>Wi-fi>verbinding maken met het zojuist ingestelde hotspot
Misschien dat het op deze wijze lukt?
Tethering is het omzetten van een inkomend 3G signaal naar een uitgaand Wifi signaal. Als je op je Sensation tethering inschakelt, zendt hij dus wifi signaal uit. Dit wifi signaal moet je dan selecteren op je Nexus 7 op dezelfde manier als dat je thuis met je eigen wifi netwerk zou doen (aangenomen dat je dat hebt)
Bedankt voor jullie reakties,op de wifi manier heb ik het ook geprobeerd,echter ook zonder resultaat.De koppeling is succesvol gemaakt,echter geen internet.
Het vreemde is ook nog dat wanneer ik een internetaktie start op de nexus ik wel zie op de HTC dat er bijv.3 G aktiviteit is.
Is het provider gevoelig(zit bij vodafone) of moet de nexus geroot zijn? Verder zoeken dus
root is niet nodig hiervoor. Dit is een standaardfunctie op android.. tetheren via bluetooth heb ik nog nooit gezien, maar bluetooth is dan ook heel erg traag voor dataverkeer…
Ik heb zelf ook vodafone. bij de oude abonnementen scheen het niet te mogen, maar werd er niet op gecontroleerd (ik deed het dagelijks), maar met de nieuwere abonnementen (vanaf een jaar geleden) is het ook officieel toegestaan.
Het ligt aan Vodafone, heb het zojuist geprobeerd met de iphone van mijn vrouw(heeft een andere provider) en daarmee lukt het direkt.
Bij Vodafone zit ik zakelijk aangesloten en daar wringt hem de schoen.
Het werkt nu toch, het bleek wel een Vodafone instelling te zijn, ik moest de APN aanpassen en daarna werkt het.
Ik zit ook op Voda Zakelijk en heb 0 problemen. het moet ergens aan een instelling liggen . kun je van beide toestellen een screenshot maken van de instellingen , dan kunnen we je daar misschien nog een tip geven Wier ?………………..
wier
Het werkt nu toch, het bleek wel een Vodafone instelling te zijn, ik moest de APN aanpassen en daarna werkt het.
Ik probeer tethering uit op mijn google Nexus 7, bijvoorbeeld via bluetooth op mijn HTC Sensation, alles lijkt te werken(apparaten zijn gekoppeld, ed.) alleen geen internet verbinding. Wat zou er fout gaan?